1

جزییات توزیع و رفع نقص کارت آزمون کارشناسی ارشد ۹۱ اعلام شد

  • کد خبر : 27292
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰

داوطلبان درصورتیکه درمورد جنس، معلولیت و زبان های خارجی خود تفاوتهایی در کارت ورود به جلسه مشاهده کردند باید از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ روز دوشنبه، ۲۴ بهمن ماه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

‘حسین توکلی’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۱ به همراه راهنمای شرکت در آزمون داوطلبان از روز یکشنبه، ۲۳ بهمن ماه بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر رشته امتحانی اصلی خود در یکی از کدرشته های شناور به عنوان رشته امتحانی دوم شرکت می کنند باید از هر دو کارت خود پرینت تهیه کنند.

توکلی درمورد رفع نقص احتمالی اطلاعات کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد نیز گفت: داوطلبان چنانچه درمورد اطلاعات شخصی خود با مندرجات کارت ورود به جلسه مغایرتی مشاهده کردند حداکثر تا ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۰ فرصت دارند تا از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به بخش ویرایش مراجعه کرده و موارد مغایر را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: داوطلبان درصورتیکه درمورد جنس، معلولیت و زبان های خارجی خود تفاوتهایی در کارت ورود به جلسه مشاهده کردند باید از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ روز دوشنبه، ۲۴ بهمن ماه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

نشانی باجه های رفع نقص حوزه های امتحانی کارشناسی ارشد در جدول شماره ۲ اطلاعیه راهنمای این آزمون در نشریه پیک سنجش امروز، ۱۷ بهمن منتشر شده و بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش نیز قرار گرفته است.

مشاور عالی سازمان سنجش از فرصت دوباره ای برای داوطلبان شرکت در رشته های کارشناسی ارشد پیام نور و غیرانتفاعی ها خبر داد و گفت: داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی هستند می توانند بعد از مطالعه شرایط مربوطه که در صفحه ۵ دفترچه راهنمای آزمون درج شده است و پس از پرداخت مبلغ ۴۶ هزار ریال به صورت الکترونیکی، نسبت به ثبت این درخواست در قسمت ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان که تقاضای آنان مورد موافقت ارگان های مربوطه قرار گرفته است در مقابل سهمیه خود در کارت ورود به جلسه، کلمه ‘رزمنده’ را مشاهده خواهند کرد و چنانچه کلمه ‘آزاد’ در مقابل سهمیه آنها درج شده باشد به این معنی است که درخواست سهمیه آنها از طرف ارگان های مسوول قبول نشده است و این دسته از داوطلبان لازم است حداکثر تا ۴ اسفندماه ۹۰ در ساعات اداری به ارگان های مربوطه مراجعه و اعمال سهمیه خود را پیگیری کنند.

توکلی تصریح کرد که داوطلبانی که معدل مندرج در کارت ورود به جلسه آنها با معدل واقعی شان مغایرت دارد نیز این امکان را خواهند داشت که با مراجعه به بخش ویرایش، معدل خود را اصلاح کنند درغیراینصورت نسبت به لغو قبولی آن دسته از داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد قرار گیرد، اقدام خواهد شد و تبعات آن بر عهده شخص داوطلب خواهد بود.

وی با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۱ برای پذیرش دانشجو در ۱۳۷ کدرشته امتحانی برگزار می شود، یادآور شد: این آزمون در ۵۰ کدرشته علوم انسانی، ۲۹ کدرشته فنی و مهندسی، ۲۵ کدرشته کشاورزی، ۱۵ کدرشته علوم پایه، ۱۲ کدرشته هنر و ۶ کدرشته دامپزشکی برگزار خواهد شد.

مشاورعالی سازمان سنجش ادامه داد: آزمون داوطلبان ۷ کدرشته امتحانی با ۱۶۰ هزار و ۷۵۸ متقاضی در نوبت صبح روز چهارشنبه، ۲۶ بهمن ماه و آزمون ۱۱ کدرشته امتحانی با ۱۶۶ هزار و ۲۴۴ داوطلب در نوبت بعد از ظهر همان روز برپا خواهد شد.

به گفته وی، داوطلبان ۶۴ کدرشته امتحانی با تعداد ۱۹۸ هزار و ۲۰۹ نفر در نوبت صبح روز پنج شنبه، ۲۷ بهمن ماه و داوطلبان ۵ کدرشته امتحانی با ۱۶۱ هزار و ۲۰۵ نفر در نوبت بعد از ظهر همان روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

توکلی اظهار داشت: تعداد ۱۷۲ هزار و ۵ نفر داوطلب ۱۲ کدرشته امتحانی کارشناسی ارشد نیز در نوبت صبح جمعه، ۲۸ بهمن ماه و ۱۵۹ هزار و ۶۵ نفر در رقابت ۳۲ کدرشته امتحانی این آزمون شرکت خواهند کرد.

تعداد ۹۰۳ هزار و ۱۷۲ نفر برای شرکت در ۱۳۱ کدرشته امتحانی کارشناسی ارشد به صورت متمرکز ثبت نام کرده اند که با احتساب داوطلبان دو رشته ای، یک میلیون و ۱۷ هزار و ۴۸۶ کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر