5

پرداخت کل تعهد مشاغل خانگی بانک‌ها تا ۲۲بهمن

  • کد خبر : 26394
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷

فکر می کنم طبق تعهدی که بانکها به ما سپرده اند تا ۲۲ بهمن امسال کل منابعی که در قالب قرض الحسنه به مشاغل خانگی پیش بینی شده است، به متقاضیان اعطا شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تکمیل تعهد تسهیلات دهی امسال بانکها به طرح مشاغل خانگی تا ۲۲ بهمن ماه خبر داد و گفت: هدف اشتغال زایی طرحهای خانگی در سالجاری محقق می‌شود.

عبدالرضا شیخ الاسلامی در زمینه آخرین اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح مشاغل خانگی، گفت: به نظر من امسال کار این طرح به خوبی دنبال شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص که تاکنون چه میزان شغل خانگی در کشور ایجاد شده است؟ اظهار داشت: هنوز جمع بندی دقیقی در این بخش انجام نشده است که بتوان گفت از این طریق چقدر شغل طی سال جاری ایجاد شده است.

شیخ الاسلامی خاطر نشان کرد: فکر می کنم طبق تعهدی که بانکها به ما سپرده اند تا ۲۲ بهمن امسال کل منابعی که در قالب قرض الحسنه به مشاغل خانگی پیش بینی شده است، به متقاضیان اعطا شود.

وی ادامه داد: امیدوارم از طریق اجرای این طرح (مشاغل خانگی) یک بخش قابل توجهی از سهم اشتغال ۲٫۵ میلیونی که برای امسال هدفگذاری شده است، تحقق یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این ارتباط که آیا هدف ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی تا پایان امسال نهایی خواهد شد؟ تصریح کرد: من فکر می کنم ما بتوانیم بیش از این را هم انجام بدهیم.

به گفته شیخ الاسلامی، تعامل بانکها در این زمینه در ماههای اخیر خوب شده است و بعد از این هم سرعت بیشتری خواهد گرفت به نحوی که آنها قول داده اند تا ۲۲ بهمن ماه کل تسهیلات این بخش را پرداخت کنند.

محمدحسین فروزان مهر، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به تازگی در گفتگو با مهر اعلام کرده است: از سال گذشته تاکنون در گرایش های مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی، صنایع دستی، شیلات و فناوری اطلاعات ۲۱۴ رشته جمع بندی و معرفی شده است که با ۱۰۳ رشته جدید امسال، مجموعا ۳۱۷ رشته شغل خانگی مجاز معرفی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشته است: تاکنون بالغ بر ۳۸۶ هزار نفر متقاضی مشاغل خانگی در کشور ثبت نام شده اند که از این تعداد برای ۱۰۳هزار نفر مجوز صادر شده است.

فروزان مهر خاطر نشان کرده است: به صورت کلی افراد متقاضی می توانند پس از ارائه طرح به دستگاه هایی که در حوزه فعالیتی در نظر گرفته شده قرار دارد، اخذ مجوز از آن دستگاه تخصصی را برای انجام کار خانگی پیگیری کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر