1

۳۸۵ تن در آرزوی ریاست جمهوری

  • کد خبر : 30323
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۹

نام نویسی از نامزدان پست ریاست جمهوری تا دهم آوریل ادامه خواهد یافت و پس از آن لیست نهایی برای اعلام به مدت سه روز در کمیته انتخابات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در سه روز اول نام نویسی نامزدها، دست کم ۳۸۵ تن برای ثبت نام جهت تصدی پست ریاست جمهوری مصر به کمیته انتخابات مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عربستانی الریاض، در سه روز نخست آغاز ثبت نام نامزدهای پست ریاست جمهوری مصر ۳۸۵ تن برای ثبت‌نام در این انتخابات و نامزد شدن برای پست ریاست جمهوری به کمیته عالی انتخابات مصر مراجعه کرده و اوراق لازم را دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که نامزدهای معروف احتمالی مصری همانند عمرو موسی، محمد سلیم، عمر سلیمان، منصور حسن و دیگر افراد معروف تاکنون برای دریافت فرم به کمیته مذکور مراجعه نکرده‌اند.

نام نویسی از نامزدان پست ریاست جمهوری مصر تا دهم آوریل ادامه خواهد یافت و پس از آن لیست نهایی برای اعلام به مدت سه روز در کمیته انتخابات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب و فعال سیاسی مصر نیز در سخنانی اعلام کرد که به دلیل نداشتن تجربه و آگاهی کافی برای پست ریاست جمهوری در این انتخابات نامزد نمی‌‌شود.

در همین حال ناظران سیاسی انتخابات مصر با انتقاد از قوانین کمیته انتخابات برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند که این قانون رشوه گیری را در کشور گسترش می‌دهد.

بنابر اعلام کمیته انتخابات مصر هر شخصی که بتواند امضای ۳۰ هزار شهروند مصری را در ۱۵ استان این کشور جمع کند و یا بتواند موافقت ۳۰ نماینده پارلمان را به دست آورد و یا از سوی اعضا به این کشور معرفی شده باشد می‌‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود.

همین مساله باعث شده که برخی نامزدهای پست ریاست جمهوری به خریدن امضاهای مردم و پخش مواد غذایی و وعده‌های غذایی میان مردم اقدام کنند که این امر نگرانی‌هایی را در محافل سیاسی مصر ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر