3

تعیین پیش‌شرط برای صدور حکم پذیرفتنی نیست

  • کد خبر : 27152
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲

این امکان وجود دارد که رئیس هیأت امناء با نظر اکثریت اعضای هیأت امناء همراه نباشد و حکم را صادر نکند

وزیر  علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه تعیین پیش ‌شرط برای صدورحکم ریاست دانشگاه آزاد پذیرفتنی نیست، به هیأت انتخابی شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت دیدار با رییس هیات امناء دانشگاه اشاره و تصریح کرد:‌ این هیأت می‌روند که متقاعد کنند که حکم صادر شود نه اینکه شرطی برای صدور حکم اضافه شود، چون شورای عالی انقلاب فرهنگی شرطی را برای صدور حکم قبول نمی‌کند.

دکتر کامران دانشجو درباره زمان صدور حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از سوی رئیس هیأت امنای این دانشگاه، گفت: به صورت کلی در روند صدور حکم رئیس دانشگاه یک ایراد و نقیصه در اساسنامه جدید این دانشگاه وجود دارد به این معنی که در اساسنامه پیش‌بینی نشده که در چه مدت زمانی این حکم باید از سوی رئیس هیأت امناء صادر شود.

وی ادامه داد: عدم پیش‌بینی محدوده زمانی برای صدور حکم، یک نقیصه و یک ایراد است که در اساسنامه وجود دارد و باید برطرف شود، زیرا این نقیصه‌ایست که نه اکنون، بلکه برای دوره‌های بعد هم می‌تواند مشکل‌ساز شود. به عبارت دیگر بعد از اینکه هیأت امناء فردی را انتخاب و شورای عالی انقلاب فرهنگی او را تایید کرد، رئیس هیأت امناء باید مکلف باشد ظرف یک مدت مشخص حکم را صادر کند.

وزیر علوم در تبیین ضرورت اصلاح این بخش از اساسنامه اظهار کرد: این امکان وجود دارد که رئیس هیأت امناء با نظر اکثریت اعضای هیأت امناء همراه نباشد و حکم را صادر نکند. این موضوع یک گره و قفل است که باید در اساسنامه برطرف و راه حل آن پیش‌بینی شود. البته در حال حاضر بهتر این است که بعد از اینکه این حکم صادر شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی به این قضیه ورود پیدا کرد.

دانشجو ادامه داد: به هر صورت به اعتقاد من به عنوان یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ، این موضوع حتما باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و این معضل، اشکال و یا نقیصه نهایتا در مجموع برطرف شود؛ چراکه چهار سال بعد هم یک نفر دیگر قرار است انتخاب شود. اگر احیانا رئیس هیأت امناء با نظر اکثریت افراد در آن زمان همسو نبود و حکم را صادر نکرد در آن صورت چه باید کرد، این را اساسنامه باید پیش‌بینی بکند که پیش‌بینی نشده بود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی ضرب‌الاجلی را تعیین نکرده است

وزیر علوم در ادامه با رد اخباری مبنی بر تعیین ضرب‌الاجل از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد جهت صدور حکم رئیس جدید این دانشگاه، تصریح کرد: این یک بحث حاشیه‌ای است و نمی‌دانم از کجا نشأت می‌گیرد. در شورای عالی انقلاب فرهنگی فعلا ضرب‌الاجلی در این باره تعیین نشده است. تنها یکی از عزیزان شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اظهارنظر کرده بود، که البته آن هم در شورا نبود.

وی با بیان اینکه نگاه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نگاه کاملا حکومتی و کشوری است و نظام را نگاه می‌کند و دنبال دعوا و حاشیه‌سازی نیست و دنبال حل معضلات و مسایل است، ادامه داد: با این نگاه شورا به این قضیه ورود پیدا کرد. پس از اینکه آقای محمدیان گزارششان را از ملاقات آیت‌ا… هاشمی ارایه کردند، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با این نگاه، نگاهی کاملا عالمانه و نگاهی که نظام را مدنظر دارد. با این نگاه، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کرد یک گروهی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بروند و با آیت‌ا… هاشمی رئیس هیأت امناء در این زمینه دیدار داشته و ایشان را متقاعد نمایند که حکم صادر شود.

تعیین گروهی از اعضای شورا برای متقاعد کردن آیت‌ا… هاشمی به صدور حکم است نه توافق و تعیین شروط جدید

به گفته وزیر علوم، ماموریت این گروه این است که بروند و آیت‌ا… هاشمی را متقاعد کنند که حکم را صادر کند. اعلام نمایند که الان مصلحت بر این است که دیگر حکم از طرف ایشان صادر شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مقطع برای رفع نقیصه مذکور در اساسنامه، به این قضیه ورود پیدا نکند. یعنی در این مقطع ترجیح شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این بود که خود ایشان حکم را صادر کند و مصلحت نیست که صدور حکم بیش از این معطل بماند یا شروطی برای صدور آن عنوان شود که نه از نظر قانونی در اساسنامه پیش‌بینی شده و نه اینکه در هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسیده باشد.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر می‌خواهد این گره را که یک گره و مشکل واقعی است در اساسنامه حل کند که بعدها با مساله‌ای روبرو نشود، این را باید بعد از این قضیه انجام دهد که احیانا در اذهان تقابل مطرح نشود. ضمن اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلا دنبال تقابل نیست دنبال حل این گره موجود در اساسنامه است و می‌خواهد نگاهش این باشد و بیرون هم اینگونه تصور نشود که تقابل وجود داشته است.

دانشجو با تاکید بر اینکه ماموریت این اعضا متقاعد کردن آیت‌ا… هاشمی جهت صدور حکم است، افزود: بحث این نیست که فرمول جدیدی خارج از اساسنامه ارایه شود یا به توافقنامه‌ای خارج از بحث اساسنامه برسند، یعنی این مجموعه در این دیدار به توافقی برسند و آن توافق را بیاورند؛ بلکه این مجموعه می‌رود که با دلایل و مواردی که صحبت می‌شود ایشان را متقاعد کنند که انشاء‌ا… این حکم را صادر نماید چرا که مراحل قانونی این موضوع طی شده است و نه در اساسنامه این دانشگاه و نه در مصوبات هیأت امناء جدید در دو جلسه‌ای که برگزار شده است شرطی برای صدور حکم پس از تأیید شورای عالی پیش‌بینی نشده است.

وزیر علوم درباره زمان برگزاری این جلسه و نتایج آن نیز اظهار کرد:‌ قرار بر این بود که تا قبل از جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی این جلسه برگزار شود، در جریان نیستم که این جلسه برگزار شده است یا خیر؟

تعیین پیش‌شرط برای صدور حکم پذیرفتنی نیست

دانشجو درباره اظهارات اخیر میرزاده مبنی بر لزوم انتشار تأیید به شورای عالی انقلاب فرهنگی در روزنامه رسمی و یا صدور حکم منوط به ارایه برنامه، ضمن بیان اینکه «آقای میرزاده از طرف هیأت موسس صحبت کرده است، از طرف هیأت امناء هیچ کس الان نمی‌تواند صحبت کند، چون ما کسی را به عنوان سخنگو انتخاب نکرده‌ایم و در دفتر هیأت امناء به کسی این مسوولیت را نداده‌ایم»، به تبیین مراحل صدور حکم ریاست دانشگاه آزاد اسلامی براساس اساسنامه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت.

وی گفت: مراحل صدور حکم در اساسنامه کاملا مشخص است؛ مرحله اول که در این مرحله، طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت آن به بنده محول شد ، رئیس دانشگاه از طرف هیأت امناء انتخاب شود که با رای پنج نفر، اکثریت اعضای هیأت امناء، آن نفر انتخاب شد.

وی مرحله دوم را معرفی فرد انتخابی به شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان و اظهار کرد: از آنجایی که این ماموریت و مسئولیت از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی به بنده محول شده بود، فرد منتخب را به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد دادم. مرحله سوم بعد از این پیشنهاد این است که شورا در ارتباط با این فرد، بحث و صحبت کرده و سوابق وی را بررسی و تایید می‌کند. اینطور نیست که فقط یک نفر بدون بررسی انتخاب شود. آن روز که رئیس دانشگاه آزاد تأیید و مصوب شد کلی بحث شد، موافقان و مخالفان در شورای عالی نظراتشان را اعلام کردند و سوابق اجرایی، علمی و توانایی کاری فرد پیشنهادی مطرح شد و نهایتاً رئیس جدید دانشگاه آزاد با ۲۴ رأی و اکثریت قاطع انتخاب و تصویب شد.

وزیرعلوم مرحله بعد از تایید و تصویب شورای انقلاب فرهنگی را ابلاغ مصوبه از سوی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد و افزود: این مرحله هم انجام شده و بعد از این، دیگر مرحله صدور حکم توسط رئیس هیأت امناء است.

به گفته وزیر علوم، در اساسنامه دانشگاه آزاد بعد از این دو مرحله اصلی یعنی انتخاب رئیس پیشنهادی در هیأت امناء با نظر اکثریت و مرحله دوم تایید شواری عالی انقلاب فرهنگی که با ۲۴ رای تایید و تصویب شد، مرحله سوم “صدور حکم” است، دیگر هیچ چیز و شرطی بعد از این مرحله در اساسنامه وجود ندارد، یعنی اینکه مثلا رئیس هیأت امناء یا یکی از اعضای هیأت امناء نظراتی داشته باشد و بخواهد شرط بگذارد سلیقه‌ایست.

وی خاطرنشان کرد: بعد از صدور حکم کاملا منطقی است که رئیس جدید هر دانشگاهی بیاید از هیأت امناء بخواهد که سیاست‌هایشان را ابتدا تبیین نموده و سپس آن را تدوین و به او ابلاغ کنند. البته اعضای ۹ نفره هیأت امناء جدید باید سیاست‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و… را در چندین جلسه و پس از بحث و تبادل نظر و رسیدن به یک نقطه مشترک تدوین نمایند و سپس به رئیس جدید ابلاغ کرده تا او بتواند براساس این سیاست‌های جدید ظرف مدتی مثلاً دو سه ماهه برنامه چهار ساله‌ای را برای اجرایی‌شدن سیاست‌های مصوب هیأت امناء جدید ارائه نماید و این برنامه در هیأت امناء مطرح و از آن دفاع شود و نهایتاً هر چه تصویب شد اجرا گردد که اینها پس از صدور حکم انشاء‌ا… عملی خواهد شد.

ارایه برنامه پیش‌شرط صدور حکم نیست

وزیر علوم ادامه داد: وقتی این سیاست‌های کلان مدون شد، از رئیس جدید که کار خود را شروع کرده و حکم وی نیز صادر شده است، می‌توان انتظار داشت که براساس این سیاست‌ها برنامه اجرایی چهارساله خود را که سال به سال باید برش بخورد، تهیه و ارایه کند. رئیس جدید وقتی که سیاست‌های هیأت امناء جدید را بداند و منابع و مصارف را هم شناخت کافی پیدا کند می‌تواند برنامه‌ اجرایی خود را تهیه و به هیأت امناء ارایه کند. در هیأت امناء هم برنامه چکش‌کاری و بررسی می‌شود و نهایتا برنامه تصویب و اجرایی می‌شود تا آن زمان هم دانشگاه آزاد کارش را انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ارایه برنامه، پیش‌شرط صدور حکم نیست، افزود: در اساسنامه دانشگاه آزاد چنین چیزی وجود ندارد. مضافاً اینکه ارایه برنامه به هیأت امناء باید بعد از صدور حکم انجام شود و انجام آن قبل از صدور حکم، سلیقه‌ای است. خصوصاً اینکه این موضوع در جلسه دوم هیأت امناء توسط تعدادی مطرح و از طرف اکثریت با ادله محکم رد شد. به هر حال تصمیمات هیأت امناء باید جمعی باشد و چنین چیزی در هیأت امناء تصویب نشده است و اقلیت هم قاعدتاً نباید و نمی‌تواند رأی خود را بر اکثریت اعضای هیأت امناء تحمیل نماید و شرط و شروط بگذارد.

دانشجو در این باره به درخواست برخی از اعضای هیأت امناء در زمان انتخاب رئیس اشاره و اظهار کرد: یک زمانی می‌گفتند که همه کاندیداها باید به جلسه بیایند و برنامه‌هایشان را ارایه کنند، ما می‌گفتیم که این کار معنی ندارد، چون برنامه‌ای تئوری صوری و فارغ از سیاست‌های هیأت امناء است، الان هم می‌گویند رئیسی که انتخاب شده بیاید برنامه‌هایش را ارایه کند تا برایش حکم صادر کنیم. کجای این حرف مبنای حقوقی دارد کجای اساسنامه چنین چیزی را گفته که فرد باید بیاید برنامه‌هایش را ارایه کند تا رئیس هیأت امناء برایش حکم صادر کند، چنین چیزی وجود ندارد. اگرچه آقای فرهاد دانشجو برنامه‌های کلان مورد نظرش برای اجرا در دانشگاه آزاد را پیش از جلسه هیأت امناء به رئیس هیأت امنا و در جلسه به اعضای هیأت امنا ارایه کرده است.

به گفته وزیرعلوم، هیأت انتخابی شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌روند که متقاعد کنند که حکم صادر شود نه اینکه شرطی برای صدور حکم اضافه شود و یا فرمول و شرطی جدید ارائه شود، چون شورای عالی انقلاب فرهنگی علی‌القاعده شرطی را برای صدور حکم قبول نمی‌کند چرا چون در اساسنامه پیش‌بینی نشده و چون مبنای حقوقی ندارد.

وزیر علوم به روند صدور حکم در سایر دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: در سایر دانشگاه‌ها همچون تربیت مدرس و شاهد …. ، اسامی روسا با توجه به سوابق علمی و اجرایی از طرف وزیر علوم پیشنهاد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و سپس تصویب می‌شود. زمانی که تصویب شد فرد مذکور دیگر رئیس است، حکم رئیس دانشگاه را باید وزیر و در بعضی از این‌ها رئیس جمهور صادر کند و وقتی حکم صادر شد هیأت امناء تشکیل می‌شود و سیاست‌های خودش (سیاست‌های هیأت امناء) را به رئیس جدید ابلاغ می‌کند تا او برنامه چهار ساله را بر مبنای آن به تصویب هیأت امناء برساند. یعنی ارایه برنامه بعد از صدور حکم است نه پیش‌شرطی برای صدور حکم.

دانشجو تصریح کرد: اگر بخواهیم پیش‌شرطی را به صدور حکم اضافه کنیم، ۱۰ شرط دیگر هم می‌توانند بگذارند، مثلاً بگوید آقای رئیس جدید بیاید ما چهار شرط می‌گوئیم اگر قبول کرد برایش حکم می‌زنیم. مثلاً اگر رئیس واحد علوم و تحقیقات را نگه داشت حکم می‌زنیم چون رئیس واحد علوم تحقیقات برای این‌ها خیلی مهم است، حالا آمدیم گفتند شما باید رئیس واحد علوم تحقیقات را نگه دارید یا نه مثلا این ۱۰ تا را عوض نکنید یا هیأت امناء استانی را عوض نکنید، اگر قرار است شرط و شروط اینجوری گذاشته شود دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. هر شرطی و هر سیاستی می‌بایست در هیأت امناء مطرح شود و اگر در هیأت امناء تصویب شد به رئیس جدید ابلاغ شود و او هم موظف است رعایت نماید. اما اینها بعد از صدور حکم است.

وزیر علوم با اشاره به سخنان رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه ” پس از این جلسه با آقای دانشجو صحبت خواهم کرد و بعد از آن تصمیم می‌گیرم”، تصریح کرد: صحبت کردن اشکالی ندارد صحبت کنید، ولی نه تعیین شرط و شروط برای صدور حکم. باید گفت این امر نه در اساسنامه پیش‌بینی شده و نه به لحاظ حقوقی و قانونی قابل قبول است. سیاست‌ها را هیأت امناء و مصوبات هیأت امناء مشخص می‌کند و نه یک نفر از اعضاء هیأت امناء بر مبنای سلیقه شخصی خودش. حالا فرقی نمی‌کند این عضو هیأت امناء وزیر علوم باشد یا رئیس هیأت امناء یا هر کدام از اعضاء هیأت امناء که احترام به همگی آنها بر اینجانب فرض است.

تمام مسیر اساسنامه را رفتیم که حاشیه‌ای درست نشود اما ….

دانشجو با تاکید بر اینکه ما خیلی کم به حاشیه‌ها پرداختیم و در متن حرکت کردیم، گفت:‌ این یک نگاه منطقی است که اقلیت رای اکثریت را بپذیرند، به هرحال در تصمیم جمعی رای اکثریت باید نافذ باشد و اقلیت باید به این موضوع تن دهد، هر کسی می‌تواند نظر شخصی خود را بگوید و در یک فضای منطقی مطالبه داشته باشد. اما در چهار سال آینده تصمیم جمعی در هیأت امناء ملاک عمل خواهد بود و مطالبات هم می‌بایست از طریق تصمیمات جمعی باشد.

به گفته وزیرعلوم، رئیس جدید دانشگاه آزاد هم که می‌آید قاعده کار این است که باید بیاید در هیأت امناء و در چارچوب سیاست‌های هیأت امناء که در کلان تصویب می‌شود حرکت کند، حالا اینکه چرا به تأخیر می‌اندازند نمی‌دانم. یکی از این آقایان صحبت کرده بود چرا این قدر با عجله ؟ اولا ۲۹ – ۳۰ سال که عجله نیست، دوم اینکه حدود ۳-۴ ماه از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سپری می‌شود و سوم اینکه بعد از جلسه اول ۲۱ روز زمان داده شده بود پس عجله‌ای نبود، یعنی ما تمام این مسیر را رفتیم که هیچ حاشیه‌ای درست نشود اما بعد از آن هم و بعد از اینکه آقایان محمدیان و مخبر رفتند خدمت آیت‌ا… هاشمی و گفتند خب حکم را بزنید، این بار مجددا مصاحبه کردند که این مصوبه در تاریخ بیست‌و هفتم دی‌ماه بوده، حکم هشتم بهمن امضاء شده و دهم رسیده دست آیت‌ا… هاشمی، خیلی خب حالا دهم رسیده به دست آیت‌ا… هاشمی، الان مدتی گذشته و هنوز از صدور حکم خبری نیست و آقایان بحث‌های حاشیه‌ای مثل ضرب‌الاجل را پیش می‌کشند.

جاسبی دیگر رییس نیست و رایی در هیأت امناء ندارد

دانشجو تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با یک نگاه کاملا منطقی و نگاهی که به نظام دارد، ضرب‌الاجلی در نظر نگرفت، در صورتی که می‌توانست آن را بگذارد اما هیچ صحبت و مطلبی و ضرب‌الاجلی را مطرح نکرد، خواست احترام‌ها حفظ شود، این نگاه حفظ شود چون این هیأت امناء قرار است چهار سال با هم کار کنند اگر قرار است چهار سال با هم کار کنند اینطوری نمی‌شود که یک نفر بگویند و بقیه تبعیت کنند. در این هیأت امناء حداقل ۶ نفر استاد تمام هستند و سه نفر دیگر روحانی عالیقدر و عالم، چطوری می‌شود انتظار داشت که یک نفر بگوید و پافشاری کند و بقیه اعضاء هم فقط تبعیت کنند!!

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به ترکیب این هیأت، ادامه داد: هیأت امناء الان دیگر ۹ نفره است چون بعضی‌ها می‌گویند هنوز آقای جاسبی می‌تواند در هیأت امناء شرکت کند و تا زمان صدور حکم رئیس جدید، رئیس قبلی حکم دارد و می‌تواند همچنان به عنوان عضو هیأت امناء شرکت کند و رای هم دارد که این حرف‌ها دیگر بعد از ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص انتخاب رئیس جدید درست و حقوقی نیست.

وی با رد برخی شنیده‌ها مبنی بر حضور جاسبی در جلسات هیأت امناء گفت: در اینجا باید تاکید کرد که آقای جاسبی دیگر عضو هیأت امناء نیست چون بعد از اینکه حکم رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد دیگر ایشان رئیس نیست و در هیأت امنا هم نمی‌تواند شرکت کند.

دانشجو با بیان اینکه چرایی به تاخیر انداختن صدور حکم را نمی‌دانم و باید از خودشان سوال کنید، افزود: ولی از همان جلسه و مرحله اول معلوم بود که این امر دارد به تاخیر می‌افتد. در همان جلسه هیأت امنای اولیه هم یکی از عزیزان ما که بعداً هم رأی به رئیس هیأت امنایی آیت‌ا… هاشمی داد و رایش را مشروط کرد، مخصوصاً خطاب به رئیس هیأت امناء عنوان کرد که ما ظن این را داریم شاید برخی می‌خواهند این رأی را به تأخیر بیندازند. الان هم می‌بینیم این ظن درست بوده است و مرتب آن را با تاخیر روبرو می‌کنند، حالا چرایی آن باید از خودشان سوال کنید.

وی با بیان اینکه تمام مراحل انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد را با سعه صدر و احترامات کامل به پیش بردیم، ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر این مهم انجام شود و این موضوع به حاشیه کشیده نشود چرا که هزینه‌ آن را دانشگاهیان دانشگاه آزاد می‌دهند.

وزیر علوم بیان داشت: من واقعا دلم نمی‌خواهد اینطور شود، مردم منتظرند چراکه تغییر در دانشگاه آزاد خواسته مردم و دانشگاهیان است و نباید در برابر آن ایستاد، من امیدوارم دیگر به تاخیر نیفتد.

وی بار دیگر تاکید کرد: چه این حکم صادر شود و چه نشود، ایراد و نقیصه‌ موجود در اساسنامه دانشگاه آزاد باید برطرف شود چون این نقیصه بعدها هم به همین صورت حاشیه‌سازی خواهد کرد و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از حاشیه‌سازی‌های آینده جلوگیری کند.

ایستادن در مقابل خواسته مردم، دانشگاهیان، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد در شان این مجموعه نیست

وزیر علوم با تاکید بر اینکه به نظر نمی‌رسد شورای عالی انقلاب فرهنگی بخواهد شرط و شروطی برای صدور حکم از طرف اقلیت هیأت امناء دانشگاه آزاد قبول کند، گفت: به عنوان مسئول آموزش عالی کشور، تمام دانشگاه‌های کشور چه آزاد، چه دولتی و چه غیرانتفاعی را اعضای یک خانواده می‌دانم و امیدوارم آیت‌ا… هاشمی هر چه سریعتر به این جمع‌بندی برسند که بدون پیش‌شرط و بر اساس قانون و مراحلی که در اساسنامه پیش‌بینی شده حکم رئیس را امضاء کنند ، چرا که رئیس جدید دانشگاه در حال حاضر هم با ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تصویب و انتخاب ایشان به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ماهیتاً رئیس این دانشگاه است، اما از نظر شکلی نیاز به صدور حکم از طرف مرجع پیش‌بینی شده در اساسنامه دارد تا بتواند کار خود را شروع کند.

کامران دانشجو در خاتمه گفت‌وگوی خود با ایسنا با تاکید بر اینکه مردم، دانشجویان و دانشگاهیان تحمل ادامه این قضیه را ندارند، خاطرنشان کرد: مردم، دانشگاهیان و دانشجویان بیشتر از این نمی‌پذیرند که این مساله ادامه پیدا کند، ضمن اینکه ایستادن در مقابل خواسته مردم، دانشگاهیان، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد در شان این مجموعه نیست لذا امیدوارم این کار سریعتر انجام شود و امیدوارم آیت‌ا… هاشمی متقاعد شود بدون هیچگونه پیش‌شرطی حکم آقای فرهاد دانشجو را براساس ضوابط تعیین‌شده در اساسنامه این دانشگاه صادر کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27152

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر