1

مجلس با رویکرد «امت محوری» شکل گرفته و تداوم یافته است

  • کد خبر : 328283
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۳۴

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مجلس با رویکرد امت محوری شکل گرفته و تداوم یافته لذا مجلس انقلابی یازدهم تلاش می‌کند تا در بالاترین سطح، امت محوری و توجه به رهنمودهای امام را مورد توجه و عملکرد ویژه خود قرار دهد.

عید غدیر خم

افق آنلاین ، عباس مقتدایی درباره اهمیت ولایت پذیری در حاکمیت اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی پرچم جدیدی را در سطح جهانی بلند کرده است که این پرچم دایه دارِ اداره امور جامعه بر اساس آمیختگی دین و سیاست است. این رویکرد از سوی بلوک شرق و غرب به عنوان یک تهدید در نظر گرفته شد و به همین جهت در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی و مراحل پیروزی انقلاب شعار «نه شرقی، نه غربی بلکه جمهوری اسلامی» از سوی ایران سر داده شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع در قانون اساسی ایران به عنوان خون بهای شهیدان نهادینه شده است. در هر صورت باید بدانیم که مقابله با نظام سلطه در عرصه جهانی و مقابله با استبداد در عرصه داخلی، موضوعات مهمی بود که انقلاب اسلامی به دنبال تحقق آن بوده است.

وی یادآور شد: امروز ما در داخل، موضوع مردم سالاری دینی به عنوان یک دستاورد مهم و مبارزه با استکبار را به عنوان یک موضوع مهم در بالاترین سطوح توانسته‌ایم پیگیری کنیم البته تا قله فاصله است اما روش، منش و حرکت نظام اسلامی نشان می‌دهد که گام‌های بلندی در این جهت برداشته شده است.

مقتدایی در ادامه تصریح کرد: به همین جهت امروز کشورهای مسلمان از ایران به عنوان یک کشور یا ملت الهام بخش بهره می‌گیرند. همین روند در جریان بیداری اسلامی قابل مشاهده بود و امروز نه تنها در آسیا بلکه در آفریقا، آمریکای لاتین، اروپا و آمریکا الهام بخشی نظام اسلامی و مبارزه نظام اسلامی ایران با رویکردهای سلطه گرانه کاملا مشهود است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به این مسائل، ما در نهایت توانسته‌ایم به عنوان یک نظام که حرف جدیدی برای جامعه جهانی دارد، مطرح شویم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در توضیح ولایت پذیری مجلس شورای اسلامی، گفت: امت محوری، یکی از نکات مهم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که در سطح گسترده مورد توجه قرار گرفته است. ما به عنوان یک کشور با رویکردهای امت گرایانه به جهان اسلام و ملت های مظلوم و درون کشور توجه داریم.

مقتدایی افزود: معیار حکومت، سرزمین مشخص، حاکمیت و جمعیت خاص مورد نظر نظام های سکولار است در حالی که در نظام اسلامی رویکرد، امت محوری است و امام جایگاه ویژه ای دارد. امام به عنوان کسی که باید نسبت به مسائل عموم مسلمانان توجه داشته باشد، مصلحت هایی را در نظر می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با این رویکرد شکل گرفته و تداوم یافته است. مجلس یازدهم به عنوان مجلسی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مجلس انقلابی است، تلاش می‌کند تا در بالاترین سطح، موضوع امت محوری و توجه به رهنمودهای امام، امت اسلامی و رعایت مصالح مورد نظر امام را مورد توجه و عملکرد ویژه خود قرار دهد.

خانه ملت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=328283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر