1

دختری در آرزوی رییس جمهوری +تصویر

  • کد خبر : 32134
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷

می دانم که با آغاز فعالیت انتخاباتی، با تهدیدها، فشارها و بی قانونی های زیادی علیه خود و خانواده ام روبرو خواهم شد

image

یک خبرگزاری غربی با پرداختن به تحولات افغانستان از داستان زندگی دختری گزارش داد که زمانی محکوم به مرگ بود، اما اکنون نماینده مجلس بوده و در آرزوی ریاست جمهوری بر این کشور است.

رویترز در گزارش خود می نویسد : “فوزیه کافی” فرزند نوزدهم یک خانواده ۲۵ نفره که در ابتدای تولد محکوم به مرگ بود، اما اکنون در مجلس افغانستان حضور دارد از برنامه خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ افغانستان خبر داد.

فوزیه که هم اکنون ۳۶ ساله است اولین فردی است که از برنامه خود برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ افغانستان سخن می گوید .

وی در مصاحبه با رویترز با اعلام این خبر گفت : می دانم که با آغاز فعالیت انتخاباتی، با تهدیدها، فشارها و بی قانونی های زیادی علیه خود و خانواده ام روبرو خواهم شد. می دانم که مبارزات انتخاباتی من، فعالیتی پرسرو صدا خواهد بود و من با مشکلات زیادی روبرو می شوم.

رویترز در ادامه می نویسد : افغانستان به عنوان کشوری که مدتی تحت سلطه طالبان بوده و پس از آن نیز زنان و دختران این کشور تحت سیاست ها و تفکرات نادرست علیه زنان زندگی می کردند روزهای متفاوتی را پس از اعلام نامزدی کافی در انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.

فوزیه کافی در این باره می گوید : ترساندن یک زن در افغانستان بسیار راحت است. متهم کردن زنان به موارد مختلف بسیار آسان است و بدین ترتیب زندگی سیاسی این زن به پایان می رسد.

کافی در سال ۲۰۰۵ برای نخستین بار به مجلس افغانستان راه یافت و در انتخابات سال ۲۰۱۰ نیز توانست با کسب آرای لازم بار دیگر در جمع قانونگذاران افغانی حاضر شود.

از مهمترین دیدگاه های سیاسی کافی می توان به این نکته اشاره کرد که وی معتقد به ادامه دریافت کمکهای خارجی است زیرا هم اکنون ۸۰ درصد از بودجه این کشور با کسب کمکهای خارجی تعیین می شود. وی معتقد است دریافت این کمکها باید تا زمانی ادامه داشته باشد که افغانستان تبدیل به کشوری مستقل شود/وفا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=32134

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر