2

هیچ عاملی نباید و نمی‌تواند به روابط صمیمانه ایران و ترکیه آسیب برساند

  • کد خبر : 34249
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۵

مطمئن هستم اهداف مشترک دو کشور در خصوص گسترش سطح روابط به سرعت محقق خواهد شد.

افق نیوز:رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار جودت ییلماز وزیر توسعه ترکیه با بیان اینکه روابط تهران و آنکارا هر روز در حال گسترش و تعمیق است، اظهار داشت: البته ایران و ترکیه دشمنان مشترکی دارند که علاقه‌ای به گسترش و ارتقاء سطح روابط دو کشور ندارند، اما بی‌تردید با هوشمندی و درایت ترکیه و ایران، مناسبات دوجانبه هر روز رشد و گسترش خواهد یافت.
دکتر احمدی‌نژاد ارتقاء سطح روابط ایران و ترکیه را به نفع دو کشور و همه کشورهای منطقه دانست و به سفر اخیر نخست‌وزیر ترکیه به تهران اشاره و تصریح کرد: این سفر در راستای گسترش و ارتقای صمیمیت و دوستی حاکم بر روابط دو کشور انجام و تصمیمات بسیار سازنده‌ای در آن اتخاذ شد که اهداف مشترک دو کشور را در افقی والاتر باز تعریف کرد.

دکتر احمدی‌نژاد خطاب به وزیر توسعه ترکیه خاطرنشان کرد: مطمئن هستم اهداف مشترک دو کشور در خصوص گسترش سطح روابط به سرعت محقق خواهد شد.

رییس‌جمهور تصریح کرد:‌ همه رویدادها می‌تواند فرصتی برای تعمیق برادری بین ملت و دولت ایران و ترکیه بوده و پلی برای رشد و پیشرفت دو کشور باشد و هیچ عاملی نباید و نمی‌تواند به روابط صمیمانه و برادرانه ما آسیب برساند و جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با ترکیه استقبال می‌کند.

جودت ییلماز وزیر توسعه ترکیه نیز در این دیدار با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب، همراهی هیاتی از بزرگترین بازرگانان و فعالان اقتصادی و صنعتی ترکیه با خود را نشانه عزم ترکیه برای گسترش هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: در ملاقات ها و دیدارهای کاری با مسئولین و فعالان بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی ایران، نقشه راه و برنامه کاری جامع و گسترده ای برای گسترش بیش از گذشته روابط و تسریع در اجرایی کردن توافقات مشترک دو کشور آماده شد که با اجرای آن افق روابط دوجانبه بسیار بلندتر خواهد شد .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34249

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر