1

مردم با استفاده از خدمات نسل سوم تلفن همراه از رفاه بیشتری بهره مند می شوند.

  • کد خبر : 28107
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۵

باید همراه با خدماتی که در کشور ارائه می‌شود، ملاحظات فرهنگی مناسبی نیز ارائه و به موضوعات فرهنگی مرتبط با این مباحث بسیار توجه شود.

‘عبدالرضا شیخ‌الاسلامی’ در مراسم آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های نسل سوم رایتل در تهران اظهار داشت: رایتل با وجود تحریم‌ها توانست کار را پیش ببرد و امیدواریم این شبکه در سراسر کشور گسترده شود.

رایتل نام تجاری اپراتور سوم تلفن همراه است که معنی آن تلفن هوشمند و خردمند است، این واژه از لغت فارسی ‘رای’ به معنی خرد گرفته شده و پسوند تل آن نیز به معنی تلفن است.

با سیم کارت های نسل سوم تلفن همراه علاوه بر مبادله صدا و پیام از طریق تلفن همراه، امکان ارسال تصویر و استفاده از اینترنت روی تلفن نیز میسر می شود.

شرکت تامین تلکام وابسته به سازمان تامین اجتماعی مجری اپراتور سوم تلفن همراه کشور است.

شیخ‌الاسلامی در ادامه سخنانش در این مراسم گفت: کشور ما جوانان خلاق و مبتکر زیادی دارد که به دلیل فقدان زیرساخت و نبود بستر مناسب برای رشد و شکوفایی و بهره‌وری مناسب از این سرمایه‌ها، امکان بالندگی آنها چنانچه باید مهیا نیست و حاصل کار آنها در اختیار دیگران و کشورهای بیگانه قرار می‌گیرد.

وی افزود: وجود اپراتور سوم این بستر را مهیا می‌کند که جوانان و دانشجویان بتوانند از حاصل فکر و تلاش خود بهره‌مند شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص ملی، دو درصد تعیین شده است که فکر می‌کنیم نیمی از آن را رایتل به تنهایی بتواند تامین کند.

شیخ الاسلامی افزود: با ورود رایتل به بازار خدمات ارتباطی، سطح توقعات مردم نیز افزایش می یابد، در مرحله اول مردم خواهان سیم‌کارت‌ هستند، پس از آن نیاز به خدمات مناسب این اپراتور خواهند داشت که امیدواریم توقعات مردم در این زمینه برآورده شود.

وی ادامه داد: طبیعی است اپراتوری که تازه شروع به کار می‌کند، اختلالات و مشکلاتی دارد که این قابل درک است و مردم نیز متوجه هستند و شاید چند ماه فرصت بخواهیم که بتوانیم آن را در سطح قابل قبولی ارائه دهیم و انتظار دارم به وعده‌هایی که پیش از این شده داده شده، به موقع عمل شود.

شیخ‌الاسلامی در ادامه از مسئولان شرکت تامین تلکام به عنوان مجریان اپراتور سوم تلفن همراه کشور خواست که برای نوروز برنامه ویژه‌ای به مردم به ویژه تهرانی‌ها داده شود.

وی تاکید کرد: در کنار ورود فناوری جدید به کشور، نباید از موضوعات و مسائل فرهنگی فارغ باشیم ، باید همراه با خدماتی که در کشور ارائه می‌شود، ملاحظات فرهنگی مناسبی نیز ارائه و به موضوعات فرهنگی مرتبط با این مباحث بسیار توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفا ه اجتماعی به سایر اپراتورها تلفن همراه کشور نیز پیشنهاد کرد برنامه‌ جامعی در زمینه مسایل فرهنگی تهیه و همه اپراتورهای تلفن همراه به صورت مشترک درحوزه فرهنگی فعالیت کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر