2

انتخاباتی که اسرائیل را به شدت نگران کرده است

  • کد خبر : 302488
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

اسرائیل ضمن ابراز نگرانی از رأی آوردن احتمالی حزب کارگر بریتانیا به رهبری جرمی کوربین در انتخابات پارلمانی اعلام کرد که پیروزی این حزب تهدیدی برای روابط تل‌آویو با لندن و نیز برای یهودیان انگلیسی خواهد بود.

اسرائیل ضمن ابراز نگرانی از رأی آوردن احتمالی حزب کارگر بریتانیا به رهبری جرمی کوربین در انتخابات پارلمانی اعلام کرد که پیروزی این حزب تهدیدی برای روابط تل‌آویو با لندن و نیز برای یهودیان انگلیسی خواهد بود.
جرمی کوربین انتخاباتی که اسرائیل را به شدت نگران کرده است

جرمی کوربین، یکی از نامزدهای اصلی در انتخابات پارلمانی بریتانیا که امروز پنج‌شنبه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) در حال برگزاری است، طرفدار فلسطین است.

تزیپی هوتوولی، معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «انتخابات بریتانیا ما را بسیار آشفته کرده است. این درست است که ما به عنوان یک کشور نمی‌توانیم بگوییم که از این یا آن نامزد حمایت می‌کنیم، اما کوربین یک خطر واقعی برای روابط بریتانیا و اسرائیل است و من می‌دانم که جامعه یهودیان بریتانیا بسیار نگران چنین اتفاقی هستند.»

حزب کارگر بزرگترین حزب اپوزیسیون بریتانیاست و جرمی کوربین که رهبری آن را به عهده دارد گفته است که با یهودستیزی برخورد می‌کند. مسئولان حزب کارگر می‌گویند که آنها به صورت نهادینه ضد یهود نیستند و تنها «اقلیتی» از اعضای این حزب چنین رویکردی داشته‌اند.

به نوشته یورونیوز، کوربین خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین و بازنگری در فروش سلاح به اسرائیل است؛ موضوعی که خشم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را برانگیخته است.

اسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه اسرائیل هفته پیش گفت امیدوار است کوربین انتخابات را به رقیب محافظه‌کارش، بوریس جانسون ببازد. نتانیاهو هنوز در این زمینه اظهارنظر نکرده است.

در همین حال، جان کرتیس، استاد علوم سیاسی، به بی‌بی‌سی گفته است که پیش افتادن حزب کارگر امری محال نیست. او تصریح می‌کند: «حزب محافظه‌کار فعلا جلو است، اما بوریس جانسون نمی‌تواند از پیروزی مطمئن باشد. پیشرفت‌های حزب کارگر در روزهای گذشته آرای دو نیروی سیاسی را بیش از پیش به هم نزدیک کرده است.»

جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=302488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر