2

اگر تهران را رها کنیم اوضاع بد می‌شود

  • کد خبر : 318541
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰:۳۳

فرهادی گفت: تهران مراکز مواصلات مختلف تجاری، اداری و سیاسی کشور است و اگر آن را رها کنیم اوضاع بد می‌شود.

به گزارش افق انلاین ، ارزیابی نخستین روز اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در پایتخت امشب ۳۰ فروردین ماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرهادی با اشاره به اینکه نباید امروز در پایتخت تا به این حد اصناف اقدام به بازگشایی می‌کردند، گفت: وضعیت تهران اصلاً امروز خوب نبود به طوری که شرایط حالت عادی تصور شده است، درست است که نباید ترافیک باشد، اما نگران این موضوع نیستیم، ترافیک خودرو‌ها نگران کننده نیست، بلکه ایجاد محدودیت ترافیک سبب شلوغی سیستم حمل و نقل عمومی می‌شود و این موضوع نگران کننده است.

او با اشاره به اینکه شعار ما کماکان در خانه ماندن است بیان کرد: قرار نبود امروز در تهران همه صنوف بازگشایی می‌کردند، متاسفانه در مرحله دوم کار به درستی در روز اول اجرا نشد.

شرط موفقیت طرح فاصله گذاری اجتماعی پایبند بودن به راهکارهای جهانی است

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: اصناف نباید ما را وادار کنند تا تدابیر سختی را اعمال کنیم، درصورتی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی موفقیت آمیز خواهد بود که به راهکار‌های علمی و جهانی پایبند باشیم تنها مراکز و اماکنی که مستقیماً با ارزاق مردم در ارتباط هستند می‌توانستند فعالیت داشته باشند.

فرهادی با اشاره به اینکه فراموش نکنیم که مرگ و میر کاهش یافته است، گفت: میزان مرگ و میر نسبت به میزان ابتلا عدد خوبی دارد، اما باید بدانیم که حتی یک نفر اگر بخواهد بر اثر کرونا فوت کند ما مقصر هستیم، نباید بگوییم که همچنان کرونا وجود دارد و باید زندگی خودمان را با کرونا داشته باشیم.

باید گردش ویروس را فراموش کنیم

او تصریح کرد: نباید گردش ویروس را فراموش کنیم. نمی‌گوییم که اصناف نباید اقدام به بازگشایی محل کسب خود کنند، اما باید بدانند که این کار بایستی به صورت فاز به فاز انجام شود و لذا ما باید از نظر اپیدمیولوژیک کار را بررسی کنیم، پس واحد‌های صنعتی و صنفی باید کار را جدی بگیرند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بر روی شهر تهران حساسیت خاصی حاکم است، زیرا در این شهر فعالیت‌ها به صورت متنوع است گفت: تهران مراکز مواصلات مختلف تجاری، اداری و سیاسی کشور است لذا اگر تهران را رها کنیم اوضاع بد می‌شود، استان‌های دیگر امروز وضعیت خوبی نسبت به تهران داشتند.

فرهادی با اشاره به اینکه از اتاق اصناف می‌خواهیم تا بیش از این کار را جدی بگیرند و به پای کار بیایند افزود: در حوزه نظارت کار باید با جدیت دنبال شود، فروشگاه‌های شهروند و رفاه الزامات فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت کردند، اما برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای خصوصی ابلاغیه‌های آماده کرده ایم به طوری که علی‌رغم میل ما حتی اگر اجناس هم داشته باشند اقدام به تعطیلی واحد‌های متخلف می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه با واحد‌های صنفی که ثبت نام نکرده اند، اما اقدام به بازگشایی محل کسب خود کرده اند برخورد می‌کنیم ادامه داد: در این طرح میزان فوتی‌ها و تعداد مبتلایان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اجازه نمی‌دهیم کسی پروتکل ابلاغ شده را اجرا نکند

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به این که باید تصمیم‌گیری برای بازگشایی اصناف در طی دو مرحله تجدیدنظر می‌شد و این گونه نمی‌شد که بخشی اقدام به بازگشایی و بخش دیگری تعطیل باشند، گفت: باید پروتکل دقیق‌تری برای بازگشایی مراکزی همچون پاساژ‌ها نوشته می‌شد به طوری که فاصله افتادن در حوزه اصناف خوشایند نیست، بنابراین باید برای پاساژ‌ها هم نیز پروتکل سریعتری نوشته می‌شد تا آن‌ها هم اقدام به بازگشایی می‌کردند.

او با اشاره به اینکه باید بازرسی‌ها را شدیدتر و نظارت و کنترل به صورت بهتر انجام شود گفت: از فردا بازرسی و نظارت دقیق‌تری را خواهیم داشت، رستوران‌ها فقط باید غذای بیرون بر داشته باشند به طوری که هیچ کسی را نمی‌توانند در داخل محیط خود پذیرش کنند، اجازه نمی‌دهیم کسی پروتکل ابلاغ شده را اجرا نکند.

دو و نیم میلیون سرپرست سیم کارت تلفن همراه نداشتند

فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات طی تماس تلفنی با برنامه با اشاره به اینکه مطابق بحث مطرح شدن وام یک میلیونی وزارت رفاه برای سرپرستان خانواده دو و نیم میلیون سرپرست سیم کارت تلفن همراه نداشتند، گفت: اپراتور‌ها برای کمک به موضوع اعلام کردند که سیمکارت رایگان در اختیار قرار می‌دهند و این موضوع سبب تجمع مردم شد لذا متعاقب این مسئله اعلام کردیم که موضوع متوقف شود.

او عنوان کرد: فروش سیم کارت به صورت حضوری فعلاً ممنوع شده است و این کار از طریق اینترنتی انجام می‌شود بنابراین فروش به صورت اینترنتی خواهد بود و شرکت پست موظف است تا در اسرع وقت سیم‌کارت‌ها را به دست مردم برساند و مراحل احراز هویت را انجام دهد.

سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ طی تماس زندگی تلفنی با اشاره به اینکه لغو طرح ترافیک تهران مقداری کار را سخت کرده است گفت: باید وضعیت اصلاح شود.

او با اشاره به اینکه پیشنهاد دادیم تا ساعات به طور شناور باشد لذا ساعاتی را برای رفت و آمد مردم در نظر گرفته‌ایم و در ساعاتی طرح را اجرا کنیم تا ورود به محدودکنترل شده‌تر باشد. باید طرح ترافیک به نوع دیگری با تعریف دیگری اجرا شود تا هم کار مردم انجام شود و هم بتوانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=318541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر