3

گلوگاه استراتژیک منافع غرب در دست ایران است

  • کد خبر : 26002
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۹:۳۲

رئیس جمهور آمریکا در پیغام خود از ایران خواسته است که تنگه هرمز را نبندد ‏و این یک برگ برنده برای جمهوری اسلامی ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مذاکرات ایران با۱+۵ گفت: ایران باید به عنوان مطالبه جدید از این کشورها، علت جمع آوری اطلاعات مراکز هسته ای خود توسط بازرسان آژانس که در اختیار دشمنان برای ترور دانشمندان و نخبگان کشور قرار می گیرد را جویا و خواستار توضیح در این خصوص باشد.

فاطمه آلیا در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص مذاکرات آتی جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ اظهار داشت: هنوز مشخص نیست کشورهای ۱+۵ در این مذاکرات طرح جدید خود را به چه صورت مطرح می کنند.

نماینده تهران در مجلس در خصوص محورهای مذاکره در این گفتگوها گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات قبلی که در کشور ترکیه ‏برگزار شد و حتی قبل از آن و در بسته های پیشنهادی خود به طرف های اروپایی چند محور ثابت را مطرح کرده است؛ یکی از آن محورها این است که هیچ مذاکره ای در خصوص روند دستیابی به دانش هسته ای و هسته ای شدن نخواهد شد، چون ایران از این مرحله عبور کرده است.

مطالبه جدید ایران از ۱+۵

آلیا در مورد دیگر محورهایی که در این مذاکرات قابل گفتگو هستند، به موضوعاتی چون تاکید بر خلع سلاح هسته ای در دنیا به ویژه در خاورمیانه و کنترل، مدیریت و مباحث کلی دنیا اشاره کرد و گفت: ایران به عنوان مطالبه جدید باید از کشورهای ۱+۵ علت جمع آوری اطلاعات از سوی بازرسان آژانس از تاسیسات هسته ای و در اختیار گذاشتن و ارائه این اطلاعات به دشمنان ایران که متعاقب آن دانشمندان و نخبگان کشور ترور می شوند را جویا و خواستار توضیح این کشورها در این خصوص باشد.

وی افزود: در خصوص محورهای کلی مذاکرات نیز ایران مباحث مورد نظر خود را در بسته های پیشنهادی به طرف های مذاکره ارائه کرده است.

گلوگاه استراتژیک منافع غرب در دست ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگار مهر، در خصوص نامه اخیر رئیس جمهور آمریکا به ایران، گفت:  رئیس جمهور آمریکا در پیغام خود از ایران خواسته است که تنگه هرمز را نبندد ‏و این یک برگ برنده برای جمهوری اسلامی ایران است. به همین دلیل است که رهبری می فرمایند ‏که ما در شرایط جنگ خیبر قرار داریم یعنی در واقع گلوگاه استراتژیک منافع غربی ها تنگه هرمز است که در ‏دست ماست.‏

نامه اوباما بیانگر عقب نشینی آمریکا است

نماینده تهران در مجلس با اشاره به محورهای دیگر نامه اوباما گفت: آنها در این پیغام درخواست مذاکره با ‏ایران را مطرح کرده اند. همچنین اعلام کرده اند که رویکرد جنگ طلبانه و نظامی در قبال ایران نخواهند داشت. سفیر آمریکا در سازمان ملل هم شفاهی به سفیر ما در نیویورک اعلام کرده که ما ‏فعالیت های هسته ای ایران را به رسمیت می شناسیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در واقع ۳ بحث عمده این پیغام نشان دهنده، عقب نشینی آنها در مقابل ایران است.

آلیا با اشاره به تقاضای آمریکایی ها از ایران برای مذاکره، گفت: درخواست آنها برای مذاکره با ایران از روی صداقت نیست بلکه ‏این هم یک نقشه و توطئه است، به دلیل اینکه اگر از روی صداقت بود اینها باید در عمل نشان می دادند و در واقع باید ‏تحریم های غیر قانونی و یکجانبه را متوقف می کردند، از تروریست ها حمایت نمی کردند، ثروت های بلوکه ‏شده ایران را به ملت پس می دادند و بانک مرکزی را تحریم نمی کردند اینها نشان می دهد که آنها صداقت ندارند.

نماینده تهران در مجلس در همین خصوص افزود: تحلیل واقعی از موضوع مطرح کردن بحث مذاکره با ایران از سوی آمریکا، این است که همزمان با گسترش بیداری اسلامی در ‏کشورهای مختلف و همچنین فریاد عدالتخواهی در کشورهای غیر اسلامی که در خود آمریکا، انگلیس، اسپانیا  و… طنین انداز شده است، اینها متوجه ‏شدند که در واقع منشاء خط گیری ها و الگوگیری انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: هدف این است که به هر قیمتی که شده ولو با ذلت و انزوا و ذلت در نامه ها و پیغام های خصوصی درخواست مذاکره کنند. اگر چه ظاهر این کار ممکن است از نظر برخی ساده اندیشان یک قدم برای روابط ‏باشد اما در واقع آمریکایی ها با این کار می خواهند به کشورهایی که از ایران الگو می گیرند بگویند نهایت این ‏کار این می شود که آنها پای میز مذاکره آمده و تسلیم آمریکا می شوند.

درخواست مذاکره آمریکا از ایران در جهت بهره برداری های غیر منطقی است

وی خاطر نشان کرد: این ‏نوع درخواست های مذاکره که به شکل متضرعانه مطرح می شود و در آن روی سکه اهدفی دارد که در جهت بهره ‏برداری غیر منطقی بوده و می خواهند خودشان را به یک صورتی دارای سلطه نشان دهند. به همین دلیل است که رهبری با درایت می فرمایند ما در شرایط جنگ بدر و خیبر هستیم. الان برگ برنده دست ماست و این آمریکایی ‏ها هستند که با توجه به سالهای پایانی رئیس جمهوری اوباما به شکلی دست و پا می زنند که یک جوابی ‏برای ملت خودشان داشته باشند. ‏

آلیا گفت: آمریکا به خاطر ناکامی ها در عراق و افغانستان  بعد از این همه جنایت و کشتار، درخواست مذاکره با ایران را مطرح کرده است و در پی فرار از افکار عمومی و بهره برداری از این موضوع است اما این یک نوع عقب نشینی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به محور دیگر نامه اوباما مبنی بر اینکه در قبال ایران دست به اقدام نظامی نخواهد زد، خاطر نشان کرد: اینکه آمریکا اعلام کرده که روی گزینه نظامی کار نمی کند،  نمی تواند این کار را بکند، زیرا آنها در طول ۸ سال جنگ تحمیلی این موضوع را تجربه کرده اند و دیدند که ملت ایران با قدرت از خود و کشورشان دفاع کردند. اکنون به لحاظ تجهیزات دفاعی جمهوری اسلامی ایران در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و قدرت ‏بازدارندگی خود را به خوبی نشان داده است.

وی ادامه داد: صنایع دفاعی و موشکی ما پیشرفت های قابل توجهی کرده است. نظامیان ما بارها اعلام کرده اند ما منطقه استراتژیک خلیج فارس را داریم و اگر دشمن بخواهد دست به اسلحه ببرد دست به خودشکی  زده اند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران این است که آنها اقرار بکنند پیشرفت های صلح آمیز هسته ای ایران را به رسمیت می شناسند، گفت: آمریکایی ها معمولا در خلال این نامه ها و  پیغام ها این موضوع را اعلام کرده اند و ما باید به شرایطی ما برسیم که آنها به ناکامی خودشان اقرار کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر