2

بحث ولایت فقیه و رهبری برای ما نقطه قوتی محسوب می‌شود

  • کد خبر : 33688
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰

مردمی که قیام کرده‌اند باید با علمای دینی ارتباط داشته باشند و از طریق مسائل دینی خواسته‌های خود برسند

آیت‌الله مهدوی کنی گفت: فطرت یک هدیه از طرف خدا بوده که نیاز به تحریک دارد و بیداری فطری باید به وسیله انبیاء و اولیاء خدا صورت گیرد.

پایگاه خبری افق : آیت‌الله مهدوی کنی صبح امروز در همایش بررسی نظریه بیداری اسلامی از دید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با بیان اینکه در قرآن کلمه بیداری به صورت مستقیم نیامده ولی بحث قیام و اقامه وجود دارد عنوان کرد: قیام در قرآن با چند معنی استفاده می‌شود که از جمله آنها بیدار شدن و تحرک پیدا کردن است.

وی افزود: قیام یعنی یک تحول هدفمند و پویا که از یک مرحله به مرحله دیگر زندگی انجام شود.رییس مجلس خبرگان تاکید کرد: کسی که در مسیر بیداری جامعه و احیای تفکر دینی جامعه قدم بگذارد باید تحمل زندان، شهادت و بسیاری از مشکلات دیگر را داشته و در مقام قیام لله باشد.وی ادامه داد: قیام و بیداری اولین چیزی است که خداوند از ما خواسته و بعد از آن مهم‌ترین امر احیای تفکر دینی است.

مهدوی کنی با بیان اینکه باید وجود خود را در برابر دین محکم نگه داریم گفت: انسان باید فطرت خود را بیدار سازد که این بیداری به وسیله اولیاء و انبیاء الهی صورت می‌گیرد؛ زیرا انبیاء آمده‌اند تا همین بیداری را از مردم مطالبه کنند. البته رسیدن به این فطرت و بیداری مستلزم دستیابی به خود آگاهی است؛ زیرا در حالت معمول نیز همه این فطرت را دارند ولی باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.وی تاکید کرد: اینکه برخی معتقدند فطرت صرف می‌تواند بیداری ایجاد کرده و تحرکی را به وجود آورد در اشتباه هستند؛ زیرا این بیداری احتیاج به رهبری دارد و افرادی که بر فطرت صرف انسان تاکید می‌کنند به نوعی انحراف دامن می‌زند.

رییس مجلس خبرگان تاکید کرد: بحث ولایت فقیه و رهبری برای ما نقطه قوتی محسوب می‌شود در حالی که اهل تسنن فقها را از سیاست جدا می‌کنند.

رییس مجلس خبرگان گفت: کاری که امام کرد این بود که نظریه‌پردازی حکومت اسلامی را ارائه کرد که همین امر منجر به پیشرفت انقلاب اسلامی و منشا بیداری‌های جهانی شد، همچنین امام راحل گفتند حکومت مال فقیر است و اثبات کردند که فقیر می‌تواند حکومت کند.

وی افزود: جرات، شجاعتی و ایمانی که امام راحل داشتند بسیار مهم بود؛ زیرا در کنار این امور ابتکار خاصی هم داشتند و معتقد بودند که ولایت فقیه باید به تناسب زمان پیدا شود.

رییس مجلس خبرگان تاکید کرد: ما باید همانطور که اصل پیدایش بیداری نقش داشتیم باید هدایت آن را هم به عهده بگیریم.مهدوی کنی با اشاره به وصیت امام خمینی (ره) به ملت ایران توصیه کرد که با وجود اختلاف نظر‌های موجود همواره وحدت خود را حفظ کنند؛ زیرا دشمنان از وجود تفرقه در میان مردم سوء استفاده خواهند کرد. همچنین امام راحل گفتند من به شما می‌گویم این انقلاب راه خود را باز کرده و دشمنان نمی‌توانند این انقلاب را از بین ببرند؛ به شرط اینکه همدیگر را داشته باشیم.

وی در خاتمه با بیان اینکه ائتلاف به معنی یکی شدن نیست، افزود: اختلاف سلیقه‌ها در میان مردم زیاد است ولی آنچه مهم است ائتلاف و وحدت میان مردم است.

همچنین رییس مجلس خبرگان در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: اگر انقلاب کشورهایی که قیام کردند مصادره شود در حقیقت همه ما شکست خورده‌ایم؛ زیرا ما باید پس از انقلاب طوری عمل می‌کردیم که سایر کشورهای اسلامی نیز از ما الگوبرداری کنند.

مهدوی کنی گفت: ما باید طوری عمل کنیم که سایر کشورهای اسلامی نیز از ما الگوبرداری کنند؛ ولی اگر انقلاب کشورهایی که تحول یافته‌اند به خاطر کم‌کاری ما مصادره شود در حقیقت همه ما شکست خورده‌ایم.وی افزود: مردمی که قیام کرده‌اند باید با علمای دینی ارتباط داشته باشند و از طریق مسائل دینی خواسته‌های خود برسند؛ زیرا از طریق فرهنگ غرب نمی‌توادنند موفقیتی به دست آورند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر