2

دادگاه باید رسیدگی دقیقی به پرونده «طبری» کند/ منتظر ادامه مبارزه با فساد در لواسان هستیم

  • کد خبر : 323577
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

امام جمعه لواسانات با اشاره به بررسی پرونده اکبر طبری گفت: بزرگ‌ترین خیانت ساخت ۵۲ ویلا، دریافت رشوه و ارتشاء نبود بلکه ناامیدی مردم از عدالت و از اهداف انقلاب اسلامی بوده که این جرم بیشتر از رشوه‌های میلیاردی است که ردوبدل شد.

دادگاه باید رسیدگی دقیقی به پرونده «طبری» کند/ منتظر ادامه مبارزه با فساد در لواسان هستیم

به گزارش افق آنلاین ، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته لواسان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: ما باید از ائمه خود الگو بگیریم و درس بیاموزیم و یکی از درس‌هایی که از امام صادق(ع) می‌آموزیم آن است که باید معارف اسلامی را ابتدا یاد بگیریم و سپس منتشر کنیم.

وی افزود: این امام ناطق حق بزرگی بر شیعه و جهان اسلام دارند، دل‌های مشتاقان و تشنه‌لبان به معارف الهی را سیراب کردند و دانش اصیل اسلامی را منتشر کردند و این درسی برای ما است که باید هرکاری که می‌کنیم برپایه معارف اسلامی باشد و حتماً باید درصدد کسب معارف اسلامی باشیم.

امام جمعه لواسانات با بیان اینکه شیعه بی‌معرفت، شیعه کاملی نیست و هرکاری هم بکند، از اهداف اسلام دورتر می‌شود، گفت: امروز نظام اسلامی، کارگزاران آن، رسانه‌ها، فعالان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هم دنیای اسلامی و همه بشریت نیازمند معارف اسلامی و دانش و تعالیم امام صادق(ع) هستند.

حجت الاسلام لواسانی با اشاره به اینکه ویروس منحوس کرونا متأسفانه بیش از سه ماه ما را از نماز جمعه محروم کرد، ادامه داد: این ویروس منحوس خیلی به ما خسارت وارد کرد اما جوهره خدمتگزاران سلامت را نشان داد که برخی از آن‌ها تا پای جان هم ایستادند تا ملت کم‌تر ضربه بخورد و حقیقتا مردم هم همکاری کردند و الان شکر الهی شدت این ویروس کم شده اما هنوز هم باید رعایت بکنیم، از مسافرت‌های غیرضروری اجتناب کنیم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را داشته باشیم و رعایت موارد بهداشتی را هم فراموش نکنیم تا خدای تعالی شر این ویروس را از جامعه ما برکَند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا رو به افول است، تصریح کرد: روزی که رهبری حکیم ما فرمود «نفس‌های آخرِ دشمنیِ دشمن نسبت به جمهوری اسلامی است» خیلی از ما معنای این سخن را نمی‌فهمیدیم اما الان درگیری و مشکلات آمریکا بحدی رسیده است که رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعتراف کرد که ابعاد اعتراضات اخیر آمریکا در طول عمرش بی‌نظیر بوده است و تحولات و اعتراضات اخیر امریکا را عمیق‌ترین رویداد توصیف کرد که در زندگی خود دیده است و دولت دیوانۀ آمریکا هم چین و روسیه و ایران را در اعتراضات اخیر مقصر دانست! از سوی دیگر ترامپ اخیراً رسماً اعتراف کرده است که شهر سیاتل به تصرف درآمده است و این نشانۀ افول امریکا از درون است.

فارس/امام جمعه لواسانات با اشاره به اینکه کرونا ناتوانی دولت آمریکا را در کنترل این ویروس به رخ جهانیان کشیده است، بیان کرد: دفتر ملی پژوهش اقتصادی آمریکا که نهادی معتبر درباره بحران‌های مالی و اقتصادی است، گزارش داده که آمریکا رسماً وارد دوره رکود اقتصادی شده است.

حجت الاسلام لواسانی تصریح کرد: حضور مقتدرانه نفت‌کش‌های ایرانی در ونزوئلا علی‌رغم تهدیدهای استکبار و این‌که آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند به‌گونه‌ای شده که به‌گفته کارشناسان برجستۀ نظامی آمریکا موجب ناامیدی جهان از آمریکا شده است.

وی در ادامه گفت: ترامپ مدعی بود جهان بدون سردار سلیمانی دنیای امن‌تری است، در صورتی که الان اولاً آمریکا کاملاً بهم ریخته و بشدت ناامن شده دوماً آمریکا از گذشته ناتوان‌تر شده که این بخشی از  انتقام سختی است که خدای تعالی از آمریکا گرفت و باید خدا را به خاطر این نعمت بزرگ شکرگزار باشیم.

امام جمعه لواسانات با نگاهی به داخل کشور عنوان کرد: ما باید در داخل برپایۀ اسلام و احکام اسلامی حرکت کنیم تا خدا ما را یاری کند. مشکل اصلی بسیار از ما آن بوده که یادمان رفته است برای چه انقلاب کردیم و متأسفانه برخی به جای خدمت به مردم و خدمت به اسلام، به دنبال پرکردن جیب خود هستند لذا باید با فکر، اندیشه و شناخت برپایه اسلام حرکت کنیم چراکه با هوچی‌گری و عمل‌گرایی محض و مغزهای خاموش کار به جایی نخواهد رسید.

حجت الاسلام لواسانی با تأکید بر اینکه قوای سه‌گانه باید مبانی حرکت خود را اسلام و اندیشه ناب اسلامی و مقررات و احکام اسلامی قرار دهند، افزود: مدیریت و نظام کارگزاری ما نیاز به یک تحول جدی و اساسی دارد و نباید نسبت به آن تسامح کرد.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه اصلاح را شروع کرد، نتایج آن را هم می‌بینیم و مجلس هم به خواست خدا تغییر اساسی کرد و امیدواریم که بتواند منشأ تحول در پایه‌گذاری قوانین و مقررات بر پایۀ اسلام و احکام اسلامی و عدالت اسلامی باشد.

امام جمعه لواسانات با بیان اینکه همه مشکلات ما از بی‌عدالتی است، تصریح کرد: باید عدالت اسلامی را بشناسیم و در قوانین خود تجلی بدهیم بنابراین معیار سنجش مجلس جدید آن است که چگونه می‌تواند ریل‌گذاری کشور را به سمت عدالت ببرد که به تعبیر امام عزیز ما نمره مطلوبی در باب عدالت نگرفتیم.

حجت الاسلام لواسانی یادآور شد: نگاه‌های افراطی و تفریطی که برخی ناامید هستند و برخی از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجند، هم دور هستیم و با واقع‌بینی و با تکیه بر اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی، مجلس و نمایندگان را رصد می‌کنیم.

وی در رابطه با محاکمه اکبر طبری (از مدیران سابق قوه قضائیه) بیان کرد: محاکمه اکبر طبری و تیمی که این بلا را در کلاک لواسان به وجود آوردند و  چنان در مفسده خود جرأت داشتند که هشدار صریح رهبری معظم انقلاب را هم زیرپا گذاشتند و از اعتبار قوه قضائیه برای آن استفاده کردند خیلی اهمیت دارد. کلاک نماد بی‌عدالتی است اما بزرگ‌ترین خیانتی که شد آن نبود که ۵۲ ویلا در آن منطقه ساخته می‌شد و رشوه و ارتشاء گرفته می‌شد بلکه بزرگ‌ترین خیانت، ناامیدی از عدالت و از اهداف انقلاب اسلامی بود و بنظر بنده این جرم بیشتر از رشوه‌های ده میلیاردی و بالاتری است که ردوبدل شد.

امام جمعه لواسانات اضافه کرد: باید دادگاه به این جرم رسیدگی دقیق‌تری داشته باشد هم‌چنان‌که درباره باستی چنین است، وقتی چنین ببیند جاده‌خواری هم می‌کنند و جلوی راه مردم را هم می‌بندند و این توهین به نظام جمهوری اسلامی و مردم است که نباید نسبت به آن ساکت بود حالا بماند که ردیف اول با کمال پررویی و بی‌حیایی می‌گوید که اگر کل لواسان را هم بخواهم به من می‌داد! هم تو و هم آن رفیقت بی‌جا کرده‌اید! مردم لواسان تو را در شهر خودشان راه نمی‌دهند و دیدی که پرچم عدالت را بلند کردند و هم تو و هم رفقایت را نه تنها از لواسان بیرون کردند، بلکه به میز محاکمه کشانند و برخی در چنگال عدالت هستید و برخی هم فرار کرده‌اید.

حجت الاسلام لواسانی با تأکید بر لزوم تداوم مبارزه با فساد در لواسان گفت: به فضل الهی بزودی عوامل فساد اخیر در شهرداری و شورای شهر لواسان هم محاکمه علنی می‌شوند تا پرده‌ای دیگر از عدالت نشان داده شود. البته ما منتظر شناسایی مفسدان دیگر در حوزه‌های زمین‌خواری، تپه‌خواری، تجاوز به روستاها و محیط زیست و منابع طبیعی، ساخت‌وسازهای ویلاهای خلاف قانون و البته مقابله جدی با تبعیضی که برخی ادرات دولتی آشکارا و در روز روشن انجام می‌دهند و با مردم عادی و بومی بسرعت برخورد می‌کنند و نسبت به ویلاهای آن‌چنانی از ما بهتران سکوت می‌کنند بلکه با مهربانی رفتار می‌کنند، هم هستیم.

وی اظهار کرد: شهردار جدید لواسان هم باید بداند که کار سختی بر دوش دارد و باید با پاک‌دستی، امانت‌داری، استفاده از مدیران و کارشناسان مجرب و سالم و با حضوری فعال وظایف قانونی خود را انجام بدهد و امیدی که از مردم نسبت به شهرداری لواسان خدشه وارد شده است، به مردم بازگرداند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=323577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر