1

شهریه‌ دانشجویان تا پایان سال دوم مدیریتم۲۰ درصد کاهش می‌یابد

  • کد خبر : 25784
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲

فرهاد دانشجو اولین قدم برای شروع کار مدیریت خود در دانشگاه آزاد را ارتقای کیفی آموزش و پژوهش این دانشگاه بیان کرد

رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تا پایان سال دوم مدیریتم شهریه های دانشگاه آزاد را ۲۰ درصد کاهش خواهم داد.

فرهاد دانشجو اولین قدم برای شروع کار مدیریت خود در دانشگاه آزاد را ارتقای کیفی آموزش و پژوهش این دانشگاه بیان و اظهار کرد: در آموزش های عالی دنیا ۱۶ شاخص برای سنجش کیفی سطح آموزش وجود دارد که از آن جمله می توان به نسبت اساتید تمام به اعضای هیئت علمی ، میزان رضایت مندی دانشجویان، کارمندان و.. از دانشگاه، نسبت درآمدزایی دانشگاه به کل بودجه آن دانشگاه و.. اشاره کرد.

وی افزود: اولین برنامه من این است که برای هر کدام از این شاخص‌ها برنامه ریزی شود و با بومی سازی این شاخص‌ها تا حد زیادی ارتقاء پیدا کند. البته امیدوارم که در این راه اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی یعنی دانشجویان، اعضای هیات علمی و همین طور جامعه بزرگ آموزش عالی کشور اعم از دانشگاه های دواتی و غیردولتی، پیام نور و.. دست به دست هم دهند تا این شاخص ها رشد کنند چرا که با رشد آنها قطعا کیفیت آموزش عالی در دانشگاه آزاد هم رشد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون یک سری از این شاخص‌ها بالای حد استاندارد بوده اند تصریح کرد: البته این معیارها کاملا نسبی هستند بعضی از آنها در دانشگاه آزاد اسلامی در بالای خط استاندارد و بعضی ها نیز در زیر خط استاندارد بوده اند و من در طی مدتی که به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشکل های اسلامی این دانشگاه حضور داشته‌ام با بعضی از این شاخص ها از نزدیک آشنایی دارم اما آمار دقیق را باید زمانی که کارم را شروع کردم بیان کنم.

دانشجو در ارتباط با شهریه دانشگاه آزاد نیز اظهار کرد: در دانشگاه آزاد یک سری از هزینه ها مانند پرداخت حقوق اساتید و کارمندان، خرید زمین، ساخت و ساز و.. وجود دارد که تاکنون از شهریه دانشجویان تامین می شد، اما من درصدد این هستم که یک منابع مالی دیگری را برای تامین این هزینه ها پیدا کنم و در این راستا نیز یک تیم متخصص مدیریت مالی تشکیل خواهد شد به هر میزان که بتوانیم از آن منابع برای تامین هزینه های دانشگاه استفاده کنیم به همان میزان هم شهریه ها کاهش خواهند یافت.

وی تشکیل بانک دانشگاه آزاد را از جمله راهکارهای خود برای کاهش شهریه ها عنوان کرد و افزود: در این بانک هم به سرمایه گذاران سود تعلق خواهد گرفت و هم برای بانک سود آوری خواهد شد و از طریق گردش مالی که انجام می شود به کاهش هزینه های دانشگاه کمک می شود. این مدیریت مالی و ارزش افزوده ایجاد شده، خودش را در کاهش شهریه دانشگاه نشان خواهد داد.

دانشجو در خاتمه گفت‌وگوی خود با رادیو جوان،  اظهار کرد: دغدغه من این است که فارغ التحصیلان و دانشجویان این دانشگاه به مدرک خود افتخار کنند و به آن ببالند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر