1

یارانه ۲۸ هزار تومانی واریزی به حساب سرپرستان خانوار از ۲۹ خرداد قابل برداشت است

  • کد خبر : 35502
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷

بنا بر این رقم واریزی متوسط به ازای هر نفر ماهیانه حدود ۳۰۰۰ تومان است و از آنجا که این رقم مربوط به همه ۹ ماه آینده است، بنابراین کل آن به یک باره واریز شده است.

بر اساس جدید‌ترین تصمیم دولت، مقرر شد یارانه ۲۸ هزار تومانی واریزی به حساب سرپرستان خانوار به عنوان یارانه افزایش قیمت نان برای مدت ۹ ماه بوده و این رقم از ۲۹ خرداد قابل برداشت است.

درواقع پس از انتقادهای اخیر نسبت به گران شدن نان، تصمیم گرفته شد برخی از نگرانی‌ها با این روش برطرف کند.

بنا بر این رقم واریزی متوسط به ازای هر نفر ماهیانه حدود ۳۰۰۰ تومان است و از آنجا که این رقم مربوط به همه ۹ ماه آینده است، بنابراین کل آن به یک باره واریز شده است.

بر این اساس، یارانه افزایش قیمت نان فقط یک بار واریز خواهد شد و تا ۹ ماه آینده دیگر تکرار نخواهد شد. پیش از این یارانه نقدی یک بار با افزایش رقم یارانه نان، یک‌هزار تومان افزایش یافته و به ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود. هم اکنون با محاسبه یارانه افزایش قیمت نان، می‌توان به این نتیجه رسید که یارانه ماهیانه اقشار به ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها، در اولین اظهار نظر پس از افزایش یارانه نقدی اظهار کرد: این یارانه صرفا برای نان است و به اجرای فاز دوم هدفمندی ارتباطی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا فرزین – دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها – درباره اینکه آیا افزایش یارانه نان به حساب آن دسته از خانوارهایی که در ابتدای سال مابه‌التفاوت به حسابشان نیز واریز نشده بود تعلق می‌گیرد یا خیر؟ اظهار کرد: ۲۸ هزار تومان برای مدت ۹ ماه به حساب خانوار‌ها واریز شده و تقریبا ۷۰ میلیون ایرانی مشمول این مبلغ شده‌اند. یعنی برای یک خانواده چهار نفره مبلغ ۱۱۲ هزار تومان از فردا قابل برداشت خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا این به منزله آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌هاست، تصریح کرد: علی‌رغم میل باطنی دولت، نان گران و افزایش هزینه به مردم تحمیل شد، اما این افزایش یارانه صرفا برای نان است و به مرحله دوم ارتباطی ندارد.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در پایان با تاکید بر اینکه این یارانه برای جبران هزینه افزایش نان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: این مبلغ به‌عنوان عیدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

بهروز مرادی – سرپرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها – نیز درباره افزایش یارانه نان یادآور شد: با نظر رییس‌جمهور و توافقی که با رییس مجلس صورت گرفت، اجازه برداشت ۲۸ هزارتومانی که سرانه به حساب سرپرستان خانوار ریخته بودیم، داده شد. وی افزود: بانک‌ها از فردا آمادگی دارند تا به مردم برای برداشت این مبلغ خدمات ارایه دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر