5

باوجود همه برنامه های امریکا به میزان مورد نیاز نفت می فروشیم

  • کد خبر : 274538
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰

با وجود همه برنامه های آمریکائی ها برای جلوگیری از فروش نفت و انتقال پول به ایران و جلوگیری از واردات کالاهای مورد نیاز مردم از جمله دارو، به میزانی که نیاز داریم نفت می فروشیم و از روش هایی که می دانیم پول را جا به جا می کنیم.

به گزارش افق نیوز، اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در آئین آغاز بهره برداری رسمی از خط انتقال گاز کهنوج – جیرفت و گازرسانی به شهرهای جیرفت، نرماشیر و فهرج و گاز رسانی به ۷۸ روستا و شهرک صنعتی جنوب استان کرمان افزود: ایران اسلامی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در هر بخش که نگاه کنیم از جمله در راه سازی، ریل، صنعت، تکنولوژی های مدرن، نانوتکنولوژی و انرژی هسته ای به نقطه قابل اتکایی رسیده که می تواند خیز بلند توسعه ای بردارد و این در حالی است که دشمنی آمریکایی ها و غربی ها لحظه ای کنار نرفته است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: امروز آمریکایی ها احساس می کنند که باید با جمهوری اسلامی ایران مقابله کرده و به مردم فشار وارد می کنند.
وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته کارهای بزرگ و مهمی انجام داده است، اظهارداشت: ایران اسلامی امروز به نقاطی رسیده که در سطح جهانی قابل طرح و ارائه است و یکی از این موضوعات، در گازرسانی به نقاط مختلف است.
جهانگیری یادآور شد: مخازن گازی ایران در قرن ها و دهه های گذشته زیرپای مردم بوده است اما مردم از نعمت گاز برخوردار نبوده اند اما امروز در یکی از بزرگترین مخازن گازی جهان (پارس جنوبی) برداشت روزانه از ۲۸۵ میلیون مترمکعب به بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و برای هر فازی که به بهره برداری رسیده است، چندین میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت : با وجود همه برنامه های آمریکائی ها برای جلوگیری از فروش نفت ایران، جلوگیری از انتقال پول ایران، گرفتن جلوی واردات کالاهای مورد نیاز مردم از جمله دارو ، به میزانی که نیاز داریم نفت می فروشیم و کشورهای متعددی علاقه مند هستند که از نفت ایران استفاده کرده و خریدار نفت ایران هستند و از روش هایی که می دانیم پول را جا به جا می کنیم و کالاهای اساسی و دارو را به اندازه نیاز مردم با قیمت مناسب وارد می کنیم.
جهانگیری افزود : آمریکائی ها به دلیل خروج از برجام و پشت پا زدن به این توافق نامه بین المللی به لحاظ سیاسی و اجرایی در دنیا روسیاه هستند اما جمهوری اسلامی ایران سربلند است.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه آمریکائی ها اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید، اما امسال در ۲۲ بهمن مردم نشان خواهند داد که با شکوه تر از سال های گذشته جشن انقلاب را برگزار می کنند.
وی تاکید کرد : با انسجام ، وحدت و امید به آینده و امید به توانمندی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران، همه مشکلات را پشت سر می گذاریم.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد : می دانیم که در برخی کالاها مردم با گرانی جدی روبرو هستند و مشکلات به مردم فشار می آورد و در سال جاری تصمیم گرفته شده افرادی که زیرسه میلیون درآمد دارند، بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بسته حمایتی دریافت کنند که این کار در دست انجام است و در صورت توان مالی داشته باشیم این کار را تکرار خواهیم کرد.
جهانگیری گفت : بیش از نیمی مردم کشور از این بسته ها استفاده می کنند و باز هم دنبال فرصت هایی هستیم که از دغدغه های معیشتی مردم کم کنیم.
وی ادامه داد : سعی کرده ایم محصولات کشاورزی را با قیمت های بالاتری از کشاورزان خریداری کنیم تا توان مالی مردم بالا برود و به عنوان نمونه سال گذشته قیمت خرید گندم ۱۳۰۰ تومان بوده و امسال به ۱۶۰۰ رسیده است.
جهانگیری با اشاره به اینکه دولت یارانه های متعددی پرداخت می کند تا زندگی مردم با سختی همراه نشود اظهارداشت :بطور مثال دولت پس از خرید گندم از کشاورزان آن را آرد کرده و با قیمت ۶۰۰ تومان به نانوایی ها می دهد تا نان با قیمت مناسبی به دست مردم برسد.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه جیرفت استان کرمان از نقاط استراتژیک برای تولید محصولات کشاورزی است، ادامه داد: مصوبه هیات وزیران برای وام های کشاورزی باید اجرائی شود و نباید تردیدی در اجرای آن بوجود آید.
وی ادامه داد: تلاش می شود برای تامین آب آشامیدینی شهر جیرفت که از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، در بودجه سال آینده منابعی تامین شود تا این مساله حل شود.
جهانگیری با اشاره لزوم توسعه زیرساخت های جنوب استان کرمان، ادامه داد: نه تنها باید جیرفت را به راه آهن سراسری وصل کنیم بلکه باید آن را از طریق کهنوج به جاسک و خلیج فارس و دریای عمان متصل کنیم و این مسیر می تواند از طلائی ترین مسیرهای حمل و نقل کشور باشد .
وی از تمامی دست اندرکاران گازرسانی به شهرستان های استان کرمان نیز تقدیر کرد و گفت: مردم جیرفت مردم بزرگوار و قدرشناسی هستند و شایسته خدمات بیشتری می باشند.
اسحاق جهانگیری امروز( دوشنبه ) به همراه تعدادی از اعضای کابینه دولت در سفری دو روزه برای افتتاح تعدادی طرحهای بزرگ زیربنایی در نقاط مختلفاستان کرمان از فرودگاه جیرفت وارد این استان شد.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=274538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر