3

” قاتل خاموش” مرگ مرد جوان و مسمومیت ۲ نفر را رقم زد + تصاویر

  • کد خبر : 274454
  • ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۹:۱۳

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از انتشار گاز مونوکسیدکربن در یک مجتمع مسکونی و مرگ مرد جوان در پی این حادثه خبر داد.

" قاتل خاموش" مرگ مرد جوان و مسمومیت 2 نفر را رقم زد + تصاویر

سید جلال ملکی با اعلام خبر گازگرفتگی در یک مجتمع مسکونی در شهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۲۲:۲۳ شب گذشته حادثه گازگرفتگی در یک ساختمان مسکونی در محله شهران، خیابان طوقانی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه ۷۴ آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه مجتمع مسکونی ۵ طبقه ۲۰ واحدی بود، در طبقه منفی یک، یک موتورخانه و در جنب موتورخانه یک اتاق کوچک ۱۲ متری وجود داشت؛ ساکنان پیش از رسیدن آتش‌نشانان از نشت گاز با خبر شده و در این اتاق را باز کرده بودند.

وی تصریح کرد: پیش از رسیدن آتش‌نشانان سه نفر (آقایی ۳۸ ساله و دو خانم ۲۸ و ۱۴ ساله) از اتاقک خارج شده که با تأیید عوامل اورژانس مرد جوان جان خود را از دست داده بود و دو نفر دیگر نیز علائم مسمومیت شدید داشتند.

ملکی درباره علت این حادثه گفت: با حضور کارشناس آتش‌نشانی و بررسی موتورخانه مشخص شد نقص و رها شدن دودکش موتورخانه منجر به انتشار شدید گاز مونوکسید کربن و نفوذ آن به اتاقک مجاور موتورخانه شده بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران یادآور شد: برخی از شهروندان گمان می‌کنند در منازلی که از موتورخانه استفاده می‌شود، خطر گازگرفتگی وجود ندارد، درست است که با وجود موتورخانه، خطر تولید گاز داخل منازل (به دلیل عدم وجود شعله داخل منازل) بسیار کم است اما این مبنی بر این نیست که هیچگاه خطر گازگرفتگی وجود نداشته باشد، اگر بازدیدهای دوره‌ای و سرویس موتورخانه انجام نشود، می‌تواند باعث ایجاد نقص، انتشار گاز منواکسیدکربن در موتورخانه و نفوذ آن به واحدهای مجاور و حتی طبقات بالایی شود.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=274454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر