5
درخطاب به مدیرعامل پست

بیکاری ۷ هزار نفر با بخشنامه جدید شرکت پست

  • کد خبر : 336829
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸

دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان از بیکاری ۷ هزار نفر در پی ابلاغ بخشنامه جدید پست خبر داد

به گزارش افق آنلاین ؛ علی فلاح دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان دولت کشور خواستار ابطال بخشنامه جدید کاهش حق السهم دفاتر و ممنوعیت قبول قراردادهای انبوه توسط پست شد

متن این نامه که در سایت کانون دفاتر پیشخوان کشور درج گردیده به شرح زیر است:

جناب آقای سبحانی‌فر

معاون محترم وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران

با سلام احتراماً به استحضار می‌رساند که پس از حدود چهار سال تلاش در مجلس شورای اسلامی و حسب فرمایش شما برای حمایت از دفاتر پیشخوان دولت تغییر قانون دفاتر پیشخوان دولت در دستور کار قرار دادید و در اعتراض انجمن های کشور به این امر اعلام فرمودید دفاتر دچار رکود و سوءمدیریت هستند و باید با اهتمام به بهبود وضعیت معیشتی آنها قانون را تغییر بدهیم بی شک اگر نبود همت مردانی همچون جناب فولادگر در همان مقطع دفاتر را به زیر مجموعه پست ملحق می کردید پس از پایان مجلس دهم دست روزگار جنابعالی را بر همان مسندی نشاند که قرار بود دفاتر را نجات دهد و چه زود تاریخ حقایق را بیان می کند.

طی سه نشست بعد از انتصاب جنابعالی پیشنهادات خود را تقدیم حضور کردیم تا ضمن حفظ حقوق دفاتر بتوانیم با کاهش هزینه‌ها ضمن هم افزایی بقای کسب و کار کار بخش خصوصی را در قالب تعامل با شرکت پست فراهم آوریم و جنابعالی در همان جلسه فرمودید که موضوع کسر حقوق حق السهم دفاتر حداقل تا پایان سال منتفی است.

هنوز یک ماه از آن جلسات نگذشته است حتی دستور دادید تا طرح جدید و طی نشستی برای مجموعه ما و دفاتر تشریح نمایند که هیچ کس تکمین نکرد و امروز طی ابلاغیه‌ای ضمن کاهش حق الزحمه دفاتر در نقطه تورم ۴۰ درصد به ۵ درصد در حوزه خدمات سفارشی که جزو خدمات موظف شما می باشد و در نرخ تمام شده  مورد محاسبه خودتان ارزش آنرا ۲۲/۵ درصد محاسبه کرده‌اید لطف خود را به دفاتر بخش خصوصی تمام کردید.

هنوز فرمایشات دو هفته پیش جنابعالی که صادقانه ترین کلام شما طی این چهار سال بود در گوش مان نجوا می کند که قرار بود پست به بخش خصوصی واگذار شود و چون این امر تغییر کرده پس باید پیشخوان بخش خصوصی به پست دولتی واگذار شود.

آیا گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس را در مورد پست مطالعه کرده‌اید که در سال ۱۳۹۱ اعلام کرده که شرکت پست به دنبال واسطه‌گری بین دفاتر بخش خصوصی و گرفتن حق سهم از آن است و چه نیکو شما تاریخچه ۴ ساله زحماتتان را در این خصوص به نمایش گذاشتید.

جناب آقای سبحانی فر اگر برای ما جامعه دفاترکشور اهمیتی قائل نیستید حداقل به اصل ۴۴ قانون اساسی و فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کوچک‌سازی دولت و توسعه بخش خصوصی توجه می کردید.

بی شک در این برهه حساس که بیگانگان با افزایش تحریم‌های ظالمانه منتظر انعکاس مشکلات داخلی با هدف ضربه زدن به نظام و نارضایتی عمومی هستند جنابعالی باید با درایت بیشتری این موضوع مدیریت می کردید و در شرایط سخت بوجودآمده از ویروس کرونا به فکر کسب و کار این قشر از جامعه می بودید.

فرمان شما به ادارت در خصوص قطع قرارداد انبوه با دفاتر که با زحمات زیادی به انجام رسانده بودند خود نیز تیر خلاص دیگری شد بر پیکر نحیف دفاتر و دادن نمایندگی بر خلاف ماده ۶۷ قانون برنامه ششم و مصوبه هیات وزیران با امتیازات ویژه سناریوی دفاتر گرید الف اپراتور تلفن همراه را در ذهن دفاتر توسط طراحان آن تداعی کرد.

در جلسات برگزار شده اعلام شد با توجه به زیانده بودن پست و عدم امکان افزایش نرخ بالاتر از سرویس‌های موظف پستی خارج و به سرویس‌های ارزش افزوده بیشتر کوچک کنیم تا زیان پست جبران شود و اگر چه این امر را دفاتر با تشویق ارباب رجوع به انجام رساندند و آمار بیانگر این است که در باجه های قبول خودتان این امر بیشتر اتفاق افتاده است ولی فکر نمی کنید اعمال فشار به این هم نوعی تداعی گران فروشی پنهان باشد که امروز ای کاش دستگاه‌های نظارتی بیشتر به این امر توجه می‌کردند.

جناب آقای معاون وزیر امروز جایگاه نهاد قدرتمند مبتنی بر قانون برای شبکه دفاتر پیشخوان یک ضرورت است تا هر از گاهی وزارت متبوع شما که باید براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات نرخ خدمات را تصویب می‌کرد با چراغ سبز به شما بخش خصوصی را قربانی نمی‌کرد مصداق دیگر آن گزارش تاییدیه تحصیلی که تقدیم حضورتان شد و مغایرتی حدود ۱۱ میلیارد تومان دریافت وجه بدون خدمت از دفاتر بود که هیچ پاسخی ندادید و امروز پیگیر دریافت مبلغ مصوبه خدمات ارسال مدارک در حوزه سجام از دفاتر هستید که در ارسال انبوه هزینه شما را پرداخته اند.

مدیرعامل فرهیخته پست آیا فکر کرده اید که با این عمل شما از فردا حدود ۷ هزار نفر از کارکنان دفاتر کشور که اتفاقاً از جوانان و با حداقل های ممکن روزی می‌خورند به وزارت کار جهت دریافت بیمه بیکاری معرفی خواهند شد و به جمع ناراضیان اجتماعی اضافه خواهند شد.

اینک به حکم وظیفه به جنابعالی اعلام می نمایم که دفاتر به ستوه آمده از بازی‌ها و سناریوهای چند وجهی که آنها را با تهمت های مختلف به مرگ می گیرند تا به تب راضی شوند تحمل خود را از دست داده و دیگر با وعده های واهی قانون نمی‌شوند لذا انتظار دارد دستور فرمایید ضمن جلوگیری از اجرای ابلاغیه مذکور از بحران در حال وقوع جلوگیری نمایند.

من الله توفیق

علی فلاح

دبیرکل کانون

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=336829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر