2

روحانیت نباید نقش لیدر را در انتخابات بازی کنند

  • کد خبر : 26319
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳

روحانیون باید راه درست را به مردم نشان دهند تا آنها با بصیرت و آگاهی، کاندیداها را به درستی انتخاب کنند

رییس مجمع نمایندگان روحانی مجلس با تاکید بر این‌که روحانیت باید نقش مشورتی را در انتخابات ایفا کند، گفت: روحانیت باید همواره با ایفای نقش راهنما به صورت مستقل خط اصلی انقلاب و انتخابات را برای مردم روشن کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر با تاکید بر این‌که روحانیت همواره باید مستقل و راهگشا باشد، نقش روحانیت را در مواقع و بحران‌های مختلف انتخابات روشن کننده راه دانست و گفت: بر این اساس روحانیت باید با ورود به موضوع انتخابات راه را برای مردم مشخص کند و اجازه ندهند جریان انحرافی وارد این موضوع شوند.

وی با تاکید بر این‌که روحانیت به عنوان پایه‌گذار انقلاب باید برای حفظ انقلاب همواره پیش‌رو باشد، افزود: روحانیت وامدار هیچ احدی نیست بدان معنا که روحانیون هیچ‌گاه وامدار دولت و جریان‌های سیاسی نبوده، بلکه با نگاهی تیزبین و مسئولیت‌شناسی با داشتن پایگاه اجتماعی با صراحت و قاطعیت در مواقع مختلف به اظهارنظر پرداخته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر این‌که روحانیون نباید هیچ‌گاه ابزار جریان و گروهی قرار گیرند، گفت: روحانیت نقش معنوی را برای جامعه و مردم ایفا می‌کند که این موضوع در برهه برگزاری انتخابات بیشتر نمود پیدا می‌کند.

محمدتقی رهبر در عین حال تاکید کرد: در شرایطی که جریان‌ها و خطوط مختلف سیاسی با تابلوهایی همچون گروه خاکستری وارد میدان می‌شوند، روحانیون باید راه درست را به مردم نشان دهند تا آنها با بصیرت و آگاهی، کاندیداها را به درستی انتخاب کنند.

رییس مجمع نمایندگان روحانی مجلس در ادامه با بیان این‌که برخی از روحانیون به عنوان کاندیدا و نامزدهای انتخاباتی در صحنه حضور پیدا می‌کنند، گفت: به غیر از روحانیون به عنوان نامزدهای انتخاباتی، بقیه باید با در دست داشتن سنگرهایی همچون نماز جمعه، مساجد و پایگاه‌های مردمی در صحنه انتخابات فعال باشند و آگاهی لازم را به مردم بدهند.

وی هم‌چنین تاکید کرد: نباید عملکرد روحانیون در انتخابات به گونه‌ای باشد که شاهد باشیم که فلان فرد رییس ستاد تبلیغات یکی از کاندیداها شده است چرا که جایگاه روحانیت تنها آگاهی دادن به مردم و رهنمود آنهاست.

محمدتقی رهبر ادامه داد: البته روحانیون می‌توانند لیست مورد تایید جامعتین را که در مسیر ولایت و خط و خطوط درست قرار دارد در مقام مشورت به مردم معرفی کنند، نه این‌که به تبلیغ آن بپردازند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان تاکید کرد: روحانیت نباید نقش لیدر را در انتخابات بازی کنند بلکه وظیفه آنها هدایت‌گری سریع و قاطع و نشان دادن خطوط اصلی انقلاب و مردم است، البته اگر مردم خواستار تعیین مصادیق و معرفی کاندیداها در انتخابات از سوی روحانیون شدند باید نظر درست را به آنها منتقل نمایند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26319

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر