2

مردم خراسان در طول تاریخ پای راه و اندیشه امام رضا (ع) فداکاری های بسیاری کرده اند

  • کد خبر : 33555
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱

امروز خطه خراسان و مشهد مقدس در واقع مرکز انقلاب اسلامی ایران و کانون گسترش اندیشه اسلام ناب است.

دکتر ‘ محمود احمدی نژاد ‘‌ رییس جمهوری اسلامی ایران، استان خراسان رضوی را پایگاه اصلی فرهنگ و اندیشه الهی ملت ایران دانست و گفت: امروز خطه خراسان و مشهد مقدس در واقع مرکز انقلاب اسلامی ایران و کانون گسترش اندیشه اسلام ناب است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رییس جمهوری صبح امروز /پنج شنبه/ در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در جمع خبرنگاران، خدا را سپاسگزاری کرد که مقصد یکصدمین سفر استانی هیات دولت را در بهترین ایام سال و همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) و امام راحل عزیز در مرکز درخشش خورشید تابان امامت و ولایت یعنی مشهد مقدس قرار داد.

وی افزود: امام رضا (ع) جلوه سیاسی و اجتماعی ولایت را تثبیت کرد و یک جریان نورانی اندیشه و فرهنگ انسان سازی را از این دیار به همه جهان انتشار داد.

رییس دولت دهم همچنین اظهار داشت: آنچه که از فرهنگ سیاسی اسلام در حاکمیت، مردم داری و فلسفه حکومت امروز در اختیار داریم حاصل هجرت و حرکت عظیم امام رضا (ع) و علم و اندیشه ای است که آن امام بزرگوار منتشر کرده است.

احمدی ن‍‍‍ژاد تصریح کرد: مردم خراسان در طول تاریخ پای راه و اندیشه امام رضا (ع) فداکاری های بسیاری کرده اند و در جوار و سایه رحمت این امام، علماء، اندیشمندان، هنرمندان و صاحب نظران بزرگی را تربیت کرده اند.

 

** برنامه های سفر استانی چهارم دولت به خراسان رضوی

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود از مهم ترین برنامه های هیات دولت در چهارمین سفر استانی به خراسان رضوی را به طور مختصر تشریح کرد.

وی گفت: در این سفر وزیران و معاونان رییس جمهوری به تمام شهرستان های این استان سفر و ضمن گفتگو با مردم مصوبات و پروژه های مربوط به سه سفر قبلی را ارزیابی می کنند و با حضور در جلسات شورای اداری هر شهرستان روند پیشرفت مصوبات و نیازهای آن شهرستان را بررسی می کنند.

رییس جمهوری، تشکیل کارگروه عالی اشتغال را از دیگر برنامه های دولت در این سفر عنوان کرد و یادآور شد: در جلسه این کارگروه تصمیمات لازم برای برطرف کردن مسایل مربوط به اشتغال استان اتخاذ می شود.

احمدی نژاد همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و تجلیل از علمای استان خراسان رضوی را از دیگر برنامه های خود در یکصدمین سفر استانی هیات دولت برشمرد.

وی اظهار داشت که در این سفر به مناسبت فرارسیدن ایام ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) از جمعی از بانوان نمونه کشور تجلیل می شود.

رییس قوه مجریه همچنین گفت: برگزاری جشنواره یکصدمین سفر استانی دولت و تشکیل جلسه ای با موضوع فردوسی برای تجلیل از این حکیم فرزانه موحد و مومن از دیگر برنامه های این سفر استانی است.

احمدی نژاد افزود: در پایان این سفر نیز جلسه هیات دولت تشکیل می شود که شامل دو بخش کاملا مجزا از هم خواهد بود.

وی تاکید کرد که بخش نخست این جلسه مربوط به ارزیابی روند اجرای مصوبات سه سفر قبلی دولت به استان خراسان رضوی است که اجرای بخشی از این مصوبات به کندی پیش می رود و در مورد تعدادی از مصوبه ها هم هنوز هیچ کاری انجام نشده است.

احمدی نژاد با بیان این که همه مصوبات در این جلسه بررسی می شود، یادآور شد: تصمیم بر این است که همه مصوبات عملیاتی شوند.

وی ادامه داد:در بخش دوم جلسه استانی هیات دولت پیشنهادهای جدید و اموری که در سفرهای گذشته یا از قلم افتاده یا در آن زمان اهمیت زیادی نداشته و در شرایط کنونی اهمیت پیدا کرده است مورد بررسی قرار می گیرند و دولت تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ می کند.

رییس جمهوری به منظور دیدار با مردم ولایتمدار استان خراسان رضوی و در قالب چهارمین سفر استانی هیات دولت به خطه خورشید، صبح امروز وارد شهر مقدس مشهد شد.

احمدی نژاد در بدو ورود به مشهد به زیارت بارگاه منور ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف می شود و تا ساعتی دیگردر صحن جامع رضوی این مکان قدسی سخنرانی می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33555

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر