5

پالرمو گروه‌های آزادی‌بخش را کنار گروه‌های مجرم فراملی دسته‌بندی می‌کند

  • کد خبر : 274925
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹

قائم‌مقام شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: وزارت دادگسترى آمریکا یکجانبه گروه‌هایى را که اهداف و فعالیت‌های‌شان آزاد شدن از زیر یوغ اشغالگران است را به دلیل به مخاطره افتادن منویات سیاسى یا منافع استکبار در زمره گروه‌هاى سازمان‌یافته براى جرائم فراملى دسته‌بندى مى‌کند.

قائم‌مقام شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: وزارت دادگسترى آمریکا یکجانبه گروه‌هایى را که اهداف و فعالیت‌های‌شان آزاد شدن از زیر یوغ اشغالگران است را به دلیل به مخاطره افتادن منویات سیاسى یا منافع استکبار در زمره گروه‌هاى سازمان‌یافته براى جرائم فراملى دسته‌بندى مى‌کند.

پالرمو گروه‌های آزادی‌بخش را کنار گروه‌های مجرم فراملی دسته‌بندی می‌کند/ نباید مشت‌مان را برای آمریکا باز کنیم

سیدمصطفی میرسلیم، قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، پیرامون دلیل مثبت نبودن دیدگاهش درخصوص این لایحه FATF گفت: اگر ظاهر این معاهدات را بررسى کنیم نمى‌توانیم منکر نقاط مثبت آنها شویم. در FATF بندهاى متعددى مطرح شده ولى موضوعاً سه معاهده آن مهم تر است.

وی در تشریح سه معاهده به اولین آن اشاره کرده و تصریح کرد: اولی مبارزه با پولشویى است که اخیراً قانون قبلى خودمان با اصلاحاتى به تصویب مجمع رسیده است. دومی جرائم سازمان یافته فراملى و معاهده سوم مقابله با فعالیت‌هاى ارعابى یا تروریستى است.

* در FATF هدف دیگرى غیر از آنچه در ظاهر الفاظش خوانده می‌شود نهفته است

میرسلیم با بیا اینکه درباره فعالیت‌هاى تروریستى بیشترین صدمه و مصیبت را ایران متحمل شده است، تصریح کرد: طبیعى است که ما با مقابله و اشتراک مساعى جهانى براى عقیم کردن چنان فعالیت‌هایى موافقیم و براى چنان مقابله‌اى پیش قدم هم بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون عناصر و گروهک‌هایى که سرمنشأ چنان فجایعى بوده‌اند در کشورهایى پناه گرفته اند یا از کشورهایى پشتیبانى مى شوند که اسناد FATF را تدوین کرده اند،‌اظهار داشت: از این تزویر پررنگ‌تر چه رفتارى را سراغ دارید؟ همین جا معلوم مى‌شود از این معاهده هدف دیگرى غیر از آنچه در ظاهر الفاظش خوانده مى شود، نهفته است.

*پالرمو گروه‌های آزادی‌بخش را با گروه‌های مجرم فراملی دسته بندی می‌کند

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درخصوص کنوانسیون پالرمو یا جرائم سازمان یافته فراملى چگونه تصریح کرد: اصولاً ایران مخالف قطعى چنان جرائمى است اما مشکل از آنجا آغاز مى‌شود که مثلاً وزارت دادگسترى آمریکا یک‌جانبه گروه‌هایى را که اهداف و فعالیت‌هایشان آزاد شدن از زیر یوغ اشغالگران است یا اهتمام‌شان براى آزادى‌بخشى و کمک به نجات مستضعفان و ستم‌دیدگان و محرومان است به دلیل به مخاطره افتادن منویات سیاسى یا منافع استکبار به طور کلى و صهیونیسم به طور خاص، در زمره گروه‌هاى سازمان یافته براى جرائم فراملى دسته‌بندى مى‌کنند و نه تنها خود شروع به مقابله با آنها مى‌‌کنند، دیگران را به طور ثانوى وادار به برخورد خصمانه با گروه‌هاى آزادی‌بخش مى‌کنند.

وی در این خصوص افزود: آمریکا تلویحاً و صریحاً و با کمال وقاحت، مخالفت خود را با مفاد اصول ١۵٢ و ١۵۴ قانون اساسى ما ابراز داشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص لایحه مبارزه با پولشویى نیز خاطرنشان کرد: قانون مبارزه با پولشویى به سال‌ها قبل برمى‌گردد و ما در زمینه مبارزه با پولشویى یعنى پول‌هایى که منشأ قمار و قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان و به طور کلى منشأ حرام دارند، حساس و پیشتاز بوده‌ایم و به علاوه همه مى‌دانیم که مراکز اصلى پولشویى دنیا مثلا در لاس وگاس آمریکا و سیسیل ایتالیا است و با مباشرت مافیا انجام مى‌‌گیرد.

میرسلیم با اشاره به عدم اقبال به این معاهده خاطرنشان کرد: ما مى‌دانیم که آمریکا براى تداوم بخشیدن به نظام سلطه و تثبیت ماهیت استکبارى خود و یارانش، قدرت گرفتن امثال جمهورى اسلامى را که ذاتاً مخالف ستم و سلطه ایادى باطل است، برنمى‌تابد و از هر ترفندى براى اطلاع یافتن از اقدامات ما و پشتیبانی‌هاى مالى وابسته بدان استفاده مى‌‌کند و البته پولشویى بهانه بسیار خوبى است براى آن منظور.

وی تاکید کرد:‌ با متهم کردن به پولشویى بر مبناى آن معاهده مى‌توانند اطلاعات راجع به هر مساعدت به محرومان و مستضعفان را کشف کنند و ستیزه جویى خود را سامان بخشند.

میرسلیم در پاسخ به این سوال که آیا مى‌توانند حربه پولشویی را براى تثبیت و تقویت اقدامات یکجانبه خود در تحریم جمهورى اسلامى هم به کار گیرند؟ خاطرنشان کرد: همین‌طور است؛ بنابراین پیوستن ما به این معاهدات، در شرایطى که مورد تحریم ظالمانه آمریکا قرار گرفته‌ایم، به مفهوم آن است که ما خود مجموعه اطلاعاتى که به نحوه دور زدن تحریم‌ها برمى‌گردد را در اختیار دشمن کینه توز خود قرار دهیم. دشمنى که تاکنون نمى‌توانست مستقیما تمام چنان اطلاعاتى را کشف کند ولى با پیوستن ما به معاهده راه براى او باز مى شود و از طریق سازوکار معاهده مى تواند به نیت خبیث خود در تضعیف ما جامه عمل بپوشاند.

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درخصوص اظهارات عده‌ای مبنی بر لزوم داشتن حسن نیت برای خنثی کردن تحریم‌هاى ظالمانه آمریکا اظهار داشت: حسن نیت با ساده لوحى فرق مى کند! ما حسن نیت داریم ولى نباید ساده لوحى کنیم و در جنگى که آمریکا علیه ما آغاز کرده، مشت خود را باز کنیم. آمریکا یک جانبه تحریم‌ها را آغاز کرده و از هیچ حرکت سیاسى و اقتصادى براى نیل به موفقیت در تحریم‌ها کوتاهى نمى‌‌کند و اگر کشور دیگرى نخواهد با آنها همراهى کند، آن کشور را نیز با تحریم‌هاى ثانوى گرفتار مى کنند و به این ترتیب تمام این این معاهدات به مضحکه یا وسیله اى براى تحکیم سلطه گرى استکبار تبدیل مى شود. ابزار نظارتى را هم در خود FATF تعریف کرده اند تا چهره کریه آمریکا پشت نقاب FATF مخفى بماند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=274925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر