2

بررسی رأی اعتماد به علی نیکزاد برای تصدی وزارت جدیدالتأسیس “راه و شهرسازی ”

  • کد خبر : 3374
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۲۲

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) خود بررسی رأی اعتماد به علی نیکزاد برای تصدی وزارت جدیدالتأسیس “راه و شهرسازی ” که از ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل شده است‌ را آغاز کردند. بر اساس ماده ۱۹۰ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بعد از معرفی وزیران […]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) خود بررسی رأی اعتماد به علی نیکزاد برای تصدی وزارت جدیدالتأسیس “راه و شهرسازی ” که از ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل شده است‌ را آغاز کردند.
بر اساس ماده ۱۹۰ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بعد از معرفی وزیران به مجلس و در پى اظهارات و دفاعیات رئیس‌جمهور، مجلس شورای اسلامی بررسی برنامه‏ها و صلاحیت هر یک از وزیران را به صورت جداگانه آغاز خواهد کرد که در این راستا در مورد هر وزیر ۲ نفر از نمایندگان مخالف و ۲ نفر از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک‌ نفر مخالف و موافق هرکدام براى مدت ۱۵ دقیقه فرصت سخنرانی و بیان نظرات خواهند داشت. پس از آن وزیر و در صورت صلاحدید رئیس‌جمهور به مدت ۳۰ دقیقه براى دفاع از برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی وقت سخنرانی خواهند داشت.

همچنین در تبصره یک این ماده آمده ‌که در موارد معرفى یک یا چند وزیر (کمتر از نصف مجموع وزرا) پس از نطق اولیه رئیس‌جمهور به مدت یک ساعت بدون بحث در کلیات برنامه‏ها و ترکیب هیئت وزیران تنها در مورد برنامه‏ها و صلاحیت وزیران پیشنهادى به ترتیب فوق‏الذکر اقدام خواهد شد.

وکلای ملت در جلسه علنی سه‌شنبه هفته گذشته ۳۱ خردادماه با بررسی لایحه اعاده شده وزارت امور زیربنایی از شورای نگهبان، این لایحه را با اصلاحاتی به تصویب رساندند که تغییر عنوان این وزارتخانه از “وزارت امور زیربنایی ” به “وزارت راه و شهرسازی ” و حذف “وزارت ارتباطات ” از ادغام در وزارتخانه‌های “راه و ترابری ” و “مسکن و شهرسازی ” از مهمترین اصلاحات صورت گرفته در لایحه اعاده شده مذکور بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر