4

ایرنا یکی از شناسنامه‌های هویتی رسانه‌ای کشور است

  • کد خبر : 323038
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را یکی از شناسنامه هویتی رسانه‌ای کشور توصیف کرد و گفت: ملت‌هایی که همچون ایران از یک دوره گذر به دوره جدیدی قرار دارند شناسنامه‌های هویتی برای آنها مهم است و هرچه بتوان این شناسنامه‌ها را بالا برد و استوار نگه داشت به اعتماد و اقتدار ملی کمک می‌کند.

ایرنا یکی از شناسنامه‌های هویتی رسانه‌ای کشور است

افق انلاین ، سید عباس صالحی روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) که در محل نمازخانه این سازمان در حال برگزاری است، به ویژگی های این رسانه کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ایرنا خوشبختانه با داشتن طول عمر ۸۵ ساله در دوران مختلف به ویژه هشت سال دفاع مقدس و مقاطع مختلف منشا خدمات و تحولات بوده است.
به گفته وی خبرگزاری جمهوری اسلامی را در واقع می توان با خصلت ها و ویژگی های مختلف تعریف کرد که خوشبختانه تاکنون خوش درخشیده و خواهد درخشید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال یاد آور شد: اینکه خبرگزاری ای در کشور داریم که علیرغم تمامی فرازو ‌نشیب ها در مقاطع مختلف همچنان پویا و بالنده حدود ۸۵ سال نفس بکشد افتخار بزرگی برای کشور و ‌نظام محسوب می شود.

ادامه دارد…

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل‌های پیشین و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی و فرهنگی کشور در محل این سازمان برگزار شد.

در این مراسم که علی ربیعی سخنگوی دولت، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فریدون وردی نژاد معاون سیاسی رئیس جمهور، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه حضور داشتند با اهدای لوح از زحمات سیدضیاء هاشمی مدیرعامل پیشین ایرنا تقدیر و محمدرضا نوروزپور به عنوان مدیرعامل جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی معرفی شد.

حجت الاسلام محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، خسرو طالب زاده مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد قوچانی مشاور رسانه ای دولت و علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا از دیگر حاضران این مراسم بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه، ۱۷ خرداد) در حکمی محمدرضا نوروزپور را به عنوان مدیرعامل ایرنا منصوب کرد. سیدضیاء هاشمی مدیر عامل پیشین ایرنا از دی‌ ۹۶ با حکم صالحی مدیرعامل ایرنا شده بود.

نوروزپور پیش از این به‌عنوان معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت فعالیت داشت. ریاست امور اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، مدیرکلی پایگاه اطلاع رسانی دولت و معاونت مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهوری از جمله سوابق وی در این دولت بوده است. سابقه فعالیت رسانه‌ای‌ نوروزپور به دهه ۷۰ خورشیدی بر می‌گردد و تجربه حضور و فعالیت در  رسانه های مختلفی را داشته است. وی کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری و مدرک  دکترایش را در رشته روابط بین‌الملل اخذ کرده است.

تالیف کتاب نرم‌خبر و سخت‌خبر؛ روزنامه‌نگاری پیشرفته در سال ۱۳۸۴ که اینک به عنوان یکی از منابع درسی حوزه ارتباطات قلمداد می‌شود و دو کتاب ترجمه مصاحبه‌های نوآم چامسکی درباره یازده سپتامبر و حمله به عراق، آنچه رسانه‌ها به شما نگفتند از جمله فعالیت‌های قلمی وی به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=323038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر