3

علی نیکزاد:دو حرکت مهم دولت برای کنترل بازار مسکن

  • کد خبر : 35128
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱

با توجه به فراوانی درخواست مردم ثبت نام ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس در حال انجام است و تاکنون نیز هشت هزار نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند.

در حالی که هر ساله با آغاز فصل نقل و انتقالات در کشور شاهد افزایش چشمگیر تورم در بازار مسکن و اجاره بهای آن هستیم، متقاضیان واحدهای استیجاری همواره در انتظار حرکت‌های از سوی دولت برای کوتاه‌کردن دست سودجویان و کنترل بازار اجاره‌بها هستند.

بر این اساس برای پاسخ‌گویی به اذهان عمومی از وزیر راه و شهرسازی برنامه‌های دولت در سال جاری برای ممانعت از افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن را جویا شده‌ایم.

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در گفت‌و گو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه سیاست‌های مختلفی را برای کنترل بازار اجاره بها و همچنین قیمت مسکن از سوی دولت اتخاذ شده‌ است، اظهار کرد: دو حرکت مهم دولت برای کنترل بازار مسکن افتتاح هایی است که در سراسر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:به طور مثال افتتاح مسکن مهر شهرهای پرند، هشتگرد در روزهای قبل و مسکن مهر کرمانشاه که امروز انجام می‌شود و همچنین ۵۹ هزار واحد مسکونی که فقط در سطح استان تهران افتتاح می‌شود یکی از گام‌های کنترل بازار مسکن است.

نیکزاد با بیان این‌که ثبت نام مسکن مهر پردیس گامی در جهت کنترل بازار مسکن است، گفت: با توجه به فراوانی درخواست مردم ثبت نام ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس در حال انجام است و تاکنون نیز هشت هزار نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بافت‌های فرسوده و تاثیری که بر تورم بازار مسکن دارد اشاره‌کرد و تصریح کرد: بحث سوم ورود به بافت‌های فرسوده است، تاکنون صد هزار واحد با دو دیدگاه مسکن مهر و افراد غیر واجد شرایط که از کارگروه مسکن وام با سود ۱۵ درصدی دریافت گرفته‌اند در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سوال که تاثیر اجرای طرح‌ها تعزیراتی تا چه میزان است؟، با تاکید بر این که این مورد چهارمین راه حل ما برای کنترل بازار مسکن است، گفت: ما کارهای کارشناسی را در راستای استفاده از ابزارهای قانونی انجام داده‌ایم و معامله‌هایی که در مناطق ۲۲ گانه تهران در زمینه ملک رخ می‌دهد یک مبنا دارد.

نیکزاد در این باره افزود: کسانی که بخواهند آرامش بازار را به هم بزنند با ابزار قانونی که در اختیار ما است مواجه می‌شوند زیرا براساس مصوبه هیات دولت وزیر راه و شهرسازی برای کنترل بازار اختیاراتی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که من امیدوارم وسیله قانونی تعزیرات و قیمت مرجع در کشور اجرا نشود، تصریح کرد: ولی متاسفانه اگر لازم باشد از این ابزارها بهره می‌بریم، البته امیدواریم با ثبت نام‌ها و افتتاح‌هایی که انجام می‌شود قیمت مسکن خود به خود کنترل شود.

وی درباره مسکن ویژه در تهران با تاکید بر اینکه نام این پروژه مسکن ویژه نیست، گفت: این مسکن‌ها در تهران درحال ساخت است و اواسط تابستان نحوه ثبت نام آن اعلام می‌شود.

نیکزاد افزود: نکته اجباری و الزامی این طرح این است که این مسکن‌ها به افراد واجد شرایط یعنی کسانی که خودشان و همسرانشان زمین‌، آپارتمان و یا وام یارانه‌دار نگرفته‌اند تعلق می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی از ساخت نوعی مسکن در سایر کلانشهرهای کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت این مسکن‌ها از سال بعد آغاز می‌شود و خروجی آن در اختیار افراد واجد شرایط با امتیازبندی مشخص و با آورده بالاتر از مسکن مهر واگذار می‌شود.

وی با بیان این‌که ساخت ۷۵ هزار واح مسکونی برای مردم تهران آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در مرحله اول ثبت نام ۴۰ هزار واحد اعلام شده و دفاتر پستی ثبت نام‌ها را انجام می‌دهند و همان طور که گفتم تاکنون بالغ بر هشت هزار نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند.

نیکزاد در این باره افزود: پس از ثبت نام متقاضیان و بررسی درخواست آنان در صورت واجد الاشرایط بودن از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی می‌شود تا پنج میلیون تومان را به عنوان اولین آورده خود پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: در نیمه اول سال ۹۲ واحدهای مسکن مهر تحویل داده می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر