1

ظریف: راه‌حل در سوریه باید توسط مردم این کشور تعیین شود نه دیگران.

  • کد خبر : 276331
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

بسیار خوشحالم که در سالروز انقلاب اسلامی ایران که ما را به مردم خودمان متکی کرد از کشور لبنان که یک دموکراسی در این منطقه و توانسته متکی به مردم لبنان افتخار آفریند، بازدید می‌کنم.

ظریف و روحانی - نمایه

به گزارش افق آنلاین ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در بیروت به سر می‌برد در نشست خبری مشترک با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان و در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در بیروت عنوان کرد: بسیار خوشحالم که در سالروز انقلاب اسلامی ایران که ما را به مردم خودمان متکی کرد از کشور لبنان که یک دموکراسی در این منطقه و توانسته متکی به مردم لبنان افتخار آفریند، بازدید می‌کنم.

وی از مهمان‌نوازی دولت و مردم لبنان و جبران باسیل سپاسگزاری کرد و گفت: من به دولت و مردم و رهبران لبنانی تشکیل دولت مبتنی بر آرای مردم در لبنان را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم این دولت باعث رشد و شکوفایی بیشتر مردم لبنان شود.

ظریف همچنین در پاسخ به سؤالی گفت: دیگران با ایجاد خطرات تصنعی خطر واقعی را از منطقه ما به فراموشی بسپارند.

وی درباره راه‌حل بحران سوریه نیز تصریح کرد: معتقدیم راه‌حل در سوریه باید توسط مردم این کشور تعیین شود و نه توسط دیگران.هر طرحی باید متضمن تمامیت ارضی سوریه باشد و خروج همه نیروهای خارجی که بدون اجازه دولت سوریه در آنجا هستند.

به گزارش فارس، ظریف با اشاره به اظهارات وزیر خارجه لبنان نیز عنوان کرد: بازگشت شرافتمندانه و امن آوارگان سوری در کمترین و کوتاهترین مدت، یکی از روش‌های مهم تضمین امنیت و آرامش در سوریه است.

ظریف دیروز (یکشنبه) به منظور اعلام همبستگی و همچنین اعلام آمادگی ایران برای همکاری با لبنان در حوزه‌های مختلف و پس از تشکیل دولت جدید لبنان وارد بیروت شد و طی دیروز و امروز رایزنی‌هایی را با گروه‌های مختلف لبنانی و مقامات این کشور از جمله رئیس جمهور، رئیس پارلمان و وزیر خارجه این کشور داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=276331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر