برخی رسانههای اسپانیایی ادعا کردهاند که برندِ مشهور نایکی در این انتقال نقش مؤثری را ایفا کرده است. گفته میشود پیش از انتقال این بازیکن به جمع آبیاناریها، نمایندههای شرکت نایکی در آمستردام به او پیشنهاد بزرگی دادهاند که درصورت انتقالش به بارسلونا، اعتبار پیدا خواهد کرد.
این صحبتها درحالی به میان آمده است که دی یانگ بین انتخاب تیمهای بارسلونا، منچسترسیتی و پاریسنژرمن تردید بسیاری داشت. گفتنی است که نایکی اسپانسر پاریس و سیتیزنها نیز است اما رابطۀ بسیار خوبی با کاتالانها داشته و این موضوع بیتأثیر نبوده است.