1

اختلاف میان سیاستمداران یک امر طبیعی است

  • کد خبر : 33237
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸

اختلاف بین سران سه قوه بر سر مسئولیت است و فصل‌الخطاب برای رسیدگی به اختلافات قانون است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: منشأ بسیاری از اختلافات عدم التزام به قانون است و اگر هر کس قانون را رعایت کند، اختلاف نظری پیش نخواهد آمد.

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در خصوص رسانه‌ای نکردن اختلاف بین قوا اظهار داشت: اختلاف بین سران سه قوه بر سر مسئولیت است و فصل‌الخطاب برای رسیدگی به اختلافات قانون است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری هر کس قانون را رعایت کند، یقینا اختلاف نظری پیش نخواهد آمد.

وی افزود: هر اختلافی که منشأ آن قانونی باشد، قانون نیز راه حل آن اختلاف را مشخص کرده است، اما اگر منشأ اختلاف، غرض شخصی باشد، آن موقع بحث، بحث بی‌قانونی است و قطعا این مسئله به منافع ملی کشور آسیب خواهد زد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه سران قوا نباید اختلافات میان‌ خود را به مسئله ملی تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: اختلاف میان سیاستمداران یک امر طبیعی است و نباید این مسائل در جامعه رسانه‌ای شود، چراکه مردم از همه لایه‌ها و پشت‌پرده‌های مسائل خبر ندارند که موضوع اصلی چیست و این دامن‌زدن‌ به اتفاقات قطعا می‌تواند به منافع ملی کشور آسیب برساند.

نوباوه منشأ بسیاری از اختلافات را عدم التزام به قانون دانست و تصریح کرد: عدم التزام به قانون از طرف هر کسی که باشد، قابل قبول نیست و اگر اختلاف قانونی است راه حل آن را قانون مشخص می‌کند و اگر اختلاف غیرقانونی و بر سر مسئولیت است و این مسئله منشأ اخلاقی ندارد.

نماینده تهران در خانه ملت با اشاره به وظیفه مسئولان برای قدردانی از حضور حداکثری مردم در دور دوم انتخابات مجلس اضافه کرد: قدردانی از حضور ملت، مسئولیت دائم ماست و مردم همواره نشان داده‌اند که بسیار معرفت دارند و این معرفت حاکی از شعور بسیار بالای سیاسی و اجتماعی آنهاست.

وی حضور حداکثری مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را بزرگ‌ترین سرمایه نظام دانست و ادامه داد: اگر مسئولان سرمایه‌های مردمی را بشناسد از این ظرفیت می‌توانند برای پیشبرد اهداف نظام استفاده کنند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه مردم در تمام شرایط همواره همراه نظام بوده‌اند، بیان داشت: این مسئله نشان‌دهنده این است که ما دارای یک سرمایه بزرگ مردمی هستیم و مسئولان هیچ‌گاه خود را تنها احساس نمی‌کنند و بالطبع برای پیشبرد اهداف نظام با تمام قدرت حرکت می‌کنند.

نوباوه با بیان اینکه مردم رکن اصلی نظام هستند، افزود: خلع سلاح دشمنان در تمام زمینه‌ها به دلیل حضور مردم بوده و امروز دشمن نیز به این مسئله پی برده که ملت ما در تعیین سرنوشت خود همیشه حضور کامل در صحنه داشته ‌است و این مسئله به عنوان سرمایه‌ای بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه مسئولان به مردم باید مانند نگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری باشد، خاطرنشان کرد: لازم نیست مسئولان به این مسئله فکر کنند که باید کار علی‌حده‌ای  انجام دهند بلکه مسئولان باید مردم را به عنوان یک سرمایه و پشتیبان همیشگی برای خود بدانند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با اشاره به وظیفه مسئولان در ارتباط با قدردانی از ملت گفت: انجام وظیفه مطلوب در هر سمت و مسئولیت، بزرگترین خدمت به مردم است و مردم متقابلا پاسداشت این خدمت را خواهند داشت، چراکه ملت ما نسبت به مردم کشورهای دیگر از شعور بالا برای درک مسائل برخوردار است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33237

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر