6

مردم اقتصاد را بهتر از دولتی‌ها می‌فهمند/ برجام قابل تغییر نخواهد بود

  • کد خبر : 250599
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴

رئیس جمهور گفت: دولت اگر می‌خواهد در اقتصاد موفق باشد، باید راه را برای مردم باز کند، مردم اقتصاد را بهتر از دولتی‌ها می‌فهمند.

به گزارش افق نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در دیدار با مردم نیشابور که در ورزشگاه تختی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه بنده افتخار دارم که مدتی مهمان مردم عزیز نیشابور بودم، اضافه کرد: در سال ۵۲ و در دوران خدمت وظیفه‌ام مهمان مردم نیشابور بوده‌ام، از مردم متدین، مومن، غیور، مسلمان و انقلابی همان ایام در اوایل ورودم به نیشابور خاطره دارم، همچنین، از مقام معظم رهبری نیز خاطراتی دارم، چراکه ایشان هر دو هفته یک بار در جمعی از جوانان حضور می‌یافتند و برای آن‌ها سخنرانی می‌کردند.

رئیس جمهور بیان کرد: به‌خاطر ارادتی که من از سال ۴۷ به مقام معظم رهبری و رفت و آمدی که با ایشان داشتم، مقام معظم رهبری در جمع جوانان نیشابوری گفتند که از این به بعد فلانی (روحانی) می‌آید و برای شما سخنرانی می‌کند.

روحانی ادامه داد: مسجد جامع نیشابور در رمضان ۵۲ شاهد سخنرانی من در آن ایام بود، بنابراین ارادتم به مردم این دیار دیرینه است و امیدوارم خادم خوبی برای شما مردم عزیز باشیم و طرح‌ها و برنامه‌هایی که برای مردم خراسان رضوی در دولت یازدهم داریم، در همه شهرستان‌ها از جمله نیشابور عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: خدا را شکرگزارم که گازرسانی در ۱۵۱ روستا در نیشابور انجام گرفت و پروژه آب‌رسانی به ۱۲۰ روستا رسید و ۱۲۹ کیلومتر لوله کشی برای مزارع انجام شد، این برنامه در دولت دوازدهم برای بهداشت و درمان تکمیل بیمارستان و مسائل دانشکده‌هایی که در نیشابور است و طرح‌های عمران و آبادی ادامه دارد.

رئیس جمهور افزود: از شما می‌خواهم که به یک نکته توجه کنید که ما کشور بسیار بزرگی هستیم، ایران بزرگ و غنی است و روابط خوبی با همسایگان از جمله افغانستان و ترکمنستان و همه اطراف داریم و می‌خواهیم روابط بسیار خوبی با دنیا داشته باشیم.

روحانی ادامه داد: ما با هم عهد و پیمان بستیم که به عقب برنخواهیم گشت و مسیر توسعه و پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: اما عزیزان و مردم فهیم و بزرگوار نیشابور و ایران هر کاری بخواهیم در این سرزمین انجام بدهیم، باید مردم و افکار عمومی مردم را قانع کنیم، اگر می‌خواهیم به‌مردم خدمت کنیم، باید راه را برای مردم بزرگ این سرزمین تسهیل کنیم.

رئیس جمهور متذکر شد: مردم از ما اجبار را نمی‌پذیرند، مردم عزیز ایران آگاه، دانا، انقلابی و هوشیار هستند، آنها به آینده می‌نگرند، کاری نکنیم در برابر نسل‌های آینده پاسخ قانع‌کننده نداشته باشیم.

روحانی یادآور شد: ما اگر می‌خواهیم در اقتصاد پیشرفت کنیم، در صورتی امکان‌پذیر است که همه با هم باشیم، دولت اگر می‌خواهد در اقتصاد موفق باشد، باید راه را برای مردم باز کند، مردم اقتصاد را بهتر از دولت می‌فهمند.

وی با بیان اینکه این استان و شهرستان، ظرفیت‌های بسیار بزرگی برای پیشرفت دارد، متذکر شد: افتتاح بخشی از فولاد خراسان در نیشابور نشان می‌دهد که این استان آمادگی برای قطب صنعتی کشور را دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما در ایران در بخش فولاد یکی از صادرکنندگان بنام در جهان و یکی از صادرکنندگان فولاد به اروپا هستیم.

روحانی با تاکید بر اینکه اینجا سرزمین فولاد بوده، از خواف، سنگان و مشهد گرفته تا سراسر خراسان رضوی، معدن فولاد است، گفت: ما امروز شاهد افتتاح ظرفیت ۲٫۵ میلیون تنی گندله‌سازی در مجتمع فولاد نیشابور بودیم و این آمادگی نشان می‌دهد که ظرفیت کاملی برای حرکت در کشاورزی، گردشگری، صنعت و مسایل امروز شرکت‌های دانش‌بنیان داریم.

وی با اشاره به اینکه هرجا ما با هم حرکت کنیم، پیروزیم، گفت: وعده ما به شما از روز اول ایجاد اشتغال برای جامعه بوده تا جوانان بتوانند اشتغال و صاحب کار و زندگی شوند، وعده من اشتغال زنان و جوانان در این سرزمین بوده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: شما در سال گذشته، ۹ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی داشته‌اید و این نشان می‌دهد، در همه زمینه‌ها می‌توانید پیشرفت کنید.

روحانی بیان کرد: من از شما مردم ایران و قهرمان نیشابور می‌پرسم، آیا ما بدون فضای مجازی می‌توانیم برای جوانان اشتغال درست کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: یکی از حرکت‌های دولت یازدهم و دوازدهم این بوده که راه ارتباطات مردم و کسب و کار از طریق فضای مجازی را باز کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما امروز تلاش می‌کنیم، اینترنت پرسرعت را به تمام روستاهای ایران برسانیم، ولی بعضی‌ها از اینترنت پرسرعت خیلی خوششان نمی‌آید، می‌گویند، اینترنت بسیار کند و طوری باشد که اگر بخواهید به سایتی دست پیدا کنید، دقایق فراوان صرف کنید و پشیمان شوید.

روحانی با تاکید بر اینکه دنیای امروز دنیای سرعت و ارتباطات است، اگر می‌خواهیم فساد در ایران از بین برود، راه آن آگاهی مردم و جوانان است، متذکر شد: با دادگاه و پلیس و کارهای امنیتی به‌تنهایی نمی‌توانیم با فساد مبارزه کنیم، مردم باید از همه چیز باخبر باشند، دولت باید همه اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهد.

وی افزود: امسال در بودجه سال ۹۷ جوانان نسبت به بخش‌ها و جزییات بودجه صاحب‌نظر بودند، آیا نباید از انتقاد جوانان خوشحال باشیم، آیا نباید از اظهار نظر ملت خوشحال باشیم؟

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید باور کنیم، این کشور از آن ملت ایران است و هر اقدامی می‌خواهیم انجام دهیم، مردم باید همراه باشند و فاصله با مردم ما را به جایی نمی‌رساند، یادآور شد: در دنیای امروز نمی‌توانیم بگوییم، جوانان ما و ملت ما از اطلاعات بی‌خبر باشند، حق اطلاع حق شهروندی همه مردم ایران است.

روحانی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار اشتعال در طول یکسال و نیم گذشته در فضای مجازی انجام شده و حمل و نقل مردم در بسیاری از شهرها و نقل و انتقال بار و ارتباطات آموزشی بهداشتی از طریق فضای مجازی است، با مسدود‌سازی به جایی نمی‌رسیم، با فشار به نسل جوان به جایی نمی‌رسیم.

وی بیان کرد: البته باید پیام‌رسان‌های داخلی خود را تقویت کنیم، باید آنچه ایرانی است، حتی در فضای مجازی را تقویت کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اما آیا می‌توان به‌نام تقویت فضای ایرانی مردم را از ارتباطات و مشاغل محروم کرد؟ این امکان‌پذیر نیست.

روحانی متذکر شد: ما باید به سمت قدرت ایران حرکت کنیم، امروز قدرت ایران در سایه به‌دست آوردن فرصت‌هایی است که اگر آنها را به‌دست نیاوریم، فردا دیر شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در دنیای رقابت با همسایگان و غرب و شرق دنیا هستیم، ما نیازمند قدرت صنعتی و دانش بنیان هستیم. یادآور شد: باید در بسیاری از  زمینه‌ها خودکفا و خود اتکا شویم، اما آیا می‌توانیم از ارتباط با دنیا خود را محروم کنیم؟

رئیس جمهور بیان کرد: آیا در دنیای امروز با انزوا و جدایی از جهان به همه آرزوهای خود می‌توان دست پیدا کرد؟ حتی اگر بخواهید فرهنگ اهل بیت(ع) را به دنیا صادر کنیم، با ارتباط با جهان امکان‌پذیر است.

روحانی با بیان اینکه این مردم قهرمان نیشابور، برونسی‌ها، شوشتری‌ها و سرداران بزرگ در میدان جنگ و جهاد و ایستادگی در برابر دشمن داشته‌اند و دارند، یادآور شد: ما در مسیر منطق و استدلال هستیم، اگر می‌خواهیم در سیاست خارجی، اقتصاد و خودکفایی موفق شویم، امروز روز وحدت، اتحاد، همبستگی و برادری همه ماست.

وی متذکر شد: سخنانمان را به صورت منطقی و آشکار بگوییم، اعتقادات و سلیقه‌های مختلف را می‌پذیریم، به تمام اقوام، مذاهب و گویش‌ها افتخار می‌کنیم، اما افتخار اصلی ما اسلام و ایران است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما در مسیر ایستادگی، قدرت ملی، تحول و پیشرفت، دست در دست هم این مسیر را ادامه خواهیم داد، بیان کرد: ما باید با مردم خود صمیمانه، دوستانه، با منطق و استدلال صحبت و برخورد کنیم.

روحانی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم مردم را در مساله‌ای قانع کنیم، باید با  آنها صحبت کنیم، لجبازی بامردم به ضرر کشور است.

وی با اشاره به اینکه زیر بار زور و حرف‌های منطقی از هر طرف قدرت و ابرقدرتی نخواهیم رفت، گفت: برجام به‌عنوان یک قرارداد بین‌المللی که مظهر قدرت دیپلماسی ایران است، قابل تغییر نخواهد بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آنهایی که فکر می‌کنند با زور، فشار و تهدید ملت بزرگ ایران را تسلیم کنند، اشتباه می‌کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه ما در مقاطع مختلف در برابر حرف‌های زور دیگران ایستاده‌ایم و امروز هم می‌ایستیم، متذکر شد: ما به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، اخلاق، اسلام و  فتوای رهبری ما نمی‌گذارد، شما
نگویید، می‌خواهیم جلوی ایران را بگیریم، آنچه جلوی ایران را گرفته اخلاق ایمان و اسلام ماست،
اگر سلاح هسته‌ای نمی‌سازیم، به‌خاطر احکام دین اسلام و فتوانی اندیشمندان و رهبر دینی ماست، نه به‌خاطر فشارهای شما، اما تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای را نگه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از هسته‌ای برای برق، پزشکی، کشاورزی، بهداشت و درمان استفاده می‌کنیم و ما به دنبال تهدید جهان و منطقه نیستیم و شما بدانید نمی توانید ملت ایران را تهدید کنید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم ما ۸ سال در دفاع مقدس ایستادند، گفت: انواع فشارها به این دولت آمده است،  اما ما به عهدمان وفادار خواهیم بود.

روحانی اضافه کرد: مسیر پیشرفت برای کشور را ادامه خواهیم داد، منطق ما روشن است، می‌خواهیم مردم در رنج نباشند و در رفاه باشند.

وی با بیان اینکه اسلام  و این انقلاب سختی و رنج مردم را نمی‌خواهد، دین ما دین آسان و منطقی است و هم دنیا دارد و هم آخرت دارد، یادآور شد: ما با کمک هم در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور حرکت می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید امسال از لحاظ بارندگی به‌خاطر کمبود باران و خشکسالی همدیگر را در فصل تابستان کمک کنیم، اظهار کرد: ما باید مسیر کشاورزی را متحول کنیم، من خوشحالم در خراسان رضوی، ۳۴۰ هکتار از اراضی با کشت گلخانه‌ای انجام می‌شود که ۲۰۰ هکتار مربوط به دولت یازدهم است و امروز ۵۰۰ هکتار دیگر را برای سال‌های آینده زیرکشت می‌بریم.

روحانی بیان کرد: ما برای این بحران باید کشاورزی را متحول کنیم و شرایط را اصلاح کنیم و این موضوع در سایه وحدت، اتحاد و کار و تلاش امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: در سال گذشته در خراسان رضوی، ۱۲۴ هزار اشتغال جدید ایجاد شده و این رقم بسیار قابل ملاحظه‌ای است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسیر امروز رونق اقتصادی برای جوانان است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مسیر کشور مسیر پیشرفت باشد، باید گفتمان را اقتصادی کنیم، با شعار اقتصادی حل نخواهد شد، اما با گفتمان اقتصادی همه چیز حل می‌شود، باید گفتمان ما تحول اقتصادی و صنعتی و کشاورزی باشد تا در این مسیر پیروز باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=250599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر