3

انتخابات زمانی فرمایشی است که دولت بخواهد اراده خود را به جای مردم بنشاند

  • کد خبر : 308973
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه فرمایشی دانستن انتخابات مجلس از سوی رئیس‌جمهور یک نوع فرافکنی توسط وی است، گفت: انتخابات زمانی فرمایشی است که دولت بخواهد اراده خود را به جای اراده مردم بنشاند و آقایان چون می‌دانند در انتخابات پیش‌ِ رو نمی‌توانند توفیقی به دست آورند، آن را زیر سؤال می‌برند.

انتخابات زمانی فرمایشی است که دولت بخواهد اراده خود را به جای مردم بنشاند

افق آنلاین ، محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در مورد نحوه برگزاری انتخابات، گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک انتخابات جدی است و در این نوع انتخابات، مردم‌سالاری دینی در اوج خود قرار دارد.

وی افزود: در پیشرفته‌ترین کشورهایی که به اصطلاح به حاکمیت مردمی مشهور شده‌اند، در آن کشورها حرف اول و آخر را احزاب می‌زنند، اما در جمهوری اسلامی ایران برعکس این است و حرف اول و آخر را مردم می‌زنند نه احزاب.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در چهل سال گذشته ثابت شده که بسیاری از دولت‌ها اراده کرده‌اند مجلسی فرمایشی را درست کنند تا طبق نظر خودشان عمل کند، اما برعکس، مردم چیز دیگری را رقم زدند. به عنوان مثال؛‌ در اوج دوران اصلاحات، مجلس هفتمی شکل گرفت که برخلاف خواست دولت وقت بود.

سعیدی خاطرنشان کرد: اظهارات رئیس‌جمهور در مورد معیوب دانستن ساز و کار انتخابات و نادرست بودن آن به خاطر این است که عملکرد حامیان دولت در مجلس دهم به گونه‌ای بوده که آنها امیدی به کسب کرسی‌های مجلس یازدهم توسط نمایندگان دلخواه‌شان ندارند و به همین خاطر از همین حالا انتخابات را زیرسؤال می‌برند.

وی افزود: به کار بردن لفظ انتخابات فرمایشی یک نوع فرافکنی از سوی رئیس‌جمهور است و می‌توان آن را فرار به جلو نامید.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی یک وظیفه ویژه‌ای را بعد از رهبری برعهده دارد و لذا اینکه بیاید حرف‌های ساختارشکنانه‌ای را مطرح کند، می‌توان آن را فرار به جلو و همچنین زیر سؤال بردن اراده مردم و انتخاب مردم نامید.

سعیدی خاطرنشان کرد: انتخابات فرمایشی انتخاباتی است که دولت ساخته باشد، آقایان دولتی چون اراده خود را در انتخابات پیش‌رو کارساز نمی‌بینند، این الفاظ را برای انتخابات مجلس یازدهم به کار می‌برند و این در حالی است که وقتی دولت بخواهد اراده خود را در انتخابات به جای اراده مردم بنشاند انتخابات فرمایشی است نه زمانی که اراده مردم نقش‌آفرین است.

وی افزود: در شرایط فعلی که مردم نیاز به آرامش و وحدت  و انسجام دارند و در شرایطی که دشمن بهانه‌ای برای به هم زدن صفوف به هم پیوسته ملت سوءاستفاده می‌کند، نباید شخص دوم مملکت این حرف‌ها را به زبان بیاورد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور خود سازوکار موجود و حاکم را پذیرفته و رئیس‌جمهور شده و حال برعلیه همین ساختار آمده و اپوزیسیون شده و برعلیه همین قانون اساسی موضع می‌گیرد. بهتر است این آقایان در عملکرد خود تجدیدنظر کنند تا اینکه حرفهایی را بزنند که افکارعمومی را مشوش کنند و ذهن مردم را به حیدری و نعمتی مشغول کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=308973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر