1

عراق سفیر آمریکا را احضار می کند

  • کد خبر : 305078
  • ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰:۰۳

وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه ای حمله آمریکا به مواضع حشدشعبی را که ده ها شهید و مجروح بر جا گذاشت، محکوم کرد و از احضار سفیر آمریکا در بغداد در همین خصوص خبر داد.

عراق سفیر آمریکا را احضار می کند

به گزارش افق انلاین به نقل از شبکه سومریه، وزارت امور خارجه عراق روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای در خصوص حمله آمریکا به مواضع حشدشعبی، از احضار سفیر آمریکا در بغداد خبر داد.

وزارت امور خارجه عراق در این بیانیه ضمن محکومیت شدید حمله آمریکا، این اقدام را نقض حاکمیت عراق و مغایر با قوانین روابط بین الملل برشمرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق تاکید شده است که نیروهای حشدشعبی یک قدرت ملی هستند که در دفاع از عراق تأثیرگذار بوده و با تمام شجاعت با گروه تروریستی داعش مبارزه کردند و بخشی از نیروهای مسلح عراق تحت امر فرمانده کل نیروهای مسلح هستند.

در بیانیه مذکور آمده است: عراق کشوری مستقل است و امنیت داخلی آن بسیار حائز اولویت است و اجازه نخواهد داد صحنه نزاع یا گذرگاهی برای اجرای اقدامات خصمانه یا مکانی جهت بکارگیری خاک خود جهت آسیب رساندن به کشورهای همسایه باشد.

وزارت خارجه عراق افزود که سفیر آمریکا در بغداد را در این خصوص احضار خواهد کرد.

وزارت خارجه عراق در عین حال از رایزنی با شرکای اروپایی حاضر در ائتلاف بین المللی مقابله با داعش برای اتخاذ موضعی یکپارچه پیرامون مکانیسم‌ها و آینده حضور نیروهای ائتلاف در عراق خبر داد.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=305078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر