2

انتقاد کمیسیون اروپایی از تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی “نورد استریم ۲”

  • کد خبر : 304723
  • ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳

رئیس کمیسیون اروپایی ضمن حمایت از پروژه گازی “نورد استریم ۲ ” انتقاد شدیدی به تحریم های آمریکا علیه این پروژه وارد کرد.

به گزارش افق انلاین ، “اورزولا فون در لاین”، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در گفتگو با هفته نامه “اشپیگل” انتقاد شدیدی به تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی “نورد استریم ۲ ” وارد کرده و در عین حال گفت که البته این پروژه یک بعد سیاسی دارد و کمیسیون اروپایی با ابزاری که در اختیار دارد از علایق کشورهای شرق اروپا حمایت می کند.

بعد از تصمیم اخیر ایالات متحده برای تحریم شرکت‌های مرتبط با پروژه گازی “نورد استریم ۲” از آنجایی که نهایی شدن این پروژه به منظور تامین انرژی اروپا برای اتحادیه اروپا و به ویژه آلمان اهمیت زیادی دارد مناقشات لفظی سخت و روزافزونی بین مقامات دو کشور شکل گرفته است.

تحریم‌‌های آمریکا در درجه اول بیشتر متوجه شرکت‌هایی خواهد بود که با کشتی‌های خود در لوله‌گذاری در دریای بالتیک فعالیت می‌کنند. طبق لایحه تحریمی آمریکا مدیران ارشد این شرکت‌ها تحریم شده‌اند، حق ورود به آمریکا را ندارند و سپرده‌های بانکی آنها در آمریکا ضبط می‌شوند.

ترامپ روز جمعه ۲۹ آذر برنامه دفاعی بودجه آمریکا را که تحریم خط لوله گازی “نورداستریم ۲ ” و “ترک استریم” بخشی از آن بود امضا کرد. خط لوله نورد استریم ۲ گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد. خط لوله ترک استریم نیز از طریق دریای سیاه گاز روسیه را به ترکیه و از آنجا به اروپا انتقال خواهد داد.

 خط لوله نورد استریم ۲ مرحله پایانی خود را طی می‌کند و هم‌اکنون حدود ۳۰۰ کیلومتر از این طرح توسط شرکت هلندی – ‌سوئیسی “ال سیز” در آب‌های دانمارک لوله‌کشی می‌شود. اما این شرکت بعد از اعمال تحریم‌ها از پروژه نورد استریم ۲ کنار کشید. این شرکت اعلام کرده است که فعالیت آنها زمانی از سرگرفته خواهد شد که اطلاعات بیشتری از طرف نهادهای آمریکایی ارائه شود.

ترامپ به شدت مخالف این پروژه گازی بوده و بارها از مقامات آلمانی خواسته است که این پروژه را اجرا نکنند. رئیس جمهوری آمریکا گفته است که نورد استریم ۲ وابستگی آلمان و اروپا به گاز روسیه را بیشتر می‌کند.

تسنیم/رئیس کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از این گفتگو درباره مشارکت شرکت چینی “هوآووی” در پروژه نسل پنجم اینترنت آلمان و اروپا ابراز تردید کرده و گفت: اگر این خطر وجود داشته باشد که داده های شهروندان و یا شرکت ها تحت این قانون ضبط شود ما این را تحمل نمی کنیم.

وی تاکید کرد که اینترنت نسل پنجم و ششم یک فناوری مهم و حساس برای جابجایی داده های امن در اروپا است. کمیسیون اروپایی می خواهد پیشنهادهایی را برای استانداردهای اروپایی ارائه دهد. یکی از این استانداردها باید این باشد که شرکت هایی که این تکنولوژی پیشرفته را به ما ارائه می دهند مستقل باشند و از طرف دولت های خود مجبور به اشتراک گذاشتن داده های خود نشوند.

وی در بخش دیگری گفتگو با هفته نامه اشپیگل به مسئله برگزیت پرداخته و درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات تجاری با انگلیس در دوران پسا برگزیت و دوران انتقالی کوتاهی که مقرر شده و تا پایان سال  ۲۰۲۰است ابراز تردید کرده و گفت: این مسئله من را به شدت نگران کرده است، بنابراین زمان ما برای پرداختن به مسائلی که باید درباره آن مذاکره شود بسیار کوتاه است. وی تاکید کرد که در این مذاکرات نه تنها باید به مسائل تجاری بلکه باید به مسائل امنیتی و حقوق ماهیگیری هم پرداخته شود.

“فون در لاین” در عین حال تاکید کرد که برگزیت تاثیرات منفی بر سیاست امنیتی و خارجی ما نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=304723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر