1

نامه زنان عربستانی به شاه سعودی

  • کد خبر : 35282
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵

زنان در عربستان حتی از کمترین حقوق بعنوان یک شهروند برخوردارند نیستند

زنان عربستانی در ادامه مبارزات خود برای دستیابی به ابتدایی ترین حقوق خود که زیر سلطه آل سعود نقض شده است، با ارسال نامه ای به شاه سعودی خواستار موافقت وی با حق رانندگی برای زنان شدند.

افق نیوز:زنان سعودی در این نامه تأکید کردند: شمار زنان عربستانی که در کشورهای عربی مجاور درخواست گواهینامه رانندگی کرده اند، فقط در یک مدرسه آموزش رانندگی در بحرین طی یک سال به ۵ هزار نفر رسیده است. زنان عربستانی در این نامه که در پایگاه های اینترنتی منتشر شده، اظهار امیدواری کرده اند که فراخوان زنان برای رانندگی در خیابانهای عربستان که هفدهم ژوئیه آینده سالگرد آن می باشد، مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه هدف از این فراخوان آن است که زنانی که از کشورهای همسایه توانسته اند گواهینامه رانندگی دریافت کرده اند، از ضرورت داشتن راننده رهایی یافته، و هنگام ضرورت خودشان رانندگی کنند.

این زنان خاطرنشان کردند که هدف آنها مخالفت با مسئولان و یا نقض قوانین و یا همکاری با طرفهای بیگانه نیست؛ و آنها نماینده یک حزب یا گروهی از مخالفان نیستند و تصمیم ندارند که تظاهرات کنند؛ بلکه این اقدام به دلیل شکست حتمی مطالبات مستمری است که از بیش از ۳۰ سال قبل مطرح شده است.

زنان در عربستان حتی از کمترین حقوق بعنوان یک شهروند برخوردارند نیستند، به صورتی که علاوه بر ممنوعیت رانندگی، بدون قیم و سرپرست حق مسافرت، خرید، و داد و ستد ندارند.

منبع: العالم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35282

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر