1

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها

  • کد خبر : 25335
  • ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳

وزیر راه و شهرسازی گفت که نه تنها هدفمندی یارانه‌ها بلکه تحریم‌ها و نوسانات قیمت ارز هم تاثیری بر قیمت مسکن ندارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت که نه تنها هدفمندی یارانه‌ها بلکه تحریم‌ها و نوسانات قیمت ارز هم تاثیری بر قیمت مسکن ندارد.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اظهار داشت: دولت در حوزه مسکن با در ا ختیار داشتن زمین رایگان، تسهیلات ارزان، کنترل قیمت مصالح و با اتخاذ تدابیر لازم، قیمت مسکن را در کنترل دارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از بین مولفه‌های تعیین کننده قیمت مسکن، مصالح و اهم آن فولاد و سیمان است که می‌تواند تاثیرگذار باشد که این هم با تدابیر دولت تحت کنترل است.

وی افزود: اگر فولاد و سیمان توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت همانند گذشته به خوبی کنترل شود در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هم مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

نیکزاد اظهار داشت: در حال حاضر در روستاها، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و در استان‌های کوچک بیش از نیاز، مسکن ساخته شده و به راحتی به هر تقاضایی پاسخ خواهیم داد و در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و مراکز استان‌ها غیر کلان شهرها هم افزایش تولید و طرح خود مالکی با ارائه تسهیلات ساخت ۴ درصد را در دستور کار داریم که مشکل آنان هم مرتفع خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص رفع مشکل مسکن ۷-۸ کلان شهر کشور گفت: افزایش تولید و تحویل مسکن در شهرهای جدید اطراف کلان شهرها و یا اجرای طرح خود مالکی در بعضی از آنها در دستور کار دولت است که می‌توان به پروژه‌های در حال ساخت ۴۰ هزار واحدی مشهد، ۳۵ هزار واحدی تبریز، ۲۹ هزار واحدی اصفهان و ۱۹۲هزار واحدی تهران اشاره کرد.

وی ادامه داد: ثمره و نتیجه پروژه عظیم مسکن مهر انشاالله در سال آینده به بار خواهد نشست.

نیکزاد در ادامه با اشاره به اینکه تا سال ۸۹، ۱۸٫۵ میلیون واحد مسکونی در کشور موجود بوده، یادآور شد: طی سال ۸۹ و ۹۰ عملیات ساخت دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در کشور اجرایی شده است.

تاثیر نوسانات قیمت ارز و تحریم‌ها بر قیمت مسکن

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص تاثیر نوسانات قیمت ارز بر قیمت مسکن، اظهار داشت: همانطور که قبلا اشاره کردم در این حوزه مولفه‌هایی تاثیر گذارند که مصالح از جمله آن است لذا وقتی قیمت ارز نوسان داشته باشد قطعا روی مصاح تاثیر می‌گذارد اما دولت با تدابیر لازم آن را کنترل می‌کند.

وی همچنین تحریم‌ها را بی‌تاثیر دانست و افزود: چون اکثر مولفه‌های ساختمان بومی و ساخت داخل کشور هستند از این لحاظ تحریم‌ها هم تاثیری بر مسکن نخواهد گذاشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر