1

سلطانی‌فر: هیچ نیرویی در برابر اراده ملت ایران توان ایستادگی ندارد/ رسالت مدافعان عرصه خبر، افزایش آگاهی مردم است

  • کد خبر : 328102
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱:۳۷

 وزیر ورزش و جوانان در جریان دیدار با اعضای پایگاه خبری این وزارتخانه به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز به مدافعان عرصه خبر، رسالت این قشر را افزایش سطح آگاهی مردم خواند.

سلطانی‌فر: رسالت مدافعان عرصه خبر، افزایش آگاهی مردم است

 وزیر ورزش و جوانان در جریان دیدار با اعضای پایگاه خبری این وزارتخانه به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز به مدافعان عرصه خبر، رسالت این قشر را افزایش سطح آگاهی مردم خواند.

افق آنلاین ، مسعود سلطانی‌فر در این دیدار اظهار داشت: فرارسیدن روز خبرنگار را به مدافعان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی که اولین رسالت آن‌ها افزایش سطح آگاهی‌های مردم برای انتخاب آگاهانه‌تر و زندگی بهتر و درنهایت بروز توسعه جامعه است تبریک می‌گویم. امیدوارم شرایط سخت معیشت مردم که تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا آن را تشدید کرده است به‌زودی پایان یابد تا به کمک دولت و مسوولان کشور در شرایط طبیعی، شاهد شادابی و نشاط مردم عزیزمان باشیم.

وی ادامه داد: هیچ نیرویی در برابر اراده ملت ایران توان ایستادگی ندارد و مردم ما همچون ۴۱ سال گذشته که بحران‌ها و گردنه‌های حساسی را با موفقیت گذرانده‌اند این شرایط را با اقتدار پشت سر می‌گذرانند.

سلطانی‌فر افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان جمله کلیدی و طلایی را ایراد فرمودند ” اگر تحریف‌ها شکست بخورند، تحریم‌ها نیز شکسته خواهند شد.” این جمله در واقع راهگشا است و شما اصحاب رسانه تاثیرات سوء تحریف و تخریب‌ها را در روحیه مردم بیشتر از دیگران لمس می‌کنید. مردم باید امیدوار و به دولت و مسئولان کشورشان اعتماد داشته باشند تا هر کس بتواند به سهم خود قدمی برای آبادانی و توسعه کشورش بردارد.

وی در ادامه تاکید کرد: ایران در سالیان گذشته با فراز و فرودهای زیادی روبرو بوده و در این برهه دستاوردهای زیادی داشته که همه مسوولان وظیفه دارند در این خصوص در بخش خود گزارش‌هایی ارائه کنند. سال ۹۱ درآمد ارزی کشور از فروش نفت و گاز و میعانات نفتی ۱۱۹ میلیارد دلار بوده که این رقم در سال ۹۸ به ۱۲ میلیارد دلار یعنی یک دهم سال ۹۱ کاهش پیدا کرده که همین موضوع پاسخی به همه سوالات و انتقاداتی است که به این دولت می‌شود. آمریکا به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران بود اما مردم نشان داده‌اند تا زمانی که حق انتخاب دارند پای نظام، دولت و کیان سرزمینشان ایستاده‌اند. مهم این است که ایران عزیز توانسته تمامیت ارضی خود را با وحدت قوم‌ها و طوایف حفظ کند.

وزیر ورزش تصریح کرد: در بخش‌های ورزش و جوانان هم شاهد تحریف هستیم که لازم است همه بخش‌ها و مسوولان در حیطه خود برای روشنگری گزارش‌هایی برای ثبت در تاریخ، شفاف‌سازی، تحلیل، بررسی‌ها و مقایسه‌ها ارایه دهند.  از تلاش‌های مدافعان سلامت قدردانی می‌کنم و  معتقدم شکست این ویروس به عزم و اراده ملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی‌تر احتیاج دارد. خانه‌های جوانان متعلق به سازمان ملی جوانان در این دولت احیا شد به طوری‌که امروز می‌توانیم با سربلندی اعلام کنیم  ۱۱۳ خانه جوان فعال در نقاط مختلف کشور داریم و این دستاورد تا پایان دولت افزایش خواهد یافت. سمن‌های جوانان که در ابتدای دولت یازدهم کمتر از ۱۰۰ نهاد بود، امروز به بیش  از ۳ هزارو ۱۰۰ سمن رسیده که به‌طور تقریبی رشدی ۴۰ برابری داشته است. همچنین تعداد مراکز مشاوره ازدواج و خانواده از ۱۹ مرکز در سال ۹۲ به ۳۱۵ مرکز در کل کشور رسیده است که شاهد آن هستیم این مراکز با شیوع ویروس کرونا به تحکیم خانواده‌ها کمک شایانی کرده است.

وی ادامه داد: رقم وام قرض‌الحسنه ازدواج نیز با اراده دولت و همکاری سیستم بانکی رشد چشمگیری داشته به‌طوری‌که در سال ۹۲ در مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان با سقف ۳ میلیون تومان وام پرداخت شده که این رقم در سال گذشته به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که رشد ۱۰ برابری داشته، امسال هم این وام به ۵۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین افزایش پیدا کرده است. وقتی می‌گویم می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم این کار انجام می‌شود .اقدامات لازم هم  برای مبارزه با فساد در ورزش با قوت و قدرت و با هماهنگی مسوولان دو وزارت ورزش و جوانان و اطلاعات تداوم خواهد داشت.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: طبیعی است در مسیر مبارزه با فساد، عده ای احساس خطر کنند و بخواهند با جوسازی و تهمت علیه وزارت ورزش و جوانان، مدیران ورزش و نزدیکان وزیر مقابل این عزم برای مبارزه فساد بایستند ولی ما اسیر این جوسازی ها نخواهیم شد و محکم  و قاطع به مسیری که شروع کرده ایم ادامه می دهیم شما هم در آینده خبرهای مهمی در این خصوص می شنوید. تجهیز خانه‌های روستایی و جام خوشه‌چین از اقدامات موثر در توسعه ورزش میان روستاییان در سراسرکشور بود که این اقدامات مهم تداوم نیز خواهد یافت.

جام خوشه‌چین با حضور ۱ میلیون روستایی از سراسر کشور و در یک چرخه چندماهه و همچنین المپیک استعدادهای برتر با هدف استعدادیابی در مقطع سنی ۱۲ تا ۱۵ سال برگزار شد.  این دو رویداد در راستای گسترش ورزش همگانی انجام شد و نتایج آن را در سال‌های آینده خواهیم دید. بهترین نتیجه جام‌های جهانی را در گروهی به نام مرگ گرفتیم، بازیکنان ما در جام‌جهانی جنگیدند و کاری کردند که ایران و ایرانی سربلند شود. با توجه به میزان دارایی‌های هر دو باشگاه  کل بدهی‌های معوق سرخابی‌ها چشمگیر نیست و دوستان باید در ابراز نظر جانب انصاف را داشته باشند و در انتقال اخبار و اطلاعات، درستی و صحت انتشار مطالب را بیشتر مد نظر بگیرند. خصوصی‌سازی یک کار بزرگ تاریخی است که باجدیت، دقت و سرعت برای ورود دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به فرابورس در حال پیگیری است.

وی در ادامه تاکید کرد: با وجود محدودیت‌های منابع مالی در سال ۹۷ تعداد ۵۰۰ پروژه ورزشی و در سال ۹۸ بیش از ۷۰۰ پروژه افتتاح و بهره‌برداری شد و در حال حاضر تعداد ۸۰ پروژه هم آماده بهره‌برداری و به مرحله افتتاح رسیده که با این تعداد این رقم به حدود ۸۰۰ مورد افزایش خواهد یافت. در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بیشترین تعداد مدال در طول تاریخ بازی‌های آسیایی را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با ۲۰ مدال طلا، ۲۰ نقره و ۲۲ برنز که در مجموع ۶۲ مدال است، کسب کردیم. نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هر چهار سهمیه را کسب کردند دو سال پیش هم هر دو تیم استقلال و پرسپولیس برای اولین بار همزمان به مرحله یک چهارم رسیدند، پرسپولیس هم بعد از مدتها به عنوان یک تیم ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. مدافع زحمات تمام تلاش‌گران عرصه ورزش و جوانان به‌ویژه افتخارآفرینان در این دو حوزه هستم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=328102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر