2

شفاف‌سازی اطلاعات دستگاه‌ها، مهم‌ترین مسیر برای تعیین نیازسنجی قوانین

  • کد خبر : 296376
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به خلاء قانونی که برای شفاف‌سازی اطلاعات دستگاه‌ها و صنوف وجود دارد، گفت: اگر این اطلاعات به درستی در سیستم اداری کشور ثبت شود، می‌توان مسیر قانونگذاری را بر اساس نیازسنجی هموار کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به خلاء قانونی که برای شفاف‌سازی اطلاعات دستگاه‌ها و صنوف وجود دارد، گفت: اگر این اطلاعات به درستی در سیستم اداری کشور ثبت شود، می‌توان مسیر قانونگذاری را بر اساس نیازسنجی هموار کرد.
Image result for ‫حسینعلی شهریاری‬‎

افق آنلاین ، حسینعلی شهریاری ، نیازسنجی قوانین برای قانونگذاری را پیش از تدوین آن بسیار مهم دانست و گفت: نیازسنجی قوانین کار بسیار سختی است چرا که برخلاف بسیاری از کشورها، قانونی برای نحوه قرار دادن اطلاعات در سیستم اداری کشور و برخورد با افرادی که اطلاعات غلط در این سیستم قرار می دهند، نداریم.

اطلاعات نادرست در سیستم اداری، همه جا مجازات دارد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بسیاری از کشورها برای خاطیانی که اطلاعات نادرست در اختیار سیستم اداری کشورشان قرار می دهند، تعیین مجازات شده و از امتیازات اجتماعی محروم می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه اطلاعات صحیح و شفاف یکی از مهم ترین راه ها برای تدوین و وضع قوانینی است که در نهایت به گره گشایی از امور اجرایی می انجامد، عنوان کرد: نیازسنجی در کشور ما کار ساده‌ای نیست؛ برای مثال به عنوان مهم ترین نمونه آن می توان به وزارت تعاون اشاره کرد که نمی توان انتظار داشت این وزارتخانه به سادگی نیازسنجی را در حوزه پرداخت یارانه اثبات کند به همین دلیل است که با مشکلات زیادی در حوزه قطع یارانه نیازمندان مواجه می شویم.

شفاف سازی اطلاعات باعث تدوین قوانین کارآمد می‌شود

شهریاری در ادامه با بیان اینکه هنوز قوانین لازم درباره نحوه قرار دادن اطلاعات در سیستم های اداری کشور وجود ندارد، ابراز داشت: باید در وهله اول خلاء قانونی دراین موضوع حل شود در غیر این صورت شفاف سازی سخت خواهد شد چرا که صنوف مختلف اطلاعات درستی در اختیار قرار نمی دهند که مهم ترین آن پرداخت مالیات ها و منابع مالی در اختیار آنها است.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه درباره نحوه رسیدگی به این موضوع، اظهار داشت: وزارت تعاون باید به مجلس درخواست می داد که چنین مشکلات و خلائی وجود دارد تا مجلس درباره آن قانون مربوطه را تنظیم کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر از قوانین موجود تنها ۳۰ درصد آن اجرا می شود، خاطرنشان کرد: لازم است در وهله اول ببینیم از قوانین وضع شده کدام آنها اجرا شده اند تا بر اساس آن قانون جدید وضع شود که همین اقدام می تواند در راستای نیازسنجی برای تدوین قوانین جدید باشد

خانه ملت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=296376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر