1

هنری کیسینجر:نباید به گزارش های اطلاعاتی درباره ایران اعتنا کرد

  • کد خبر : 30189
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲

اگر تهدید ایران مسلح به تسلیحات هسته ای بسیار خطرناک است، در آن صورت اسرائیل نیاز دارد تا در آینده نزدیک اقدام به حمله کند.

نباید به گزارش های اطلاعاتی درباره ایران اعتنا کرد
اسلام تایمز : وزیر خارجه اسبق آمریکا بر این باور است که کشورش نباید به گزارش های سازمان های اطلاعاتی در باره نبود ابعاد نظامی در برنامه هسته ای ایران اعتنا کند.
نباید به گزارش های اطلاعاتی درباره ایران اعتنا کرد

به گزارش اسلام تایمز ؛  هنری کیسینجر که با سی ان ان. گفتگو می کرد، افزود: آمریکا باید فرض کند که ایران به دنبال تسلیحات اتمی است و در این باره نباید به گزارش سازمان های اطلاعاتی ،که نظامی بودن برنامه هسته ای ایران را تائید نمی کنند، توجه داشته باشته باشد.

کیسینجر ۸۸ ساله گفت: من از این گزارش‌هایی که می گویند هنوز سازمان های اطلاعاتی نتوانسته ای ثابت کنند که برنامه هسته ای ایران ابعاد نظامی دارد یا خیر راضی نیستم و به نظر من آمریکا باید فرض کند که ایران فعالانه خود را آماده ساخت تسلیحات هسته ای می کند و معتقدم که این موضوع نباید محل اختلاف باشد.

وی همچنین گفت: اگر تهدید ایران مسلح به تسلیحات هسته ای بسیار خطرناک است، در آن صورت اسرائیل نیاز دارد تا در آینده نزدیک اقدام به حمله کند.

اظهارات کیسینجر در واقع در واکنش به برآورد ۱۶ سازمان اطلاعاتی آمریکاست که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و در سال ۲۰۱۱ نیز بار دیگر مورد تائید قرار گرفت.

در این گزارش عنوان شده است که ایران به دنبال برنامه نظامی در حوزه هسته ای نیست و این سازمان ها هیچ سند و مدرکی که نشان دهد مواد هسته ای موجود در ایران به سوی استفاده نظامی منحرف شده، ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30189

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر