6

نتیجه حکمیت توکلی درباره مرتضوی چیست؟

  • کد خبر : 31891
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴

مردی که شهره به ستیز به فساد و بی عدالتی است امروز قرار است حکم خود را در باره ماندن یا رفتن مرتضوی اعلام کند

مرتضوی برای باقی ماندن در منصب خود گویا به دست احمد توکلی نماینده سرشناس تهران افتاده است. مردی که شهره به ستیز به فساد و بی عدالتی است امروز قرار است حکم خود را در باره ماندن یا رفتن مرتضوی اعلام کند. حکمی که بسیاری در انتظار شنیدن آن هستند.

احمد توکلی گویا  بعد از ظهر دیروز در جلسه ای با حضور سعید مرتضوی و علیرضا زاکانی، در مسند حَکم برای حل موضوع انتصاب مرتضوی به ریاست صندوق تامین اجتماعی و به تبع آن استیضاح وزیر کارحضور یافت و مقرر شده است که وی با بررسی ادله دو طرف هر چه حکم کند پذیرفته شود.

اما چگونه شده است که سرنوشت مرتضوی در ید اختیار توکلی قرار گرفته است؟

پاسخ به این سوال را امروز  نادران در صحن علنی مجلس در واکنش به اخطار نماینده شازند  بیان کرد و گفت که آقای مرتضوی خودش از توکلی برای حکمیت ‌بین او و زاکانی که یکی از استیضاح‌کنندگان وزیر کار است، خواهش کرد.

وی بر همین اساس یادآور شد: دلیل استیضاح وزیر کار انتصاب مرتضوی به سمت مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی است و به همین دلیل خود آقای مرتضوی از آقای توکلی درخواست و خواهش کردند که بین او و آقای زاکانی که یکی از استیضاح کنندگان است، حکمیت کند. آقای مرتضوی خودشان اعلام کردند که اگر آقای توکلی در این حکمیت اعلام کند که مرتضوی کناره‌گیری کند، او کناره‌گیری خواهد کرد و آقای مرتضوی اعلام کرد که هر حکمی را که آقای توکلی بدهد، می‌پذیرد و امروز قرار است آقای توکلی پاسخ حکمیت را بدهند و این موضوع ارتباطی به بحث استیضاح و سایرین ندارد.

نماینده تهران در خانه ملت افزود: اگر آقای مرتضوی با منصب جدیدی که به او واگذار شده، کنار گذشته نشود، طرح استیضاح وزیر کار مطرح می‌شود و لازم به ذکر است همه امضاء کنندگان طرح استیضاح وزیر کار نیز پای امضایشان هستند.

نادران در بخش دیگری از سخنانش به نکته ای مهم اشاره کرد و گفت : چند روز گذشته شنیدم که دولتی‌ها باز هم در حال انجام تحرکاتی هستند، بنده نگرانم ۵ و ۱۰ میلیونی مساجد که در قصه استیضاح مرحوم کردان مطرح و موجب آبروریزی برای دولت شد، مجددا تکرار شود.بهتر است دولتی‌ها اجازه دهند، استیضاح وزیر کار روند خود را طی کند و نمایندگان مجلس تصمیم خودشان را بگیرند.

توکلی امروز نتیجه حکمیت را اعلام می‌کند

از دیگر سو، یکی دیگر  از طراحان استیضاح وزیر کار با بیان اینکه برنامه استیضاح وزیر کار در روز یکشنبه هفته آینده همچنان پابرجاست، گفت: آقای توکلی که قرار است بین مرتضوی و زاکانی حکمیت کند هنوز نظرش را اعلام نکرده و منتظریم تا امروز نتیجه این حکمیت اعلام شود.

پرویز سروری  در پاسخ به این سئوال که ماجرای استیضاح وزیر کار به کجا رسید گفت: هنوز خبری غیر از اینکه استیضاح وزیر کار روز یکشنبه بررسی می شود وجود ندارد.

این در حالی است که توکلی صبح امروز درپاسخ به مهر که از وی نتیجه این حکمیت را جویا شد گفت که فعلا دراین رابطه اظهار نظر نمی کند. البته در این خصوص روایت دیگری هم وجود دارد که متعلق به  حسین نجابت یکی دیگر  از استیضاح کنندگان وزیر کار  است. وی گفته است:  پس از این جلسه دیروز توکلی به استیضاح کنندگان اعلام کرده است که  نقطه‌نظراتش را کتبا به زاکانی و مرتضوی اعلام می کند.

جلسه امروز مجلس طبق قانون آخرین مهلت از فرصت ۱۰ روزه برای استیضاح است ، با این حال هیات رئیسه مجلس استیضاح را به جلسه روز یکشنبه هفته آینده مجلس موکول کرده است.

فردا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=31891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر