2

موج زمستانیِ کرونا در ایالات متحده آسیب زننده‌تر خواهد بود

  • کد خبر : 318897
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا تاکید کرد: موج زمستانی شیوع کروناویروس در ایالات متحده نسبت به همه گیری فعلی آسیب‌زننده تر خواهد بود.

موج زمستانیِ کرونا در ایالات متحده آسیب زننده‌تر خواهد بود

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا تاکید کرد: موج زمستانی شیوع کروناویروس در ایالات متحده نسبت به همه گیری فعلی آسیب‌زننده تر خواهد بود.

به گزارش افق انلاین ، «رابرت ردفیلد» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا گفت: درحالیکه به نظر کشور به اوج شیوع بیماری کووید-۱۹ نزدیک شده است، موج دوم شیوع بیماری می‌تواند حتی شدیدتر باشد.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا در مصاحبه ای با واشنگتن پست تاکید کرد: شیوع بعدیِ کروناویروس جدید در فصل زمستان می تواند فاجعه بارتر باشد چون حتی در صورت آمادگی داشتن و ارتقای گزینه‌های درمانی بازهم فشار مضاعفی را بر بیمارستان ها وارد خواهد کرد.

وی افزود: این امکان وجود دارد که همه گیری ویروس در آمریکا طی فصل زمستان نسبت به آنچه در حال حاضر با آن روبرو هستیم شدیدتر باشد.

کروناویروس جدید اولین بار در اوایل ماه ژانویه در شهر ووهان چین شناسایی شد که پس گسترش به چند کشور از اوایل ماه مارس افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ناشی از این ویروس در آمریکا مشاهده شد.

به گفته مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها درصورتی که کروناویروس چند ماه جلوتر و همزمان با اوج فصل آنفلوآنزا شیوع پیدا می کرد به لحاظ ظرفیت های بهداشتی و درمانی با شرایط بسیار دشواری روبرو بودیم.

در حال حاضر سیستم‌های بیمارستانی در کانون‌های اصلی شیوع کروناویروس همچون شهر نیویورک به دلیل تعداد بالای بیماران و نبود تجهیزات پزشکی لازم مانند دستگاههای تنفس مصنوعی و تجهیزات حفاظت شخصی کادر درمانی با بحران روبروست.

ردفیلد اظهار داشت: شیوع کروناویروس در فصل زمستان که همزمان با افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزای فصلی و دیگر بیماری های شایع در فصل زمستان از جمله ذات الریه و برونشیت خواهد بود می تواند برای بیمارستان ها و سیستم های پزشکی فاجعه بار باشد.

به گزارش ساینس الرت، کروناویروس بسیار مسری و کشنده تر از آنفلوآنزای فصلی است و تا زمان شروع فصل شیوع آنفلوآنزا، واکسنی برای مقابله با آن وجود نخواهد داشت.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=318897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر