2

زیر گرفتن زن عراقی توسط بلک واتر+تصاویر

  • کد خبر : 31665
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۲

زنی که چادری سیاه و برقع بر چهره داشت، در حال عبور از خیابان بود که خوردوی کارکنان سابق بلک واتر با وی برخورد کرد و جسد بیهوش وی را به گوشه خیابان انداخت و رها کرد.

یک مجله غربی با انتشار ویدئویی از زیر گرفتن یک زن عراقی در سال ۲۰۰۶ توسط کارکنان شرکت بلک واتر به جنایات وحشیانه آمریکا در این کشور پرداخت. مجله “هارپر” با پخش ویدئویی نوشت: کارمند سابق شرکت امنیتی خصوصی آمریکا در عراق (بلک واتر) در سال ۲۰۰۶ با اتومبیل خود زنی را زیر گرفته، دیگر خودروها را از جاده خارج کرده و به سوی خودروهای پشت چراغ قرمز تیراندازی کرده است.

این ویدئو که ضمیمه مقاله ای تحت عنوان “طبقه جنگ جو” به قلم “چارلز گلاس” منتشر شده، به مسئله افزایش شمار کارمندان شرکت امنیتی خصوصی آمریکا درعراق پرداخته است.

چارلز گلاس در این مقاله نوشته است: زنی که چادری سیاه و برقع بر چهره داشت، در حال عبور از خیابان بود که خوردوی کارکنان سابق بلک واتر با وی برخورد کرد و جسد بیهوش وی را به گوشه خیابان انداخت و رها کرد.

وی در ادامه نوشت: اتومبیل تنها برای چند ثانیه سرعت خود را کم کرد اما متوقف نشد و سرنشینان آن حتی پیاده نشدند ببینند که آیا فرد قربانی زنده است یا مرده.

چارلز گلاس در ادامه این گزارش می نویسد: با وجود آنکه فردی که در حال فیلمبرداری از زن عراقی بود گفت “آه خدای من” اما هیچ کس نشنید که برای نجات زن درخواست کمک کند.

وی گفت که در پایان فیلمی که به من نشان داده شد آمده است : در حمایت از امنیت، ثبات، آزادی و دموکراسی در همه جا”.

درحالیکه آمریکا شعار آزادی و دموکراسی و حمایت از حقوق بشر را سر می دهد، انتشار این فیلم بار دیگر نشان داد که شرکت بلک واتر زندگی عراقی های بسیاری را به نابودی کشانده است.

کارکنان شرکت بلک واتر متهم به قتل ۱۷ نفر از شهروندان عراقی هستند اما در سال ۲۰۰۹ درحالی که جامعه بین الملل در انتظار برخورد قاطع با متهمان پرونده کشتار مردم عراق بود دستگاه قضایی آمریکا، ۵ متهم این پرونده را تبرئه کرد.

شرکت امنیتی بلک واتر برای تامین امنیت و حفظ نیروهای آمریکایی قراردادهایی را با وزارت خارجه آمریکا در افغانستان و عراق دارد و اخیرا نیز سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با عقد قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار مسئولیت حفاظت از نیروهای خود در افغانستان را به بلک واتر سپرد.

شرکت نظامی غیردولتی بلک واتر همکاریهای گسترده ای با واشنگتن در زمینه تامین امنیت شخصیتهای سیاسی آمریکا و مشارکت در جنگ عراق و افغانستان دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=31665

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر