2

مه آفرید” کدام وزیر را با اسم کوچک صدا می کرد؟

  • کد خبر : 34120
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰

بانک ملی ، بانک صادرات و گروه امیر منصور آریا شبکه ای را تشکیل داده بودند و خاوری در این پرونده بانک مرکزی و سیستم های نظارتی را فریب داده است.

(خ_الف):در هر سازمانی که حضور داشتم سلامت اداری در آنجا افزایش یافته است!

***(خ_الف) که متهم به دریافت رشوه ۹۰۰ میلیون تومانی است در دفاعیاتش گفت : در هر سازمانی که فعالیت داشتم سلامت اداری در آنجا افزایش یافته است.

***رضا نجفی نماینده دادستان : متهم (خ_الف) پرونده مطرح ارتشاء دیگری هم دارد که در دست بررسی است. با توجه به اینکه مبلغ رشوه بالا و کلان بوده است درخواست اشد مجازات را برای او دارم.

***متهم (خ_الف) : مه آفرید در جلساتی که با یکی از وزرا داشت وی را با اسم کوچک صدا می کرد.

***متهم (خ_الف) معاون سابق وزیر صنایع و معادن متهم به ارتشاء به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان است.

***فراهانی نماینده دادستان : متهم (د_م) لیاقت افساد فی الارض را دارد جون بدبختی سایر متهمین از وی شروع شده است.

***متهم (ح_س) : اگر قرار بود که من در کره ماه باغبانی کنم به اندازه حضورم در اینجا برایم بعید نبود.

***متهم (ح_س) در دفاعیات خود گفت : از فعالیت در این گروه خوشحال بودم و آرزو دارم به عنوان مدیر نمونه ملی مطرح شوم.

***اتهامات متهم (ح_س) : تحصیل مال از طریق نامشروع به نفع گروه امیر منصور آریا به مبلغ ۱۰۴۹ میلیارد ریال موضوع ۶ فقره ال سی بانکی.

***فراهانی نماینده دادستان گفت: اعترافات متهم (د_م) درباره باز کردن ال سی ها از سرناآگاهی و در جهت اعتماد به (س_ک) پایه و اساسی ندارد زیرا این موضوع در یک فقره نبوده بلکه در ۱۳۶فقره اتفاق افتاده است.

***نماینده دادستان در پرونده فساد بزرگ مالی خاطرنشان کرد اگر (س_ک) رئیس شعبه بانک صادرات گروه ملی اهواز به دلیل گرفتن رشوه و انجام تخلفات متعدد مفسد فی الارض است، (م(_د) نیز چیزی کمتر از او ندارد و تنها فرق میان این دو در عدم گرفتن رشوه است.

***فراهانی نماینده دادستان تهران از دادگاه تقاضا کرد برای متهم (د_م) حکم افساد فی الارض صادر شود.بعد از درخواست نماینده دادستان وکیل متهم (د_م) سید یزدالله طاهری نسب به نماینده دادستان اعتراض کرد.

***نماینده حقوقی بانک صادرات تاکنون دوبار قصد اعتراض داشته است که قاضی سراج اجازه این کار را به او نداده است.

***فراهانی نماینده دادستان : بانک ملی ، بانک صادرات و گروه امیر منصور آریا شبکه ای را تشکیل داده بودند و خاوری در این پرونده بانک مرکزی و سیستم های نظارتی را فریب داده است.

***غلامعلی ریاحی وکیل مدافع (ب_ب) مدیر عامل شرکت تجارت گستران منصور در ابتدای دفاع از موکل خود اعلام کرد: با توجه به اینکه موکل من در کار تجهیزات پزشکی نیز فعالیت داشته تعدادی از پزشکان بنام با امضای نامه‌ای خواستار آزادی وی شده‌اند.

***متهم (د م) : به خاطراعتمادی که به رئیس شعبه بانک صادرات گروه ملی اهواز یعنی (س_ک) داشتم امضا ها را انجام دادم و هیچ گاه با شرکت امیرمنصور آریا ارتباطی نداشتم.
وی افزود: درسال ۸۹ با سود دو وام از سوی شرکت امیرمنصور آریا اعتبارات استان تأمین شد و از این طریق و به واسطه رئیس شعبه یعنی (س_ک) در روند برنامه های این شرکت قرار گرفتم.

***طاهری نسب وکیل (د_م) : در هیچ کدام از کیفرخواست هایی که تا به حال در پرونده فساد اقتصادی در دادگاه قرائت شده و نقل قول هایی که از سوی اشخاصی که در این پروژه دخالت داشتند صورت گرفته، از موکلم یعنی (د_م) نامی برده نشده است و وی تنها براساس اعتمادی که به رئیس شعبه داشته این کار را انجام داده است.

***متهم  (د_م) اتهامات بسیاری در پرونده خود دارد که از مهمترین آنها می توان به سه مورد زیر اشاره کرد :شرکت در اخلال نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت و تبانی در صدور اسناد اعتباری جعلی ،معاونت در تحصیل مال نامشروع از طریق گشایش ۱۳۶ فقره اعتبار اسنادی به ارزش صدها میلیارد تومان و عدم وصول وجوه به نفع دولت یا استنکاف از حقوق  دولت با موضوع گشایش ۱۰۳ فقره ال سی بانکی.

***متهم (ب_ب) در دفاع از خود گفت : من به اندازه یک نقطه در جریان گشایش ال سی های داخلی نبودم.

***وکیل متهم (ب.ب) با بیان اینکه موکلش در هیچ یک از موضوعاتی که تا امروز در دادگاه فساد مالی بیان شده دخالتی نداشته‌است،گفت: افرادی چون (ع.ح)، (ج.الف)، (م.ز) اظهارنظرهای متعددی در خصوص موکلم انجام داده‌اند که از دادگاه می‌خواهم این افراد مورد بازجویی مجدد قرار گیرند.

***فراهانی نماینده دادستان : پدر متهم (ب_ب) نیز در این پرونده متهم است ، او در اختفا برخی از اسناد دست داشته است.برادر دیگر این دو متهم نیز به خارج از کشور گریخته است.

***فراهانی نماینده دادستان در دفاع از کیفرخواست متهم (ب_ب) اظهار داشت: همانطور که در متن کیفرخواست مشخص است شرکت در اتهامات برای ایشان منتصب نشده و خود (ب_ب) می گوید که دلیلی بیاورید که من چیزی را امضا کرده ام و یا دستور داده ام، باید بگویم که اگر اینگونه بود حتما اتهام مشارکت به وی منتصب می شد.

***فراهانی نماینده دادستان : مه آفرید امیر خسروی با متهم (ب_ب) و متهم (الف_ش) ائتلافی تشکیل داده اند و تمامی این افراد از امور شرکت اطلاع داشته اند.

***نماینده دادستان : تمام اقدامات مربوط به ال سی ها در شرکت تجارت گستران صورت می گرفته است.

***فراهانی نماینده دادستان : متهم (ب_ب) یکی از افراد متخصص ، کاردان ، مجرب و امین گروه امیر منصور آریا بوده است.

***قاضی سراج : اتهام رشوه به متهم (ب_ب) تفهیم نشده است و طبق بررسی های انجام شده مشخص شده که ایشان هیچگونه سوء سابقه ای در پرونده کاری خود نداشته است.

***ریاحی درخصوص اظهارات خانم (ج_الف) اذعان داشت: ایشان نه تنها خزانه دار چک و پول شرکت امیرمنصور بودند بلکه درخصوص تمامی متهمان نیز اظهارات متنوعی را انجام می دهند لذا باید دانست که صحبت های ایشان درمورد (ب_ب) مورد تأیید نیست و ایشان طبق شخصیت پردازی خود علیه (ب_ب) اظهار نظر کرده است.

وی افزود: مشارکت خانم ها (م_ز) و (ع_ح) در فروش ال سی ها دلیل بر حضور (ب_ب) در قضیه ال سی ها نیست لذا به طور حتم احضار خانم (ع_ح) در دادگاه الزامی است.

***تقاضای ریاحی وکیل متهم (ب_ب) از دادگاه ؛ مواجهات حضوری که برای (ب_ب) متهم ردیف دوم انجام دادید برای برادر او نیز که اکنون در دادگاه حضور دارد انجام دهید.

***متهم (ب_ب) ماهی ۸ میلیون تومان حقوق می گرفته است.

***علاوه بر قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری، یک قرارداد ۶۰ میلیون دلاری هم تکلیف نامشخص دارد.

***۱۰۰ میلیون دلار برای خرید تجهیزات ام دی اف صرف شده است.

***غلامعلی ریاحی وکیل متهم (ب_ب) در خصوص ۱۰۰ میلیون دلار اموال شرکت امیر منصور آریا در خارج از کشور از قاضی خواست تا ترتیبی اتخاذ شود که شرکت های خارجی نتوانند مالکیت اموال و پول را از ایران سلب کنند.

***خانواده مه آفرید امیر خسروی و متهم (ب_ب) با فریاد و دعوا قصد به هم زدن نظم جلسه دادگاه را دارند.

***متهم (ب_ب) با مه آفرید امیر خسروی هم سلول است.

***قاضی سراج از (ب_ب) در خصوص سهام شرکت امیر منصور آریا توضیح خواست.متهم ۱۴ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان از سهام شرکت امیر منصور آریا را داشته است.

***قاضی سراج در پاسخ به اظهارات (ب_ب) گفت : دستور پیگیری برگشت ۱۰۰ میلیون دلار را صادر می کنیم.

***متهم (ب_ب) : ۱۰۰ میلیون دلار از اموال شرکت امیر منصور آریا که بابت خرید جنس هزینه شده بود هنوز به کشور بازنگشته است.

***متهم (ب_ب) مدیر عامل چند شرکت بوده است.(ب_ب) در گشایش ال سی های سوری موثرترین فرد گروه بوده و تمامی اعتبارات اسنادی زیر نظر وی انجام می شده است.

***(ب_ب) مدیر عامل شرکت تجارت گستران منصور بوده است.

***از نکات قابل توجه این جلسه دادگاه حضور خانواده متهم ردیف اول در جلسه یازدهم دادگاه است.

***در حال حاضر به اتهامات (ب_ب) رسیدگی می شود. (ب_ب) برادر متهم ردیف دوم پرونده است که اتهامات وی معاونت در اخلال نظام اقتصادی کشور ، تحصیل مال نامشروع و معاونت در پولشویی عواید حاصل از جرم در اعتبارات اسنادی گشایش صادره از بانک صادرات گروه ملی اهواز است.

***در جلسه امروز دادگاه ۷ متهم و یک مطلع حضور دارند.

اسامی متهمان و وکلای آنها به شرح زیر است :

متهم (ح_س) ، وکیل سنجر فخری

متهم (س_خ) ، وکیل غلامعلی ریاحی

متهم (ب_ب) ، وکیل غلامعلی ریاحی

متهم (ع_ب) ، وکلا حمید محمدی کرد خیری ، عباس اجتهادی و تراب مهردوست

متهم (ع_ر) ، وکیل غلامحسین صادقی قهاره

متهم (د_م) ، وکیل سید یزدالله طاهری نسب

متهم (خ_الف) ، وکلا واحد شریفی و محمد اسلامی

در این جلسه یک مطلع به نام (س_م) هم حضور دارد /باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34120

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر