3

بان کی مون: القاعده عامل حملات اخیر در سوریه است

  • کد خبر : 33928
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸

موضوع سوریه در دستور کار نشست این هفته ناتو که قرار است در شهر شیکاگوی امریکا برگزار شود، قرار خواهد گرفت.

بان کی مون: القاعده عامل حملات اخیر در سوریه است
افق نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد، گروه تروریستی القاعده را مسئول حملات مرگبار دوگانه اخیر در سوریه معرفی کرد.

بان کی مون، در جریان برنامه ‌جوانان سازمان ملل در روز پنج شنبه (۲۸ اردیبهشت، ۱۷ می) گفت: ” چند روز پیش یک حمله تروریستی بزرگ، جدی و گسترده رخ داد. من بر این باورم که القاعده عامل آن بود. این امر دوباره مشکلاتی جدی را به وجود آورده است.”

دست کم ۵۵ نفر هفته گذشته در حملاتی در منطقه القزاز واقع در دمشق رخ داد کشته شدند. این حمله همچنین ۴۰۰ زخمی بر جای گذاشت.

از سوی دیگر، مقامات امریکا و روسیه نیز گفته‌اند که به اعتقاد آن‌ها، گروه تروریستی القاعده و دیگر شبه‌نظامیان فعال در این کشور عامل این حملات هستند.

طبق گزارش‌ها، موضوع سوریه در دستور کار نشست این هفته ناتو که قرار است در شهر شیکاگوی امریکا برگزار شود، قرار خواهد گرفت.

دمشق تاکنون نام ۲۶ تروریست خارجی را که در خشونت‌های اخیر در این کشور نقش داشته‌اند، به شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم کرده است.

گفته می‌شود، بیشتر تروریست‌ها، که اکثر آن‌ها تابعیت تونس و لیبی را دارند، اعتراف کرده‌اند که عضو القاعده هستند.

کشور سوریه از اواسط ماه مارس سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی‌هایی است. در حالی که غرب و مخالفان دولت می‌گویند که دمشق مسئول کشتارهاست، دولت سوریه “قانون شکنان، خرابکاران و گروه‌های تروریستی مسلح” را عامل ناآرامی‌ها معرفی می‌کند.

با این حال سوریه با آتش‌بسی که بخشی از طرح صلح شش ماده‌ای کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه است و ماه مارس از سوی وی ارائه شد موافقت کرده است..

در همین حال، ناظران سازمان ملل به نظارت خود بر نحوه آتش‌بس که به طور رسمی از سه‌هفته پیش تا کنون به اجرا درآمده است، ادامه می‌دهند.

نخستین گروه ناظران سازمان ملل ۲۷ فروردین (۱۵ آوریل) بر اساس قطعنامه ۲۰۴۲ شورای امنیت سازمان ملل که یک روز قبل از آغاز ماموریت این ناظران به تصویب رسید وارد دمشق شدند.

همچنین، شورای امنیت سازمان ملل ۲ اردیبهشت (۲۱ آوریل) به اتفاق آرا قطعنامه ۲۰۴۳ را برای اعزام ۳۰۰ ناظر به سوریه تصویب کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر