2

برگزاری اجلاس «علمای جهان اسلام و بیداری اسلامی» توسط مجلس خبرگان

  • کد خبر : 27965
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۸

‌اجلاس عمومی مجلس خبرگان ۱۶ و ۱۷ سه‌شنبه و چهارشنبه بعد از انتخابات ۱۲ اسفند در تهران برگزار می‌شود.

آیت‌الله سید‌احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با رد شایعه کسالت و سکته خود ‌اظهار داشت: بنده به لطف خدا صحیح و سالم هستم و این خبرها به هیچ عنوان صحت ندارد، چه آنکه در گذشته نیز هر از چندگاهی از اینگونه خبرها توسط بدخواهان شایعه‌سازی می‌شد‌.

وی در ادامه در خصوص ‌نشست روز گذشته هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به منظور تبادل‌نظر درباره مهمترین مسائل مربوط به این مجلس عصر روز گذشته در دفتر آیت‌الله مهدوی‌کنی برگزار شد که در این نشست علاوه بر اعضای هیئت رئیسه، ‌رؤسا و نایب رئیسان کمیسیون‌های تخصصی ‌مجلس خبرگان نیز حضور داشتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: در این جلسه مصوب شد که بین دو اجلاس سالانه اجلاس دیگری متشکل از هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها و نواب آنها و  ۵ نفر به انتخاب هیئت رئیسه برگزار شود و درباره مسائل مهم مجلس خبرگان هم‌اندیشی صورت گیرد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: در آغاز جلسه آیت‌الله مهدوی‌کنی در سخنانی کوتاه از ملت بزرگ ایران به دلیل حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر کرده و آنان را برای حضوری پرشکوه در پای صندوق‌های رأی در روز  ۱۲ اسفند دعوت کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه پیشنهادات خوبی در رابطه با کمیسیون‌ها مطرح شد که انشاء‌الله کمیسیون آئین‌نامه این پیشنهادات را بررسی کرده و بعد از تصویب آنها به هیئت‌رئیسه برای مطرح کردن در اجلاس عمومی آینده ارائه می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: در نشست دیروز تأکید شد که مجلس خبرگان ظرفیت بالایی دارد که باید به نحو احسن و به طور مطلوب از آن در حل مسائل کلان کشور استفاده شود.

آیت‌الله خاتمی افزود: در نشست روز گذشته همچنین مطرح شد که مجلس خبرگان در این شرایط که عصر بیداری اسلامی است، باید نقش خود را ایفا کند، به همین جهت تصمیم گرفته شد همانگونه که اجلاس جوانان و بیداری اسلامی و اجلاس شعرا و بیداری اسلامی برگزار شد، اجلاس علمای جهان اسلام و بیداری اسلامی نیز به همت مجلس خبرگان رهبری برگزار شود.

وی افزود: در همین زمینه مقرر شد این موضوع مهم پیگیری شده و نمایندگان، افراد و هیئت‌هایی از مجلس خبرگان به بلاد اسلامی اعزام شوند و زمینه دعوت از علمای جهان اسلامی را برای حضور در تهران فراهم کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خاتمه گفت که ‌اجلاس عمومی مجلس خبرگان ۱۶ و ۱۷ سه‌شنبه و چهارشنبه بعد از انتخابات ۱۲ اسفند در تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر