2

ورود موج جدید بارش از عصر سه‌شنبه در کشور

  • کد خبر : 27233
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۶

با ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب برای مناطق غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات غربی البرز ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از اواخر روز سه شنبه با ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب برای مناطق غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات غربی البرز ابرناکی، بارش باران، برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی امشب به سبب عبور موجی از تراز میانی جو از سواحل شمالی و شرق کشور بارش خفیف و پراکنده برف پیش بینی می شود  اما این موج فردا از شمال شرق کشور خارج می شود.

به گفته وی، همچنین بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که یک سامانه بارشی که اکنون روی اروپا قرار دارد، از اواسط سه شنبه هفته جاری از نوار غربی وارد کشور می شود و ابتدا در نیمه غربی و سپس در روز چهارشنبه در نیمه شرقی سبب افزایش دمای هوا می شود.

امیدوار شهری اظهار داشت: همچنین از اواخر روز سه شنبه با ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب برای مناطق غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات غربی البرز ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود. از سوی دیگر به دلیل پایداری نسبی هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه غبار محلی و افزایش نسبی آلاینده ها در شهرهای صنعتی دور از انتظار نیست.

به گفته وی، بنابراین بارش برف در مناطق غربی استانهای آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه در روز سه شنبه و بارش متناوب باران و برف دراستانهای واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز که در مناطق غرب و جنوب غرب با وزش باد و احتمالاً گردوخاک همراه است در روز چهارشنبه پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: همچنین بارش متناوب باران و برف دراستانهای واقع در شمال غرب ، غرب ، سواحل دریای خزر ، جنوب غرب ،زاگرس مرکزی ، مرکز و دامنه های جنوبی البرز مرکزی در روز پنجشنبه و بارش متناوب باران و برف دراستانهای واقع در شمال غرب ، غرب ، شمال ، زاگرس مرکزی ، مرکز، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق در روز جمعه پیش بینی می شود.

به گفته امیدوار شهری، در روز سه شنبه شرایط وقوع گرد و خاک بر روی عراق وجود دارد به این سبب پیش بینی می شود که از اواخر روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه پدیده گرد و غبار در برخی از مناطق شمال غرب و غرب کشور به وقوع بپیوندد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر