4

بر دولت ما واجب است که موانع تولید داخلی را برطرف کند

  • کد خبر : 31097
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰

قانون باید قانون درست و همواری باشد و دولت نیز باید در این امر نورچشمی ها را کنار بگذارد و دنبال شایسته سالاری برود

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه نامگذاری امسال شعار نیست ، افزود: بر دولت ما واجب است که موانع تولید داخلی را برطرف کند.
افق نیوز:وی گفت: صنعتگران و مولدان اقتصادی باید امانت دار باشند و پولهایی را که به عنوان تسهیلات از بانک ها دریافت می کنند در راه تولید خرج کنند.
خطیب جمعه تهران افزود: هم صنعتگران باید از خدا بترسند و هم دولت کارشکنی ها را تبدیل به واقع بینی کند و کارگروهی تشکیل دهد تا موانع تولید را بیش از گذشته برطرف کند.
وی گفت: چرا نباید رشد و شکوفاییهای مان در عرصه های علمی و هسته ای را در اقتصاد هم شاهد باشیم چرا که ریشه مسئله هسته ای ، اقتصاد و تولید ماست بنابراین رسیدگی به تولید ملی به نوعی پاسخ به شهدای هسته ای ما نیز هست.
حجت الاسلام صدیقی در ادامه با بیان اینکه مجلس باید قوانینی وضع کند که راه را برای دولت در حمایت از تولیدکنندگان و جذب استعدادهای تولیدی هموار کند ، گفت : قانون باید قانون درست و همواری باشد و دولت نیز باید در این امر نورچشمیها را کنار بگذارد و دنبال شایسته سالاری برود نه اینکه این کار نشده است بلکه این توصیه های عمومی است که همیشه باید به همدیگر داشته باشیم.
امام جمعه موقت تهران باردیگر به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان دردهای ما را خوب تشخیص می دهد و خطر را خوب پیش بینی می کند بنابراین نامگذاری امسال براساس دید ایشان و هشدارهایی است که در خصوص اقتصاد داده اند.
وی ادامه داد : اگر ما مسئله تولید داخلی و سرمایه های خودمان را جدی نگیریم باعث بروز مشکلاتی در جامعه خواهد شد.
حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه امنیت ملازمه جدی با مسئله تولید و اقتصاد دارد ، گفت: فسادهای اخلاقی که در جامعه مشاهده می کنیم و باعث به بارآوردن خساراتی می شود همه و همه به خاطر نبود تولید و ضعف اقتصاد است.
خطیب جمعه تهران در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نماز خاطرنشان کرد : باید ریشه فقر را که فحشا ، دزدی ، سرقت و قتل و رباخواری را در پی دارد خشکاند و این از آرزوهای امام راحل نیز بود.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: البته تحقق این امر بدون رونق تولید، عملی نخواهد بود بنابراین باید تولید داخلی را به عنوان یک فریضه دینی ، اخلاقی و ملی و دفاع جانانه در برابر هجوم همه جانبه دشمن در نظر گرفت.
وی اضافه کرد: امسال که پرچمدار نهضت ما ، سنگر و جبهه تولید ملی را در اولویت نخست معرفی کرده است اطمینان دارم هم ملت با امانت و صداقت و به صحنه آوردن امکاناتشان به صحنه می ایند و هم دولت ، مجلس و قوه قضائیه به میدان خواهند آمد.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه در انتخابات و عرصه های سیاسی سیلی هایی بر دشمنان زده ایم گفت: امسال با شکوفایی تولید داخلی سیلی محکمتری را برای زدن به صورت استکبار آماده می کنیم.
وی افزود: اگر جوانان ما بیکار نباشند به سمت ماهواره و دیدن فیلم های غیراخلاقی و در نهایت فساد اخلاقی نخواهند رفت.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه اشتغال جوانان باید به عنوان فریضه الهی مد نظر ما باشد ، گفت: اگر زمینه اشتغال جوانان فراهم شود ازدواج آنان نیز هموار می شود بنابراین همه این موارد بستگی به فراهم شدن بسترهای قوی اقتصادی دارد.
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با توصیه همگان به تقوای الهی خصوصا تقوای زبانی گفت: زبان موجب فساد ، آزار دلها و آه مظلومان می شود بنابراین چه خوب است که تقوای زبانی در همه قشرهای جامعه و در همه سطوح نهادینه شود.
وی با اشاره به مناسبت های این ایام اولین مناسبت را تحول طبیعت عنوان کرد و افزود: حیف است ما انسان ها در این تحول ، تحولی درونی در خودمان نداشته باشیم بنابراین بهتر است در این ایام بیشتر به خدا نزدیک شویم.
حجت الاسلام صدیقی با اشاره به برخی آیات و روایات گفت: قرائت قرآن ، توبه و خوشنامی در زندگی دنیا از جمله شعوب تحول درونی و حیات طیبه است.
امام جمعه موقت تهران ولایت را سرچشمه حیات طیبه انسان برشمرد و افزود: کسب رضای امام زمان (عج) باعث شکوفایی گلزار درونی انسان می شود .
خطیب نماز جمعه تهران گفت: اجلاس سران عرب در بغداد پیروزی برای ملت و دولت عراق بود که با خروج اشغالگران این زمینه و کفایت را در خود دیدند که می توانند با تامین امنیت ، این اجلاس را برگزار کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: مقاومت انقلاب ما، بیداری مردم منطقه و بیداری اسلامی که اثار آن به همه دنیا کشیده شد در محتوای اجلاس و اظهارنظرها و بیانیه های سران عرب تاثیر داشت.
وی اضافه کرد: در موضوع هسته ای گفتند که این حق مسلم ایران است و بعضی ها که انتظاری از آنها نمی رفت در این جهت زبان گشودند و در حقانیت ما مطالبی گفتند و البته در موضوع فلسطین و مبارزه با تروریسم نیز وضع به همین منوال است.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: اینها راههایی است که نشان می دهد بیداری اسلامی ادامه پیدا می کند و امید می رود سایه اسلام بر عربیت و همه نژادها قوی تر باشد و این اعراب هم اگر به اسلام پایبند باشند پیروزیهایشان بیش از این خواهد بود.
خطیب جمعه تهران در خطبه نخست نماز نیز با توصیه نمازگزاران به ایفای مسئولیت و ترک گناهان گفت: تقوا کلید درهای خیر و مایه برکت شئون زندگی است.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود : دنیای غرب با ترویج بی حجابی ، بشر را به مرحله حیوانیت و پست تر بازگرداند و با دست گذاشتن روی آن ، زنان را به برهنگی تشویق کرد.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد : امروز اسلام ، مرزها را درنوردید و در قلب دنیای غرب ، قدرت های باطل که با حجاب زنان مومنه جنگ دارند به مدد الهی شکست خواهند خورد.
وی همچنین گفت: تقوا لباسی است که مانع از غیبت ، دروغ ، خیانت ، بددلی ، بد زبانی بداخلاقی، غیبت ، همسایه آزاری و خانواده آزاری می شود/واحد خبر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=31097

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر