2

این جایگاه تا اطلاع بعدی تعطیل است

  • کد خبر : 24941
  • ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷

این جایگاه تا اطلاع بعدی تعطیل است

1390/10/20 - 10:01

هر چند که در گذشته برخی اخبار گویای تعطیلی تعدادی از جایگاه های سی ان جی بوده ، اما مشاهدات خبرنگار ایرنا نشان از آن دارد که روز به روز بر تعداد جایگاه های درحال تعطیل افزوده می شود ، این درحالی است که براساس استانداردها، شهر تهران با کمبود ۵۰ جایگاه عرضه گاز طبیعی ( سی ان جی ) روبرو است .

روز گذشته نیز ‘ اردشیر دادرس ‘ رییس هیات مدیره انجمن صنفی جایگاه داران گازطبیعی در گفت وگو با ایرنا ، از تعطیلی ۹ جایگاه عرضه سی ان جی در سطح شهر تهران از جمله جایگاه چشمه ، ایرانپارس ، اسب دوانی ، محلاتی ، متین ، باغ فیض و غیره خبرداده بود .

اما نکته جالب اینجاست که مدیر پروژه سی ان جی شهرداری تهران ، می گوید :ما هیچ جایگاه سی ان جی تعطیل شده نداریم .

وی در پاسخ به سوال تلفنی ایرنا ، با تاکید دوباره بر جمله نخست خود ، عنوان کرد: ما که برای اولین بار است چینن خبری را می شنویم ، قطعا صحت ندارد .

این در حالی است که گزارش میدانی ایرنا حاکی از آن است که پمپ های عرضه سی.ان.جی جایگاه دومنظوره پونک خاموش بوده و خبری از صفوف طولانی نبود؛ زمانی که دلیل توقف عرضه سی.ان.جی در این جایگاه سوال شد، فردی که خود را مسوول جایگاه معرفی کرد گفت: این جایگاه دارای ۲ پمپ عرضه سی.ان.جی است که از ۲۵ روز گذشته به خاطر نقص فنی و خراب شدن الکتروپمپ های جایگاه تعطیل می باشد.

البته زمانی که خبرنگار ما در خصوص دلیل تاخیر ۲۵ روزه تعمیر الکتروپمپ سوال کرد وی پاسخی نداد و گفت: در صورتی که از شرکت پخش معرفی نامه داشته باشید پاسخ خواهم داد.

یک پرسنل جایگاه تعطیل شده دیگر که به تازگی فعالیت آن متوقف شده است، دلیل توقف عرضه سی.ان.جی را بدهی جایگاه به شرکت گاز اعلام کرد و گفت: شرکت گاز به دلیل بدهی، گاز این جایگاه را قطع کرده است.

یک مسوول اپراتور یکی از جایگاه های غیر فعال دیگر که ۳۵ روز از توقف آن می گذرد، دلیل تعطیلی جایگاه را نقص فنی تاسیسات جایگاه از جمله کلیدهای اضطراری، نقص فنی چاه های ارت عنوان کرد و افزود: شرکت پخش فرآورده های نفتی به بخش ایمنی تاسیسات ایراد گرفت که برای تعمیر این نقص فنی موقتا تعطیل شد.

البته به گفته وی، با اینکه تعمیرات مورد نظر شرکت پخش دو هفته پیش به پایان رسیده اما هنوز اجازه شروع کار به این جایگاه داده نشده است.

این جایگاه که تابستان امسال به قیمت ۲٫۵ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شده و اکنون ۳۵ روز است که رنگ هیچ خودرویی را به خود ندیده از ۴ سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

به گفته این پرسنل جایگاه سی.ان.جی، این جایگاه پیش از این نیز دو مرتبه با نقص فنی روبرو شده بود که در آن دفعات ، بعد از وقفه های یک ماهه و ۴۸ ساعته به چرخه عرضه بازگشته بود.

البته برخی از اپراتورها و نگهبانان جایگاه های تعطیل شده از پاسخ دادن به چرایی تعطیل شدن جایگاه خودداری می کردند؛ چنانکه یکی از آنها نامه ای به خبرنگار ما نشان داد که از طرف یکی از شرکت هایی که جایگاه های سی.ان.جی تهران را مدیریت می کنند صادر شده بود و پرسنل جایگاه ها را از ارایه اطلاعات منع کرده بود.

در این نامه آمده بود: به کلیه پرسنل جایگاه ها اعلام می نماید هر گونه عکس برداری، فیلمبرداری و تهیه گزارش و تهیه صورتجلسه و … در جایگاه ها توسط اشخاص، شرکت ها، حتی در معیت کارشناسان شرکت ملی پخش، گاز و یا دیگر سازمان ها و نهادها مطلقا ممنوع بوده و بدون هماهنگی و اخذ مجوز میسر نمی باشد.

ایرنا – به هر حال، این روزها رانندگان تهرانی با نزدیک شدن به محل جایگاه های سی ان جی ابتدا از اینکه همچون گذشته خبری از صف های طولانی نیست خوشحال و مسرور شده و لبخند پیروزی بر لبشان می نشیند اما با نزدیک شدن به جایگاه و مشاهده خاموشی پمپ ها، شادی کوتاه مدت آنها تبدیل به یاس می شود و به این فکر می روند که آیا جایگاه بعدی نیز تعطیل است؟

گزارش از: سید اسماعیل داودی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24941

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر