2

جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری رشت/افزایش نیرو به چه قیمتی؟

  • کد خبر : 285507
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

جذب غیر قانونی نیرو، تهاترهای عجیب و غریب، مشکلات عدیده شهری از جمله مباحثی است که نشان دهنده عدم نظارت درست بر مجموعه شهرداری رشت بوده و وضعیت نابسامان موجود بیش از هر زمانی نگاه‌ها را به سوی اعضای شورای پنجم رشت جلب می‌کند.

جذب غیر قانونی نیرو، تهاترهای عجیب و غریب، مشکلات عدیده شهری از جمله مباحثی است که نشان دهنده عدم نظارت درست بر مجموعه شهرداری رشت بوده و وضعیت نابسامان موجود بیش از هر زمانی نگاه‌ها را به سوی اعضای شورای پنجم رشت جلب می‌کند.

جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری رشت/افزایش نیرو به چه قیمتی؟

به گزارش افق آنلاین ، امروزه اشتغال یکی از دغدغه‌های بزرگ جوانان و خانواده‌های آنان محسوب می‌شود، تمامی جوانان اعم از تحصیل کرده و جوانانی که کارهای فنی انجام می‌دهند، می‌دانند که برای تشکیل خانواده، تأمین نیازهای زندگی خود و افراد تحت تکفلشان نیازمند داشتن یک شغل خوب با درآمد مکفی هستند.

تعطیلی کارخانجات و متعاقب آن بی‌توجهی به ایجاد و گسترش زیر ساخت‌های مناسب در حوزه اشتغال موجب شده تا نارضایتی‌های فراوانی در این باره مطرح شود.

اما در این میان گویا برخی تافته جدا بافته بوده و بدون شرکت در آزمون‌های استخدامی و عدم داشتن مدارک تحصیلی مرتبط به ناگاه پشت میزنشین شده و صاحب خدم و حشم می‌شوند.

شهرداری رشت یکی از نهادهایی است که پشت میزنشین‌هایش روز به روز در حال افزایش است! این روزها در شهرداری رشت هر از چند گاهی چهره‌های جدیدی مشاهده می‌شوند که به ناگاه صاحب میز و مسؤولیت می‌شوند.

چهره‌هایی که در ابتدا به عنوان سیاهی لشکر به همراه برخی از افراد در انظار عمومی حاضر شده و پس از آن به عنوان نگهبان، آبدارچی، راننده و دیگر مشاغل به صورت شرکتی جذب این مجموعه و در نهایت در یک جهش غیرقابل تصور پشت میزنشین می‌شوند.

پرسنل شهرداری رشت در شرایطی روز به روز در حال افزایش هستند که در حال حاضر این مجموعه بالغ بر چهار هزار نفر نیرو به صورت رسمی، قرار دادی و شرکتی در اختیار دارد.

انتقاد شیرزاد از جذب نیروی سفارشی در شهرداری رشت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت دراین‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با انتقاد از جذب نیرو به صورت سفارشی در مجموعه شهرداری رشت اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر این اقدام در شهرداری رشت در حال انجام است.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه کمک مالی و اشتغال بیشترین علت مراجعات مردمی به اعضای شورای رشت است، تصریح کرد: هرگونه جذب نیرو در شهرداری رشت باید بر اساس قانون انجام شود و با توجه به اینکه تعدادی از پرسنل شهرداری رشت در آستانه بازنشستگی هستند انتظار می‌رود با پرداخت حق چهار درصدی بیمه و سنوات بازنشستگی آنان این افراد پس از سال‌ها تلاش با عزت و شایستگی تعیین تکلیف شده و نیروهای جوان پس از طی فرآیند قانونی جایگزین آنان شوند.

وی به فعالیت بالغ بر دو هزار نیروی حجمی در مجموعه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و برخورداری شهرداری‌ها از جایگاه ویژه، امیدوارم تمامی همکاران شورایی و مدیران شهرداری رشت با حساسیت بیشتری به چنین اقداماتی توجه داشته و از رأی مردم صیانت کرده و نسبت به تحمیل هر گونه فشار به منظور ورود غیرقانونی نیرو به شهرداری رشت واکنش نشان دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از تلاش‌ها و ورود به موقع سازمان بازرسی به برخی از مباحث پیرامون شهرداری رشت تصریح کرد: در دوران فعالیت شورای چهارم رشت که موضوع جذب تعدادی نیرو در قالب راننده پایه یک و نگهبان مطرح شد این موضوع در صحن شورا طرح و اعضای شورا به اتفاق درباره آن تصمیم‌گیری کردند اما در حال حاضر این فرآیند به طور دیگری در حال انجام است.

شیرزاد با تأکید بر اینکه شرایط جذب نیرو در شهرداری باید بر اساس قانون و به طور یکسان برای همه جوانان این شهر فراهم شود، گفت: فرآیند اشتغال باید بر اساس ضوابط و قانونی انجام شود و برخی در این مجموعه به دنبال سهم خواهی‌های شخصی نباشند.

کمبود نیروی تخصصی در شهرداری رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه شهرداری رشت از فقر نیروی تخصصی رنج می‌برد، اظهار کرد: موضوع معرفی نیرو به شهرداری رشت از دوران فعالیت نخستین شورای رشت انجام شد و در واقع موضوع جدیدی نیست.

بهراد ذاکری با تأکید بر اینکه برخی از نیروهای جذب شده در شهرداری رشت مفید هستند، افزود: متأسفانه بسیاری از نیروهای جذب شده در شهرداری رشت جنبه شخصی داشته و در مجموع علیرغم فربه بودن مجموعه شهرداری، این نهاد همچنان از فقدان نیروی تخصصی رنج برده و علت بروز این وضعیت، سوءرفتاری است که  توسط اعضای شورا و حتی نمایندگان مجلس و بسیاری از مجموعه‌های دیگر رقم خورده است.

وی با بیان اینکه جذب نیرو در شهرداری رشت باید به صورت قانونی انجام شود، گفت: امیدوارم در آینده تقسیم‌بندی و به‌کارگیری نیروها بر اساس شایسته سالاری و با دقت بیشتری در شهرداری رشت انجام شود.

افزایش نیرو به چه قیمتی؟

جذب غیر قانونی نیرو، تهاترهای عجیب و غریب، مشکلات عدیده شهری از جمله مباحثی است که نشان دهنده عدم نظارت درست بر مجموعه شهرداری رشت بوده و وضعیت نابسامان موجود بیش از هر زمانی نگاه‌ها را به سوی اعضای شورای پنجم رشت که حدود یک‌سال است در انتخاب شهردار عاجز مانده‌اند جلب می‌کند.

به راستی در شرایطی که شهرداری رشت توان پرداخت حقوق و‌ مزایای پرسنل فعلی خود را ندارند بر اساس کدامین منطق و دلیل باز هم شاهد افزایش نیرو در آن هستیم.

در شرایطی که بدنه فربه شهرداری رشت زبانزد خاص و عام است جذب غیر قانونی نیرو در شهرداری که برخی از اعضای شورای شهر نیز به انجام آن اشاره داشتند با پایبندی به کدام تعهد و سوگند در حال انجام است؟

آیا این سهم خواهی‌ها و اشتغال در مجموعه شهرداری رشت برای تمامی جوانان جویای کار این شهر فراهم است یا فقط نور چشمی‌هایی که در ستاد انتخاباتی برخی از اعضای شورا و نمایندگان مجلس حضوری پر شور داشتند از این مزیت برخوردار می‌شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=285507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر