0

کشورها ، مراقب فتنه آمریکا علیه آنها باشند

  • کد خبر : 27923
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵

همکاری ما با آژانس ادامه دارد و خود را عضو متعهد آژانس می‌دانیم و از نخستین کشورهایی هستیم که NPT را امضا کردیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تلاش برخی کشورها برای ایجاد زمینه نسبت به مداخلات بیشتر و حتی مداخلات نظامی در سوریه را برای امنیت و ثبات منطقه بسیار خطرناک می‌دانیم.

ه گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رامین مهمانپرست عصر امروز در نشست خبری در مورد تحولات سوریه و آخرین پیگیری‌های وزارت خارجه در ارتباط با سرنوشت اتباع ایرانی ربوده شده در این کشور گفت: برخی کشورها در خارج از منطقه و برخی جریان‌ها در داخل منطقه منافع خود را در بی‌ثبات کردن وضعیت داخلی سوریه جستجو می‌کنند، تا ناامنی و بی‌ثباتی در این کشور ایجاد شود.

مهمانپرست ‌افزود: باید مطالبات مردم در فضای مناسب میان نمایندگان آن‌ها و دولت سوریه مطرح شود و اصلاحات لازم به عمل آید و خواسته‌های مشروع مردم محقق شود و تاکنون نیز اصلاحات قابل توجهی توسط سوریه انجام شده است.

وی اظهار داشت: تلاش برخی کشورها برای ایجاد زمینه نسبت به مداخلات بیشتر و حتی مداخلات نظامی در سوریه را برای امنیت و ثبات منطقه بسیار خطرناک می‌دانیم، کسانی که این موضوعات را دنبال می‌کنند توجهی به منافع کلی منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام در ربودن زائران کشورمان را مغایر با اصول ‌اخلاقی و انسانی دانست و گفت: با پیگیری دستگاه سیاست خارجی یک گروه ۱۱ نفره از زائران آزاد شدند و امیدواریم شاهد آزادی هر چه سریع‌تر مهندسان ایرانی ربوده شده و مابقی زائران باشیم.

مهمانپرست در پاسخ به پرسشی در مورد تلاش غرب برای فشار به ایران از طریق تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها علیه ایران نتیجه مورد نظر غرب را به همراه نخواهد داشت، غرب تلاش می‌کند با طرح این مسائل در بین مردم ما نگرانی ایجاد کند.

وی بیان کرد: ما باید به نقطه‌ای برسیم که هیچ کشوری اساسا فکر محدود کردن ملت ما و مانع ایجاد کردن برای ملت ما را در ذهن خود پرورش ندهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بومی کردن دانش هسته‌ای نیز به خاطر محدودیت‌هایی بود که سعی کردند برای ما ایجاد کنند، گفت: ما سال‌هاست که به دنبال اقتصاد بدون نفت و خارج کردن درآمدهای نفتی از بودجه‌های جاری هستیم و علی‌رغم اینکه اقدامات خصمانه غرب در تحریم نفت و بانک استقبال نمی‌کنیم اما با عزم و اراده ملت ما این مرحله را به فرصتی بی‌نظیر برای رهایی از  وابستگی درآمدهای نفتی برای امور جاری نفتی تبدیل می‌کنیم .

مهمانپرست تاکید کرد: کشورهای اروپایی تنها ۱۸ درصد از صادرات نفتی ما را به خود اختصاص می‌دهند، ضمن اینکه کشورهایی نیز هستند که به دنبال قراردادهای نفتی با حجم بالاتری با ایران هستند.

کشورها مراقب فتنه آمریکا علیه آنها باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه کشورها باید مراقبت کنند تا در دام فتنه‌ای که آمریکایی‌ها برای آن‌ها قرار داده‌اند گرفتار نشوند، افزود: آمریکا تلاش می‌کند تا رقبای آسیایی و اتحادیه اروپا را از صحنه رقابت خارج کند و کشورهای آسیایی مانند هند، چین، کره، ژاپن به عنوان کشورهای نوظهور اقتصادی جایگزین امریکا در آینده محسوب می‌شوند.

وی در ارتباط با دستاوردهای سفر بازرسان آژانس به تهران نیز گفت:  این سفر به دعوت ایران و در چارچوب همکاری‌های ما با آژانس انجام شد، همکاری ما با آژانس ادامه دارد و خود را عضو متعهد آژانس می‌دانیم و از نخستین کشورهایی هستیم که NPT را امضا کردیم و از حقوق خود براساس این معاهده باید بهره‌مند باشیم.

وی گفت: آژانس باید در چارچوب فنی و حقوقی خود بیشترین خدمات را برای اعضای خود داشته  باشد و از فشارهای سیاسی به دور باشد تا بتواند به وظیفه اصلی خود عمل کند ما هم آمادگی کامل همکاری خود را با آژانس تاکنون به اثبات رسانده‌ایم و بیشترین بازرسی‌ها از کشور ما انجام شده و تمام فعالیت‌های صلح‌آمیز کشور ما تحت نظارت ۲۴ ساعته آژانس قرار دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر