1

ما قصد نداریم در مسائل سیاسی درگیر شویم

  • کد خبر : 27891
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰

باور من بر این است که همه باید متوجه این باشند که من نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا و دولت این کشور هستم

سفیر جدید آمریکا در کره جنوبی در نخستین سخنرانی علنی خود به مسائل مختلفی میان واشنگتن و سئول از جمله قرارداد تجارت آزاد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: در هفته گذشته جناح مخالف کره جنوبی این مساله را روشن کرده است که در کمپین خود ارزیابی مجدد قرارداد تجارت آزاد میان آمریکا و کره جنوبی را مطرح کرده است.

قرار است انتخابات پارلمانی در ماه آوریل در کره جنوبی برگزار شود و حزب مخالف در این کشور بر آن است تا با دست یازیدن به مساله قرارداد تجارت آزاد میان سئول و واشنگتن محبوبیت خود را میان مردم افزایش دهند.

“سونگ تین”، سفیر جدید آمریکا در کره جنوبی اعلام کرد: ما قصد نداریم در مسائل سیاسی درگیر شویم، اما این مساله را برای همگان یادآوری می‌کنیم که قرارداد تجارت آزاد مورد مذاکره دو دولت قرار گرفته است و این مذاکرات با دقت عمل بالایی بوده است.

وی افزود: حقیقت امر این است که دولت‌های دو کشور در خصوص این قرارداد توافق کرده‌اند و این توافقنامه مزایای بسیاری را برای دو کشور دنبال خواهد داشت.

قرارداد تجارت آزاد در دوران ریاست‌جمهوری “رو مو هیون”، رئیس‌جمهوری وقت کره جنوبی و جورج بوش، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا میان این دو کشور به امضا رسید.

با این حال این قرارداد در دوران ریاست‌جمهوری اوباما و لی میونگ باک به لحاظ سیاسی تحت تاثیر این دو رهبر آمریکا و کره جنوبی قرار گرفت و کم و کیف آن تغییر یافت.

در عین حال اعضای جناح مخالف کره جنوبی می‌گویند: مذاکرات مجدد برای احیا و تغییر در این قرارداد به نفع طرفین خواهد بود.

در همین حال سفیر جدید آمریکا در کره جنوبی تاکید کرد: موضع واشنگتن به این ترتیب است که کره شمالی باید تمایل بیشتری برای تغییرات از خود نشان دهد، چرا که اعلام کرده که امیدوار است نشست شش‌جانبه خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی هر چه سریع‌تر از سر گرفته شود.

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی طی روزهای آتی با مقام‌های پیونگ یانگ در پکن ملاقات و نشست خواهد داشت و این نخستین موقعیت فراهم‌آمده برای واشنگتن به منظور سنجیدن موضع رهبر جدید کره شمالی به شمار می‌آید.

سفیر جدید آمریکا در کره جنوبی خاطرنشان کرد: پیونگ یانگ باید در برخورد با سئول اقدامی جدی به عمل آورد.

وی افزود: در صورتی که آنها امیدوارند روابط‌شان را با ما بهبود بخشند و در صورتی که آنها می‌خواهند مذاکرات شش‌جانبه خلع سلاح هسته‌ای روندی رو به پیشرفت گیرد، باید با صداقت عمل بیشتری با مقام‌های کره جنوبی برخورد کند.

سونگ کیم، نخستین مقام کره‌ای-آمریکایی است که به عنوان سفیر واشنگتن در سئول منصوب شده است.

کیم در سئول به دنیا آمد، اما در کودکی به آمریکا رفت و در آنجا بزرگ شد.

این دیپلمات آمریکایی اظهار داشت: باور من بر این است که همه باید متوجه این باشند که من نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا و دولت این کشور هستم و از منافع واشنگتن دفاع خواهم کرد. با این حال باور من بر این است که اگر شما به روابط دو کشور با دقت توجه داشته باشید، می‌توانیم متوجه منافع مشترک واشنگتن و سئول بشویم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27891

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر