2

۱۶ آذر مهر تاییدی بر عناد و دشمنی ۶۵ ساله و رسوب شده آمریکا با ملت ایران است

  • کد خبر : 270697
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

در این روز سه دانشجو به‌خون خود تپیدند و معاون رئیس جمهور آمریکا در حالی که هنوز سالن دانشکده فنی دانشکده تهران به‌خون این سه دانشجو رنگین بود قدم بر خون این جوانان گذاشت و دکترای افتخاری حقوق از دانشگاه تهران گرفت.

امام جمعه مشهد گفت: ۱۶ آذر مهر تاییدی بر عناد و دشمنی ۶۵ ساله و رسوب شده آمریکا با ملت ایران است و این دشمنی روز به‌روز افزون‌تر می‌شود.

به گزارش افق نیوز/ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران نماز  عبادی سیاسی جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: واکنش امیرالمومنین علی(ع) زمانی که به ایشان خبر دادند که طلحه و زبیر نقض بیعت کردند و مقدمات جنگ جمل را آماده می‌کنند در جملات اولیه خطبه ۲۲ نهج‌البلاغه آمده است که در هفته‌های گذشته نکات جملات مولا را مورد بحث قرار دادیم.

امام جمعه مشهد افزود: آخرین نکته‌ای که باقی ماند این است که مولا علی(ع) نتیجه جریان علی ستیزی و اظهار دشمنی و رویارویی را در جنگ جمل این می‌دانند که باطل به‌آن بالاترین نقطه‌ و انتهای خودش می‌رسد، محور این جمله در شناخت نصاب باطل است.

وی ادامه داد: ما در مرحله عمل‌، محوری داریم که با وجود آن کردار، رفتار و اعمال ما از ولنگاری‌ها و بی‌بندوباری‌ها کنترل می‌شود و آن تقواست، چیزی که نمی‌گذارد انسان هر کار و هر جنایتی را به‌نفع خودش انجام دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌ سیاسی هفته نماز جمعه با بیان اینکه با توجه به‌عناد و دشمنی آمریکا با ایران نمی‌شود فکر تغییر روابط با آمریکا را داشت، اظهار کرد: ۱۶ آذر مهر تاییدی بر عناد و دشمنی ۶۵ ساله و رسوب شده آمریکا با ملت ایران است و این دشمنی روز به‌روز افزون‌تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌روز دانشجو و اینکه این روز دو خصوصیت در جریان جامعه ایرانی اسلامی دارد، بیان کرد: خصوصیت اول این روز این است که ۱۶ آذر یک تابلو تمام نمای تذکر و اعلام خطری‌ است ک مرتب به‌ما یادآوری می‌کند دشمنی آمریکا با ایران  تمامی ندارد و دوم اینکه نسل نخبه جامعه را به‌این فکر وامی‌دارد که در صف مقدم مقابله با استکبار و جهان‌خواری آمریکا قرار دارد.

وی با اشاره به‌وقایع ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ عنوان کرد: در این روز سه دانشجو به‌خون خود تپیدند و معاون رئیس جمهور آمریکا در حالی که هنوز سالن دانشکده فنی دانشکده تهران به‌خون این سه دانشجو رنگین بود قدم بر خون این جوانان گذاشت و دکترای افتخاری حقوق از دانشگاه تهران گرفت.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: روز ۱۶ آذر، روز آغاز جنبش دانشجویی‌ است که تا امروز مظاهر زیادی در کشور داشته‌ است.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به‌اینکه حرکات دانشجویی باید جهت‌دار باشد، گفت: امروز جریان دانشجویی به‌صورت یک عنصر فعال در تعالی، توسعه و علم و دانش این کشور می‌درخشد اما باید این توسعه علم و فناوری در جهت مقابله با استکبار و برخورد با آمریکا باشد.

وی افزود: این مسئله این‌طور معنی می‌دهد که جامعه دانشجویی باید کشور را از غرب بی‌نیاز کند و ما را به‌عرصه‌ای از قدرتمندی در علم و فناوری برساند که دیگران به‌ما نیازمند شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: امروز سیاست خارجی ما با چنین دشمن ۶۵ ساله‌ای، باید از محور کامل جنگ و ستیز برخوردار باشد، اروپا چیزی جدا از آمریکا در دشمنی با ملت و دین ما نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ۷ ماه‌ است که آمریکا از برجام خارج شده اما مسؤولان به‌امید اروپا در برجام‌ مانده‌اند، آیا رفتار اروپا در این ۷ ماه به‌عنوان یک تجربه کافی نیست؟

وی یادآور شد: مسؤولان در برجام هسته‌ای مملکت را پای آمریکا و اروپا ریختند و اکنون می‌خواهند با الحاق به‌کنوانسیون cft، شخصیت اقتصادی و سیاسی این مملکت را به‌پای آمریکا بریزند.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: رهبری از پنج سال گذشته برای امروز نسخه‌هایی دادند که اگر عملی می‌شد امروز مشکلاتی از قبیل ارز، طلا، گرانی و معیشت نداشتیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه فکر اینکه می‌شود روابط ایران با آمریکا را تغییر داد یک فکر شیطانی یا مالیخولیایی‌ است، بیان کرد: امروز مردم در رفع مشکلات اولیه زندگی خود مانده‌اند، اما مسؤولان می‌خواهند با لایحه cft و fatf استقلال سیاسی و اقتصادی کشور را هم به‌پای دشمن ۶۵ ساله ملت بریزند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=270697

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر