3

تلاش برای حل مشکل کفاشیان جهت ادامه کار در فدراسیون فوتبال

  • کد خبر : 30549
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲

اینکه فدراسیون فوتبال ما چند سال پیش تعلیق شد یک داستان متفاوت با امروز داشت

معاون امور ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با شفاف و درست خواندن روند برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال از تلاش این وزارتخانه برای حل مشکل کفاشیان جهت ادامه کار در فدراسیون فوتبال خبر داد.

افق نیوز – حمید سجادی با بیان این مطلب افزود: انتخابات فدراسیون فوتبال روند شفافی را طی کرده و علی رغم مشکلاتی که در فدراسیون وجود داشت و در یکی، دو سال گذشته اختلاف سلیقه‌هایی در این فدراسیون به وجود آمده بود اما انتخابات به خوبی برگزار شد.

وی ضمن تاکید براینکه وزارت ورزش و جوانان خواست مردم را دنبال می‌کند، افزود: در امر برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به شخص خاصی فشار نیاوردیم. ما نه توصیه‌ای داشتیم و نه فشار آوردیم که کفاشیان کناره گیری کند.

سجادی با انتقاد از مطالبی که در برنامه هفته گذشته ۹۰ مطرح شده بود، گفت: مگر جرم و جنایتی صورت گرفته بود که شما حرف‌های مرا با کارشناسی لب خوانی کرده‌اید؟! شما از اطلاعاتی که من داشتم، خبر نداشتید. مگر ما کار خلافی صورت داده بودیم؟!

معاون امور ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان که با برنامه ورزشی ۹۰ گفتگو می‌کرد با بیان این جمله به مجری برنامه که “چیزی از اتهامات من نمانده است که بگویید؟!”، افزود: این آشی که شما هم می‌زنید به این شوری نیست. در امر مدیریت ورزشی مواردی وجود دارد که شما از آن مطلع نیستید.

وی خود را کوچک جامعه ورزشی خواند و با اشاره به همکاری وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال طی ماههای اخیر گفت: چرا می‌گویید آقای کفاشیان نمی تواند کارش را انجام دهد؟ ما بیشترین همکاری را طی ماه‌های اخیر با آقایان کفاشیان و نبی داشته‌ایم. ما به هیچ عنوان فشار نیاوردیم که آقای کفاشیان از حضور در انتخابات کناره گیری کند.

سجادی به مذاکرات محمد عباسی و علی کفاشیان پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: من اجازه ندارم درباره محتویات آن جلسه مطلبی را عنوان کنم و بهتر است از آقایان عباسی و کفاشیان در این رابطه سئوال کنید.

وی در ادامه یادآور شد: صبح روز برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال یک نامه سه صفحه‌ای که به امضای اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون رسیده بود به دست ما رسید که در آن ذکر شده بود قانون بازنشسته‌ها شامل حال آقای کفاشیان نمی‌شود. به همین خاطر من در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال نه یک مورد بلکه در هفت یا هشت مورد با آقایان عزیز محمدی، تاج و عباسی در این خصوص صحبت کردم. بحث ما یک بحث کارشناسی بود و بنده صحبت‌ها و نکاتی را که سازمان بازرسی عنوان کرده بود را منتقل می‌کردم.

معاون امور ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید دوباره براینکه در انتخابات فدراسیون فوتبال به کسی حکم نشده بود که از حضور در این عرصه کناره گیری کند و گفت: من دقیقا مطالبی را که دوستان کارشناس حقوقی ما گفته بودند را منتقل می‌کردم و این نبود که نظر شخصی خود را عنوان کنم.

سجادی ضمن یادآوری اینکه انتظار نداشتند مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال مجددا به کفاشیان رای بدهد، افزود: در یکی، دو سال اخیر دیدگاه‌ها نسبت به فوتبال زیاد خوب نبوده است. من به عنوان یکی از اعضای جامعه ورزش و یکی از مدیران ورزش کشور واقعا از نحوه بلیت فروشی در روز فینال جام حذفی ناراحت شدم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: انتخابات فدراسیون فوتبال در بهترین نحو خود برگزار شد و در این زمینه شک نکنید اما اینکه مخالفت‌های با حضور آقای کفاشیان در این فدراسیون مطرح می‌شود از جانب ما نیست. چرا ما را وارونه جلوه می‌دهید؟

معاون امور ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان همچنین تاکید کرد: اینکه فدراسیون فوتبال ما چند سال پیش تعلیق شد یک داستان متفاوت با امروز داشت. در آن دوره معاون رئیس جمهور می‌خواست کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شود که این مسائل به فیفا منتقل و عنوان کردند که دولت ایران می‌خواهد وارد فوتبال شد. در آن زمان مباحثی مطرح شد که با امروز کاملا متفاوت است.

سجادی به توجیه حضور ۱۰ رئیس فدراسیون بازنشسته در فدراسیون‌های ورزشی پرداخت و گفت: تمامی این روسای فدراسیون‌ها نمی‌توانند در انتخابات بعدی فدراسیون خود ثبت نام کنند.

وی دیدگاه و نقطه نظرات شخصی خود در خصوص حضور بازنشسته‌ها در ورزش را بدین صورت بیان کرد: دیدگاه من به عنوان یک فرد ورزشی و عضو پیشین دوومیدانی که ۱۷ سال در این رشته فعالیت کرده و هفت، هشت رکوردش هنوز جابجا نشده است و نه به عنوان فردی که اکنون در ورزش مسئولیت دارد، این است که بازنشستگی در ورزش ما معنا ندارد و باید از وجود عصاره‌های ورزش به خوبی استفاده کنیم. کفاشیان و سجادی نباید هیچ گاه بازنشسته شوند اما قوانین اجازه فعالیت آنها در فدراسیون‌ها را نمی‌دهد.

سجادی همچنین خطاب به عادل فردوسی پور گفت: جلوی مردم نگویید کفاشیان مقابل وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است. اجازه دهید حرمت‌ها حفظ شود. اصلا اینطور نیست که رئیس فدراسیون فوتبال مقابل ما قرار گرفته باشد.

وی در واکنش به اظهارات فردوسی پور که از مسئولان وزارت ورزش و جوانان خواست شکست در انتخابات فدراسیون فوتبال را بپذیرند با بیان این جمله ” ما می‌گوییم مجوز ادامه فعالیت کفاشیان در فدراسیون فوتبال آماده است اما شما می‌گویید ما شکست خورده‌ایم”، گفت: شکست چه معنی می‌دهد، همه ما در یک کشور هستیم.

معاون امور ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: رونوشت نامه‌هایی که فیفا و AFC برای فدراسیون فوتبال ایران صادر کرده‌اند به دست ما هم رسیده و پاسخ آن نیز داده شده است. بدون شک جای هیچ نگرانی نیست.

وی در خاتمه تصریح کرد: درباره وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال و زحماتی که کشیده شده است، اینگونه قضاوت نکنید و کمک کنید مشکلاتی که به وجود آمده است به نحو شایسته برطرف شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر